هیچ چیز مفیدتر از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما نیست، گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم (الگوریتم جریمه پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار) را منتشر کرده است.
هر استراتژی سئو در نتایج جستجو رتبه بالایی دارد. برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید بدانید SEO On-Page چیست. و آموزش رایگان سئو را بعد از این مقاله بخوانید. تمرکز ما در این مقاله این است که کاربردی ترین تاکتیک های سئو داخلی را به شما آموزش دهیم که رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد و ترافیک شما را افزایش می دهد. و تجربه کاربری را در وب سایت خود بهبود بخشید.
سئوی داخلی بهینه سازی وب سایت شما است که می توانید آن را کنترل کنید. اگر روی سئو کار می کنید، ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد و تبدیل ها را افزایش می دهد. بهینه سازی روی صفحه می تواند وب سایت شما را کاربرپسند کند و رتبه موتورهای جستجو را افزایش دهد.
سئو دارای دو جنبه اصلی سئو داخلی و سئو خارج از صفحه است. هر دو در رتبه بندی سایت شما موثر هستند. با این حال، کنترل و پذیرش کسی آسان تر است.
سئو درون صفحه عمل کار بر روی وب سایت شما است. به طور معمول، ورود به سیستم دستی و پشتیبانگیری از عناصر HTML به طوری که برای Google یا سایر موتورهای جستجو راحتتر ظاهر شوند. شما کنترل مستقیمی روی این دارید.
کار خارج از صفحه در مورد ایجاد مشارکت و اتصال سایر وب سایت ها به سایت شما است. شما همیشه کنترل زیادی روی این موضوع ندارید. شما می توانید لینک های خاص و متن لنگر را درخواست کنید، اما ممکن است همیشه آنها را دریافت نکنید. (منبع: منبع)
به نظر میرسد بیشتر نکات سئوی درون صفحه تقریباً به طور انحصاری بر روی قرار دادن کلیدواژههای دقیق استراتژیک تمرکز دارند - مطابقت با آنها در صفحه شما.
سئو داخلی به بهینه سازی ساختار و محتوای وب سایت اشاره دارد - هر آنچه در صفحه اتفاق می افتد (برخلاف سئوی خارج از صفحه). اگر سئو را به عنوان یک کاسه سوپ (استعاره مورد علاقه ما) در نظر می گیرید، سئوی خارج از صفحه بیشتر لینک بیلدینگ را پوشش می دهد.
در حالت ایده آل، شما می خواهید هر صفحه در سایت شما بهینه شود. با این حال، اگر یک سایت بزرگ دارید، ممکن است مطمئن نباشید که از کجا شروع کنید. برای شروع استراتژی سئو داخلی خود، صفحات رتبه چهارم و بالاتر را هدف قرار دهید، به زیر صفحه اول نگاه کنید.
این صفحات در بالای رتبه بندی قرار دارند و با کمی کمک می توان آنها را به حداکثر رساند. شما می توانید این صفحات را در کنسول جستجوی گوگل یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی انتخابی خود شناسایی کنید.
چگونه سئوی درون صفحه را انجام دهیم؟
شما باید با یک ممیزی ساده سئو شروع کنید تا مسائلی را که برای بهینه سازی محتوای خود باید مورد توجه قرار دهید، کشف کنید. پس از انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر یک از مشکلات موجود در صفحه را برطرف کرده و یک بار آن را برطرف کنید.
در برخی موارد، برنامه باید یک بار اجرا شود (مثلاً بهینه سازی ساختار صفحه، HTTPS، سرعت وب سایت) در حالی که وب سایت در حال راه اندازی است، در حالی که فعالیت های دیگر هر از گاهی لازم است - هر بار که باید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید، صفحه در نظر بگیرید. بهينه سازي.
از آنجایی که سئو یک فرآیند مداوم است، بهینه سازی باید انجام شود حتی اگر شما در رتبه اول نتایج جستجو قرار دارید.
بسیاری از مردم بر این باورند که با ظهور رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ دیگر مهم نیستند، اما اشتباه می کنند.
نظرات وبلاگ هنوز مهم هستند. همانطور که گری الیس از گوگل اشاره می کند، این نشانه آن است که مردم محتوای شما را دوست دارند و با صفحه ارتباط برقرار می کنند و واقعاً می تواند سئوی داخلی شما را تقویت کند.
کاربران احتمالاً نظرات موجود را قبل از ارسال نظر جدید می خوانند و این یک راه اضافی برای افزایش زمان در صفحه و وب سایت شما است.
همیشه نظرات را قبل از ارسال تغییر دهید
از ارسال نظرات عمومی به طور کامل خودداری کنید
فقط نظرات مربوط به محتوای صفحه و ارزش افزوده را تأیید کنید
وقتی کاربران از نام واقعی استفاده نمی کنند نظرات را تایید نکنید
همیشه به نظرات پاسخ دهید، این باعث می شود افراد بیشتری برای نظر دادن تشویق شوند
اگر توجه کنید، خواهید دید که تمام معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند، بر اساس رضایت کاربر است.
