یاسئومی

یاسئومی

خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک
توسط ۳ نفر دنبال می شود

Page Speed چیست و چرا کلید بهینه سازی سرعت سایت شما است؟

 

اگر یک جایی وجود دارد که برداشت های اولیه کاملاً حیاتی است، آن وب سایت شما است - و ما فقط در مورد طراحی و محتوا صحبت نمی کنیم. علاوه بر این، بهینه سازی سرعت یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده موفقیت آن است.
یک وب سایت با بارگذاری کند می تواند به شهرت شما آسیب برساند و باعث از دست دادن ترافیک و تبدیل شما شود و در نهایت برای شما هزینه داشته باشد. برعکس، یک وب سایت با عملکرد بالا تأثیر مثبت دومینویی بر موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند و به نوبه خود باعث افزایش فروش، سرنخ ها و جذب مشتریان بیشتر می شود.
اولین قدم برای اطمینان از داشتن یک سایت بارگذاری سریع این است که وب سایت خود را با استفاده از یک سازنده وب سایت قوی ایجاد کنید، که فناوری بهینه شده را از همان ابتدا ارائه می دهد. با این حال، پس از این کار شما تمام نشده است، این در دست شماست که مطمئن شوید محتوای سایت شما مانع عملکرد آن نمی شود.
عوامل زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، اما شما به جای درستی آمده اید. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد بهینه سازی سرعت وب سایت و چگونگی بهبود سرعت صفحه سایت خود بدانید در اختیار شما قرار می دهد.

 

سرعت صفحه چیست؟

سرعت صفحه به سرعت بارگذاری محتوای صفحه وب شما اشاره دارد. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری این موضوع وجود دارد (به عنوان مثال، از اولین رنگ محتوا، تا شاخص سرعت، تا رنگ پر محتوا) - اما یکی از معنی‌دارترین راه‌ها برای تعریف سرعت صفحه، زمان تعامل است.
Time to interactive عبارت است از مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه تا جایی بارگذاری شود که کاربر بتواند با آن تعامل داشته باشد. این ممکن است به معنای کلیک کردن روی یک CTA، انتخاب پخش یک ویدیو یا هر تعداد از اقداماتی باشد که کاربر می‌تواند در یک صفحه خاص انجام دهد.
سوال بعدی شما احتمالا این است که "سرعت خوب وب سایت چیست؟" در حالی که پاسخ به آن مربوط به صنعت است، بسیار توصیه می شود که به طور متوسط، صفحات شما در کمتر از سه ثانیه بارگیری شوند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که زمان سرعت صفحه می تواند در صفحات مختلف یک سایت و همچنین در تلفن همراه و دسکتاپ متفاوت باشد.

 

چرا سرعت صفحه مهم است؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا سرعت صفحه در بهینه سازی سرعت وب سایت اهمیت دارد:

 

قابلیت استفاده

ممکن است واضح به نظر برسد، اما هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، وب سایت زودتر تعاملی می شود. ما به بارگیری مواردی مانند منوی وب سایت، محتوای بصری، دکمه ها و موارد دیگر اشاره می کنیم که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در سایت شما اقدام کنند. با بهینه‌سازی سرعت صفحه، امکان مشاهده و استفاده سریع‌تر این ویژگی‌ها باعث ایجاد بازدیدکنندگان شادتر و بازگشتی می‌شود. به همین سادگی.

 

تجربه ی کاربر

زمانی که کاربران بتوانند سریعتر فرآیندها را طی کنند، احتمالاً با وب سایت شما درگیر می شوند. برای مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و بارگیری هر مرحله از فرآیند پرداخت بیش از چند ثانیه طول می‌کشد، زمانی که خریداران بالقوه این فرآیند را به کلی رها می‌کنند، قابل درک است.
همین امر در مورد هر اقدامی که کاربر سعی می کند انجام دهد، مانند پر کردن فرم ها یا پرش بین صفحات نیز صدق می کند. مشکلات سرعت وب‌سایت که تعامل کاربر را محدود می‌کند، بر نرخ تبدیل و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما باز می‌گردند، تأثیر منفی می‌گذارد.

 

تبدیل ها

یکی از اهداف مشترک اکثر صاحبان سایت، تبدیل است. مطالعات نشان می دهد که حتی 0.1 ثانیه بهبود در سرعت وب سایت شما می تواند تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل، پیشرفت قیف و تعامل با مشتری داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند از ویژگی های شما به اندازه کافی سریع استفاده کنند، به سراغ بعدی خواهند رفت.

