wordpressblogger

wordpressblogger

Child theme در وردپرس چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب چایلد تم

Child theme یک پوسته وردپرس است که عملکرد، ویژگی‌ها و سبک تم اصلی را به ارث می‌برد. سپس می توانید طرح زمینه فرزند را بدون ایجاد هیچ تغییری در طرح زمینه شخصی سازی کنید. ایجاد یک چایلدتم می تواند به سادگی ایجاد یک پوشه جدید حاوی دو فایل style.css و functions.php باشد. آنها همچنین می توانند بسیار پیچیده شوند و به اندازه تم اصلی و حتی بیشتر فایل های قالب داشته باشند.

ایجاد Child theme

اولین قدم برای ایجاد یک Child theme، انتخاب یک تم اصلی خوب است. شما باید هدف خود را انتخاب کنید که از نظر ظاهری و عملکردی به اهداف شما نزدیک باشد تا فقط نیاز به ایجاد چند تغییر داشته باشید.

شما می توانید از هر قالب وردپرس به عنوان قالب اصلی استفاده کنید، اما برخی از تم ها مناسب تر از بقیه هستند. چارچوب‌های موضوعی قالب به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا به راحتی تم‌های مختلف چایلد را ایجاد کنند که سبک‌های متفاوتی دارند، بدون نیاز به بازنویسی بسیاری از عملکردهای مشابه.

چرا از Child theme در وردپرس استفاده کنیم؟

 

استفاده از child theme یک راه سریع و کارآمد برای سفارشی کردن وب سایت وردپرس شما است. طراحان و توسعه دهندگان از آنها برای سرعت بخشیدن به توسعه خود استفاده می کنند.

اگر یک تم اصلی خوب انتخاب کنید، می توانید زمان ایجاد یک سایت وردپرس را کاهش دهید. چارچوب‌های تم نقطه شروع خوبی هستند زیرا عملکردهای زیادی را ارائه می‌دهند و به راحتی قابل سفارشی‌سازی هستند.

چایلدتم ها همچنین، به روز ،کردن تم های شما را بدون از دست رفتن سفارشی سازی های ایجاد شده فراهم کنند که یکی از مهم ترین کاربردهای چایلدتم به شمار می روند.

به طور معمول، هنگامی که یک پوسته وردپرس را به روز می کنید، تمام سفارشی سازی های خود را از دست می دهید. اما وقتی از چایلدتم استفاده می‌کنید، سفارشی‌سازی‌های شما در طرح child theme ذخیره می‌شوند و با به‌روزرسانی والد از بین نخواهند رفت.

مزایا و معایب child theme در وردپرس

حال که فهمیدیم چایلدتم چیست و یکی از مهمترین کاربردهای آن را بیان کردیم، حال به بررسی مزایا و معایب child theme در وردپرس میپردازیم.

مزایای چایلدتم

به‌روزرسانی‌های ایمن: از آنجایی که هرگز تم والد را تغییر نمی‌دهید، می‌توانید با خیال راحت آن را با ورود نسخه جدید به‌روزرسانی کنید. همه سفارشی‌سازی‌های شما در child theme ذخیره می‌شوند.

آسان برای گسترش: یک چایلدتم ساخته شده بر روی یک چارچوب تم قدرتمند، انعطاف پذیری زیادی را بدون نوشتن کدهای زیادی فراهم می کند. شما فقط باید فایل های قالب و عملکردهایی را که می خواهید سفارشی کنید، تغییر دهید.

فال بک ایمن: هنگامی که یک تم کامل ایجاد می کنید، باید در مورد هر سناریوی ممکن فکر کنید. وقتی برای چیزی در چایلدتم کد نمی‌نویسید، عملکرد تم والد به عنوان گزینه فال بک در دسترس است.

معایب چایلدتم

یادگیری زمان بر: باید زمانی را صرف یادگیری در مورد تم اصلی کنید، به خصوص زمانی که یک چارچوب قوی با فیلترهای خاص خود را انتخاب کرده اید. با این حال، این یک ایراد موقتی است. هنگامی که تم اصلی را شناختید، می توانید در کسری از زمان وب سایت های سفارشی ایجاد کنید.

وابستگی به تم والد: توسعه‌دهنده تم والد ممکن است طرح زمینه را رها کند یا ویژگی مورد نیاز شما را حذف کند. با این حال، چارچوب‌های تم معتبر مانند جنسیس، کسب‌وکار پایداری در پشت خود دارند، و بیشتر قالب‌های وردپرس منبع باز هستند، بنابراین می‌توانید حتی در صورت رها شدن از آن‌ها به استفاده از آن‌ها ادامه دهید.

مزایا و معایب چایلدتم که بررسی کردیم، بسیار کلی هستند. چرا که هر چایلدتم به تم والد خود وابسته است. اما برای هر گونه تغییر و نیازهای وردپرسی خود، میتوانید به طراحی سایت در اردبیل مراجعه کنید.

منبع: https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/wordpress-child-theme-pros-cons/

wordpressblogger
wordpressblogger

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