این الگوریتم از تجربه مصرف کننده پشتیبانی می کند زیرا مقالاتی را از دامنه های معتبر با کلمات کلیدی مرتبط نمایش می دهد.
بنابراین، به جای دانستن معیارهای رتبه بندی فنی و نظری، برند شما باید بر توسعه تجربیات کیفیت تمرکز کند.
از این نظر، داشتن یک استراتژی خوب باعث موفقیت در اصول سئو می شود.
محتوای شما به کاربران و زمینه های موتور جستجو پاسخ می دهد. اگر محتوای وب عالی دارید، کاربران چندین بار از وب سایت شما بازدید می کنند تا صفحه محصول را مرور کنند یا یک وبلاگ را مطالعه کنند. بهینه سازی محتوا به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در SERP تفسیر و رتبه بندی کنند.
در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی محتوای خود برای سئو داخلی صفحه انجام دهید:
کلمات کلیدی مرتبط را به عنوان زیر عنوان و پاراگراف درج کنید.
محتوا را به عنوان (H1.H2.H3 و H4) تقسیم کنید.
برای افزایش ارزش محتوای خود تصاویری اضافه کنید.
از صحت املا و دستور زبان در مطالب خود اطمینان حاصل کنید.
با محتوای خود اعتماد ایجاد کنید.
محتوای جدید (پست های وبلاگ و صفحات فرود) را به طور منظم به وب سایت خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو بدانند شما آنلاین هستید.
محتوای تکراری را شناسایی و حذف کنید زیرا موتورهای جستجو در مورد اینکه کدام صفحه را رتبه بندی کنند دچار سردرگمی می شوند. همچنین، بازدیدکنندگان وب سایت هنگام برداشتن یک قدم سردرگم می شوند. محتوای تکراری تأثیر منفی بر سئوی صفحه شما می گذارد، بنابراین باید به طور منظم وب سایت خود را برای شناسایی و حذف محتوای مشابه بررسی کنید.
داشتن محتوای تازه و به روز می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند. همچنین می تواند الهام بخش محتوایی باشد که در گذشته نوشته اید. اگر این تنظیم را فعال نکردهاید، Google آخرین تاریخ بهروزرسانی مقاله را در نتایج جستجو نشان میدهد.
داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع یکی از جنبه های فوق العاده مهم سئو است. صفحات وب که به اندازه کافی سریع بارگذاری نمی شوند یک عامل بازدارنده اصلی برای افرادی هستند که به دنبال پاسخ در اینترنت هستند. اکنون زمان رضایت فوری است و آمار نشان می دهد که چقدر این موضوع برای جستجوهای اینترنتی درست است.
در حالی که URL توصیفی مهم است، به حداقل رساندن طول خط و خط باعث می شود URL های شما کپی، چسبانده شوند، یا در موارد نادر به خاطر بسپارند و به طور کامل در نتایج جستجو که برچسب گذاری نشده اند ظاهر شوند. بیش از 100 حرف وجود ندارد که کلمات قطع شده از آنها حذف شود.
"حدود 40٪ از مردم یک وب سایت را ترک می کنند اگر دانلود آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد." (نیل پاتل)
اگر می خواهید وب سایت خود را سریعتر اجرا کنید، راه حل هایی برای سرعت بخشیدن به آن وجود دارد.
کد سایت خود را ساده کنید
این کار را با خلاص شدن از شر فضای غیر ضروری انجام دهید.
خطوط شکسته و تورفتگی در کدهایی مانند HTML، CSS و Javascript را حذف کنید.
تعداد ریدایرکت ها را کاهش دهید.
تمام تصاویر خود را بهینه کنید
تصاویری که به صورت استراتژیک در محتوای شما قرار می گیرند نیاز به حذف متن زیادی دارند. با این حال، باید مطمئن شوید که تصاویر سایت شما برای ترافیک ارگانیک بیشتر بهینه شده اند.
اولین کاری که باید با تصاویر خود انجام دهید فشرده سازی آنهاست. اندازه صفحه نمایش اندازه بزرگ روی سرعت صفحه تاثیر می گذارد. به این ترتیب می توانید اندازه فایل تصویری خود را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.
وضوح بیشتر به پلتفرم/CMSی که برای وب سایت خود استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر از وردپرس استفاده می کنید، بیشترین اندازه توصیه شده برای یک تصویر 1080×580 است. اگر از قوانین BoostStrap پیروی کنید، عرض پیش فرض 1024 پیکسل است. با این حال، ارتفاع می تواند بسته به نیازهای مختلف متفاوت باشد. پیشنهاد من کمتر از 300 تا 300 نیست.
وقتی صحبت از اندازه فایل تصویری به میان می آید، توصیه می شود تصاویری با حجم کمتر از 50 کیلوبایت داشته باشید. با توجه به ابزار Google LightHouse، اندازه ایده آل برای یک تصویر 30 کیلوبایت است. یکی از دلایلی که من تصاویر JPG را توصیه می کنم این است که حجم فایل کمتر است. انواع دیگر تصاویر، مانند کلیپ آرت (PNG)، وکتور (SVG) و GIF، اغلب اندازه فایل های بزرگتری دارند.