 

موتورهای جستجو

گوگل هنگام رتبه‌بندی سایت‌ها، سرعت وب‌سایت و تجربه کاربر را در نظر می‌گیرد (معروف به سئو، بهینه‌سازی موتور جستجو). بنابراین، اگر می‌خواهید صفحه شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی خاص بالاتر به نظر برسد، برای هر میلی‌ثانیه سریع‌تر که صفحات شما برای چشم قابل مشاهده هستند، شانس بیشتری خواهید داشت.

 

نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

روش های مختلفی برای اندازه گیری سرعت صفحه در وب سایت شما وجود دارد. یکی از مطمئن ترین و محبوب ترین روش ها استفاده از Google PageSpeed ​​Insights است که در آن می توانید به سادگی آدرس سایت خود را ارسال کنید و منتظر بمانید تا گوگل گزارشی از عملکرد سایت شما ارائه دهد.
این گزارش حاوی تعدادی معیار یا Core Web Vitals است که گوگل آنها را به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای بالقوه رتبه بندی هنگام تعیین رتبه بندی یک صفحه در نتایج جستجوی خود در نظر می گیرد. یک امتیاز خوب (سبز) ممکن است برای رتبه بندی کلی سایت شما و رتبه بندی صفحات فردی در جستجو مفید باشد. امتیاز پایین یا هشدار دهنده (قرمز) ممکن است بر رتبه بندی کلی و فردی سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
Google PageSpeed ​​Insights عملکرد کلی سرعت سایت شما را با استفاده از امتیاز از 100 رتبه بندی می کند. امتیاز بین 90 تا 100 بهینه در نظر گرفته می شود، در حالی که هر چیزی کمتر از نمره 59 به عنوان یک هشدار در نظر گرفته می شود و باید شما را وادار کند که بهینه سازی سرعت وب سایت خود را در اولویت قرار دهید. .
ایجاد سایت با Wix؟ حتی گوگل هم موافق است، ما عملکرد را در اولویت قرار می دهیم، "Wix همیشه عملکرد را در اولویت خود قرار می دهد و قطعا نشان می دهد، هم در ابزارهای نظارت و هم در تجربه کاربر." Yoav Weiss، مهندس ارشد نرم افزار و مدافع توسعه دهنده در گوگل می گوید.
با یک سایت Wix، بینش سرعت صفحه و سرعت بارگذاری فعلی را می توان در داشبورد سرعت سایت در Wix Analytics پیدا کرد. این داده‌ها از کاربران سایت شما و Google PageSpeed ​​Insights استخراج می‌شوند و به شما راهی آسان برای اندازه‌گیری سرعت صفحه می‌دهند. در اینجا درباره عملکرد Wix بیشتر بدانید.
استفاده از ابزارهای مختلف تست عملکرد برای اندازه گیری سرعت صفحه همواره به نمرات متفاوتی منجر می شود. هر پلتفرم تجزیه و تحلیل و داده های خود را به روش های مختلف جمع آوری می کند و این می تواند در هر زمان بر امتیاز سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد. با این حال، آنچه از همه مهمتر است، مراحلی است که می توانید برای بهبود امتیاز خود بردارید که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

 

نحوه بهبود سرعت صفحه (و تجربه کاربری خود)

به طور کلی، اگر سازنده وب سایت مناسبی را انتخاب کنید، بسیاری از مراحل لازم برای بهبود سرعت صفحه و عملکرد وب سایت داخلی خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از چند گاهی بر روی اندازه گیری سرعت صفحه خود تمرکز کنید و در عین حال تأثیر طراحی و محتوای خود را بر عملکرد وب سایت خود درک کنید.
در زیر، یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید عملکرد وب‌سایت و سرعت صفحه را افزایش دهید تا مطمئن شوید که هم مشتریان شما و هم Google راضی هستند. ما همچنین نکات مفیدی را قرار داده ایم که می توانید از آنها برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود بهترین شانس را استفاده کنید.

