yeganeh

yeganeh

مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

شیاف آنتی هموروئید، بهترین شیاف بواسیر

شیاف آنتی هموروئید با نام تجاری ایپروئید شناخته می شود. این دارو می تواند در بهبود بیماری های مجرای مقعدی از جمله بواسیر (هموروئید داخلی)، شقاق، فیستول و التهاب روده مورد استفاده قرار گیرد. این شیاف می تواند علائم بیماری بواسیر مانند درد، خونریزی و التهاب را به سرعت از بین ببرد.

از مهمترین اثرات این شیاف می توانیم به خاصیت قابض، ضد التهاب و ضد درد و بی حس کننده موضعی اشاره کنیم. استفاده از این شیاف به تنهایی نمی تواند درمان قطعی بواسیر باشد زیرا تاثیری در از بین بردن زائده نداشته و تنها در رفع موقت علائم موثر است. برای درمان قطعی این بیماری باید با استفاده از لیزر زائده یا توده هموروئید از بین برد.

بیماری بواسیر چیست؟

بیماری بواسیر یا همان هموروئید شایع ترین بیماری مقعدی است که در اثر تورم سیاهرگ های کانال مقعدی ایجاد میشود. این بیماری به ۲ نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود. این بیماری باعث احساس درد، سوزش، خارش مقعدی میشود.

علت اصلی ایجاد این بیماری یبوست مزمن است، اما عوامل دیگری از جمله زایمان، بارداری، رابطه مقعدی و … نیز در ایجاد این عارضه اثرگذار هستند. این بیماری باید فوراً درمان شود.

شیاف آنتی هموروئید برای چیست؟

داروی آنتی هموروئید را می توان به دو صورت شیاف و پماد از داروخانه ها تهیه نمود. این دارو حاوی فنیل افرین است و موقتاً عروق خونی متورم را باریک می کند. از همین روی می تواند درد، سوزش، خارش و تورم را کاهش دهد. همچنین این دارو حاوی موادی است که به شکل لایه ای محافظ درآمده و هنگام دفع از التهاب زیاد جلوگیری می کند.

این دارو حاوی ماده ای به نام فنیل افرین است که می تواند با تنگ کردن عروق خونی می تواند تورم و ناراحتی ناشی از آن را کاهش دهد. محتویات این شیاف مانند یک سد از تماس مدفوع با روده و التهاب دیواره های آن جلوگیری میکند.

از این دارو می توان در مراحل ابتدایی بروز علائم بیماری استفاده نمود، اما در موارد پیشرفت تر در کاهش علائم و التهاب موثر است و اگر پس از طی ۷ روز نتیجه ای حاصل نشود، لازم است، مصرف دارو را قطع نمایید و برای درمان های موثر با پزشک مشورت کنید.

همچنین از شیاف آنتی هموروئید در دوران پس از عمل جراحی هموروئید نیز استفاده می شود. این دارو می تواند در کاهش عوارض بعد از عمل هموروئیدکتومی موثر باشد.

منبع : وب سایت کلینیک نوین

yeganeh
yeganeh مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