علاوه بر تصاویر، می توانید ویدیوها را نیز به صفحه خود اضافه کنید. ویدئو یکی از رسانه ها یا محتوای ارجح برای مصرف اطلاعات آنلاین است زیرا حواس شنوایی و بینایی را در کنار هم قرار می دهد. گنجاندن ویدیوها در محتوای خود باعث جذب بازدیدکنندگان و افزایش ماندگاری آنها در صفحه شما و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.
عنوان ویدیوی شما باید کوتاه، جذاب و حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد.
شرح کاملی از ویدیوی خود اضافه کنید که موضوع یا آنچه بینندگان شما انتظار دارند ببینند را توضیح دهد. فراموش نکنید که کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI را در توضیحات درج کنید.
عکس های با کیفیت و مرتبط را انتخاب کنید.
در صورت امکان، می توانید زیرنویس ها را اضافه کنید تا کاربر پسندتر شود.
مطمئن شوید که ویدیوی شما با بقیه محتوای شما مرتبط است.
قرار دادن یک ویدیو در وب سایت شما بینندگان بیشتری را جذب می کند و به آنها کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
از یک رنگ برای پسزمینه و متن وبسایت خود استفاده نکنید، کلمات کلیدی خود را پشت یا اطراف تصاویر با استفاده از استایل شیتهای آبشاری پنهان نکنید (بله، خیلی قابل اعتماد نیست که ما هنوز آن را روشن نکردهایم).
حتی اگر این سناریو به راحتی کمتر از سایر سناریوها قابل تشخیص باشد، پیشرفته ترین موتورهای جستجوی مدرن آن را به راحتی تشخیص می دهند و می توانند منجر به جریمه های شدید جستجو شوند.
اولین قدم شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اینها اصطلاحات و عباراتی هستند که مخاطب هدف شما احتمالاً در جست و جوی خود از آنها استفاده می کند.
بهینه سازی سئو داخلی شامل مراحل زیادی است.
در اینجا فهرستی از 9 فاکتور مهم سئوی درون صفحه که تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر موفقیت وب سایت شما دارند، آورده شده است.
وب سایت قابل خزیدن - این وب سایت توسط ربات های موتور جستجو خزیده و نمایه می شود
معماری سایت – معماری صفحه دارای ساختار و منطق مشخصی است
لینک های با کیفیت خارجی (بک لینک): - وب سایت، لینک به منابع خارجی با کیفیت بالا
دوستیابی موبایل - صفحه به درستی در هر دستگاه و مرورگری ارائه می شود
از HTTPS استفاده کنید - وب سایت امن و دارای گواهی SSL است
محتوای هدفمند - صفحه هدف یک جستجوی خاص را هدف قرار می دهد
بهینه سازی کلمات کلیدی - صفحه از کلمات کلیدی مرتبط در مکان های مرتبط استفاده می کند
بهینه سازی تصویر - تصاویر برای موتورهای جستجو بهینه شده اند
خوانایی و UX - متن بهینه، خوانا و UX پسند
سوال این است که آیا گوگل از این فاکتورها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند یا خیر زیرا تجربه کلی کاربر و ارزش بازدیدکنندگان وب سایت را بهبود می بخشد.
تحقیقات همچنان نشان می دهد که همبستگی مثبتی بین 10 نتیجه جستجوی برتر و تعداد کلمات وجود دارد. اساساً نتایج صفحه اول گوگل به طور متوسط 1890 کلمه دارد.
اما این بدان معنا نیست که هر محتوایی که تولید می کنید باید طولانی باشد.
استفاده از تگهای عنوان برای زیرنویسها به موتورهای جستجو امکان میدهد تصویر واضحی از صفحه شما و زیرنویسهایی که درباره آن مینویسید به دست آورند.
بسته به تعداد صفحات وب سایت، گاهی اوقات افزودن داده های ساختار یافته به وب سایت شما ممکن است دشوار باشد.
مطمئن شوید که تمامی لینک های خارجی و داخلی در سایت شما کار می کنند و به صفحه 404 منتهی نمی شوند.
این خطاها نه تنها پیوند ایجاد می کنند، بلکه به طور جدی به تجربه کاربری شما آسیب می رسانند و بر بسیاری از معیارهای دیگر تأثیر منفی می گذارند.
بنابراین سئو داخلی به طور خلاصه بهینه سازی بخش های مختلف وب سایت شما است که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. جایی که وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو، دسترسی به سایت، سرعت صفحه، محتوای بهینه شده، کلمات کلیدی، برچسب های عنوان و غیره ظاهر می شود. توسط تعدادی از عوامل رتبه بندی تعیین می شود، مانند اینها تنها بخشی از کارهایی است که می توان انجام داد. هنگام ایجاد محتوای رتبه بندی شده باید سئو داخلی را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، برای اینکه در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید برای خوانندگان خود ارزش قائل شوید و هدف کاربر را در نظر بگیرید.
منبع: یاسئومی
پاسخ ها