 

01. بهینه سازی رسانه

تصاویر بزرگ می توانند مانع بزرگی برای بهبود سرعت صفحه باشند. کیفیت تصویر مهم است - اما باید با عملکرد متعادل باشد. برای انجام این کار، چند راه وجود دارد که می توانید تصاویر را فشرده کنید.
بهترین گزینه انتخاب یک سازنده وب سایت است، مانند Wix، که به طور خودکار رسانه ها را در سرورهای خود با تغییر اندازه، برش و تبدیل آن بهینه می کند. این بهینه سازی بهترین کیفیت را در طیف وسیعی از دستگاه ها ارائه می دهد.
هنگام ساخت یک وب سایت، تغییر رویکرد شما برای ذخیره تصاویر می تواند تأثیر مثبتی بر سرعت بارگذاری صفحه سایت شما داشته باشد. برخی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید در سایت خود به کار ببرید عبارتند از: ذخیره تصاویر به‌عنوان JPG به جای PNG (فایل‌های JPG کوچک‌تر هستند و در نتیجه سریع‌تر بارگذاری می‌شوند)، استفاده از فایل‌های SVG در صورت امکان (که حتی کوچک‌تر هستند و برای اشکال یا لوگوها به خوبی کار می‌کنند)، و در نهایت ، تصاویر بزرگتر را بیشتر در پایین صفحه قرار دهید تا زمانی که کاربران روی محتوای بالای صفحه شما تمرکز می کنند، زمان بارگذاری داشته باشند.
هیچ چیز به اندازه گیف های متحرک باعث ایجاد صفحه نمی شود - ما آن را دریافت می کنیم، ما هم آنها را دوست داریم - اما هیچ چیزی هم وجود ندارد که سرعت صفحه را بیشتر کند کند. بنابراین قبل از استفاده از آنها به دقت فکر کنید و در صورت لزوم آنها را در پایین صفحه خود قرار دهید. محدود کردن تعداد فریم‌هایی که انیمیشن شما دارد و کوچک نگه داشتن ابعاد آن نیز می‌تواند جلوی تأثیر ویژگی‌های طراحی بر امتیازات سرعت صفحه شما را بگیرد.
یکی دیگر از نکات عالی برای بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت (اگر واقعاً نمی‌توانید بدون نوعی انیمیشن در سایت خود زندگی کنید) این است که ویدیو را انتخاب کنید، زیرا از اندازه فایل‌های کوچک‌تری نسبت به انیمیشن‌ها استفاده می‌کند.
گاهی اوقات ساده بهتر است و کارشناسان موافق هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود عملکرد وب‌سایت، کاهش پیچیدگی سایت است.» دن شاپیر، سرپرست فناوری عملکرد در Wix.com را فاش می کند. این با طراحی و محتوای شما - به ویژه تصاویر شما - شروع می شود و به راه اندازی و عملکرد وب سایت شما گسترش می یابد.

 

02. ساده سازی کد

کدهای پیچیده یا کدهایی که به درستی قالب بندی نشده اند، می توانند سرعت صفحه را کاهش دهند. استفاده از کد ساده‌شده، خزیدن سایت شما را برای Google آسان‌تر می‌کند، و همچنین بارگذاری سریع صفحات را آسان‌تر می‌کند (هر چیزی که زندگی Google را آسان‌تر کند، یک پیروزی برای وب‌سایت شماست). سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که از کدهای ساده شده در تمام صفحات خود استفاده کند، بنابراین نیازی نیست نگران بررسی یا تمیز کردن آن باشید و مطمئن باشید صفحات شما برای عملکرد بهینه شده اند.

 

03. استفاده از CDN

CDN (شبکه توزیع محتوا) به سرورها و مراکز داده ای اطلاق می شود که در مکان های جغرافیایی مختلف قرار گرفته اند و سپس محتوا را به وب سایت های منطقه خود تحویل می دهند. این باعث افزایش سرعت هاست و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری می شود. شبکه CDN های جهانی Wix به این معنی است که صفحات سایت شما برای عملکرد بهینه شده اند، صرف نظر از اینکه سایت شما در کجای جهان قرار دارد.

 

04. استفاده از بار تنبل

لود تنبل به معنای تاخیر در بارگذاری محتوای وب سایت یا رسانه ای است که خارج از دید اولیه کاربر است. این به طور خودکار برای بسیاری از سازندگان وب سایت اتفاق می افتد، که اغلب بارگذاری تنبل را در تمام صفحه خود اعمال می کنند. شما همچنین می توانید نقش خود را با قرار دادن عناصر با وضوح بزرگتر یا بالاتر در پایین صفحه خود انجام دهید، و به آنها زمان بدهید تا قبل از اینکه کاربران به پایین اسکرول کنند، بارگذاری شوند.
به دقت فکر کنید که چه چیزی ابتدا در هر صفحه معینی از وب سایت شما بارگیری می شود. اولویت را بالاتر از محتوای فولد قرار دهید، زیرا این همان چیزی است که کاربران در اولین بازدید از سایت شما می بینند. شما باید سعی کنید آن را ساده، اما تاثیرگذار نگه دارید و از آن به عنوان راهی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در حین بارگذاری بقیه صفحه استفاده کنید.

 

05. اجتناب از افزونه ها

افزودن تجزیه و تحلیل شخص ثالث، کدهای ردیابی و پلاگین ها به سایت شما می تواند واقعاً سرعت صفحه را کاهش دهد. این امر باعث می‌شود که یک سازنده وب‌سایت را انتخاب کنید که همه اینها را در خود داشته باشد. به این ترتیب از رقص ظریف - اغلب پیچیده - بین جمع‌آوری هرچه بیشتر داده‌های رفتار کاربر اجتناب می‌کنید و در عین حال سرعت را بهینه می‌کنید.
هنوز به اطلاعات بیشتری در مورد کاربران و عملکرد سایت خود نیاز دارید؟ توصیه می‌کنیم استفاده از افزونه‌ها و کدهای رهگیری را در اولویت قرار دهید که بر تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران با سایت شما تمرکز دارند، زیرا بازخوردهای معنی‌داری را در مورد عملکرد آن به شما می‌دهند. همچنین می توان سرعت و عملکرد صفحه سایت خود را با و بدون افزونه ها و پیکسل های ردیابی اضافه شده ارزیابی کرد تا به طور کامل متوجه شوید که آیا آنها سرعت صفحه را با مشکل مواجه می کنند یا خیر.

 

06. اول موبایل

اطمینان از اینکه کاربران و موتورهای جستجو دارای بهترین تجربه ممکن برای موبایل هستند برای بهینه سازی عملکرد وب سایت شما بسیار مهم است و باید بخشی جدایی ناپذیر از چک لیست راه اندازی وب سایت شما باشد. ما می دانیم که Google ابتدا برای تلفن همراه خزیده می شود و کاربران به طور فزاینده ای در دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند. بنابراین وقتی صحبت از بهینه سازی سرعت صفحه می شود، وب سایت موبایل شما باید در اولویت باشد.

 

07. استقرار کش

ذخیره خودکار به این معنی است که بخشی از محتوای سایت شما همانطور که در ابتدا توسط کاربر مشاهده می شود ذخیره می شود و هنگام بازدید مجدد دقیقاً به همان روش نمایش داده می شود. این یک جنبه مهم برای بهبود سرعت صفحه و تجربه کاربر است، زیرا با ارائه محتوای ذخیره شده برای کاربران تکراری به سایت، زمان بارگذاری را کاهش می دهد.
Wix کش خودکار را در تمام صفحات خود مستقر می کند و به شما این امکان را می دهد که مانند یک حرفه ای بر روی راه اندازی وب سایت جدید خود تمرکز کنید بدون اینکه به جزئیات نحوه بهینه سازی آن برای سرعت صفحه فکر کنید.

 

08. بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا می تواند معانی زیادی داشته باشد. در اینجا، ما به آن در زمینه نحوه نمایش محتوا در صفحه خود به گونه ای اشاره می کنیم که سرعت و زمان تعاملی صفحه تحت تأثیر قرار نگیرد.
یک مثال عالی از بهینه سازی محتوا به نام بهبود سرعت وب سایت، پخش کننده ویدیوی داخلی Wix است. این به شما امکان می دهد بدون اتکا به منبع خارجی، مانند جاسازی یک ویدیوی YouTube، ویدیوها را در صفحات خود نمایش دهید، که می تواند تأثیر واقعی و مضری بر سرعت صفحه شما داشته باشد. ویژگی‌های داخلی مانند این، طراحی سایت مبتنی بر عملکرد را آسان‌تر می‌کند.
همچنین از تعداد فونت های وب سایت خود و اندازه آنها آگاه باشید. هرچه تعداد حروف چاپی بیشتری استفاده کنید و تنوع رنگ و اندازه بیشتری داشته باشید، صفحه شما کندتر بارگذاری می شود. چند گزینه را انتخاب کنید که تأثیرگذار باشند و به آنها بپیوندید. این چیزی است که باید از آن آگاه بود، چه در حال ساخت یک وب سایت از ابتدا هستید، یا به سادگی یک وب سایت فعلی را برای بهبود سرعت صفحه آن بهینه سازی می کنید.

 

ارتباط با یاسئومی
تهران – شهرک غرب
مشهد – فرامرز عباسی
۰۵۱۳-۶۰۴۲۰۱۸

یاسئومی
یاسئومی خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