wordpressblogger

wordpressblogger

مقایسه وردپرس و لاراول

برای مقایسه وردپرس و لاراول باید ابتدا ببینیم که این پلتفرم ها چه هستند. لاراول یک فریمورک متن باز PHP است که با PHP ورژن 7  نوشته شده است و از سیستم عامل کراس پلتفرم پشتیبانی می کند. لاراول عمدتا برای توسعه برنامه های کاربردی وب و بر اساس معماری کنترلر مدل view توسعه داده شده است. اما وردپرس در اصل یک سیستم مدیریت محتوا است. این پلتفرم متن باز، رایگان و قابل اطمینان تر است و می توان برای توسعه انواع وبسایت ها از آن استفاده کرد. حالا وردپرس و لاراول را به صورت جامع تر مقایسه می کنیم.

لاراول چیست؟

Laravel توسط Taylor Otwell ساخته و توسعه یافته است. لاراول در ابتدا در سال 2011 منتشر شد و با ویژگی های داخلی برای احراز هویت، محلی سازی، مدل ها، نماها، جلسات، مسیریابی و سایر ویژگی ها مانند وارونگی کنترل و یک سیستم قالب به نام Blade منتشر شده است. ویژگی های جدید رابط خط فرمان به نام artisan، پشتیبانی داخلی از سیستم مدیریت پایگاه داده، پشتیبانی از مدیریت رویدادها و سیستم بسته بندی به نام باندل از مهمترین قابلیت های لاراول است.

وردپرس چیست؟

وردپرس توسط جامعه ای به همین نام به زبان PHP نوشته شده است. این پلتفرم در ابتدا در سال 2003 منتشر شد و از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند. دارای ویژگی هایی مانند معماری پلاگین و سیستم قالب است. عمدتاً برای نوشتن وبلاگ و سیستم مدیریت وب سایت استفاده می شود. در وردپرس مدیریت محتوا آسان است و ویرایش یا به روز رسانی به راحتی انجام می شود. در این برای به روز رسانی عملکرد، پلاگین ها در دسترس هستند، و تم های زیادی برای افزایش یا سفارشی کردن برنامه وب و محتوا وجود دارد.

مقایسه وردپرس و لاراول

 

اجازه دهید مقایسه وردپرس و لاراول را با بررسی تفاوت های کلیدی آنها پیش ببریم:

در لاراول، کد به خوبی سازماندهی شده است. هنگامی که کد رشد می کند، لاراول از استفاده مجدد از کد مراقبت می کند و به طور خودکار مشکل را تا حد زیادی حل می کند. در وردپرس، تمام محتوا باید توسط توسعه دهنده نگهداری شود و به شکلی که نوشته شده است، به این صورت خواهد بود.

در لاراول، چارچوب برای کدنویسی باید توسط توسعه دهنده درک شود. در وردپرس، شروع ساختن برنامه ها واقعا آسان است و شروع با همان کار بسیار آسان است.

در لاراول، یک منحنی یادگیری عالی وجود دارد که به این معنی است که نیاز به درک دارد. وردپرس سختی یادگیری کمتری دارد. با استفاده از یک تم می توانیم مطالب خود را بنویسیم و به صورت رایگان و سریع منتشر کنیم.

در لاراول، ویژگی های زیادی مانند احراز هویت، مجوز، وارونگی کنترل و غیره وجود دارد که با آخرین نسخه هایش بهتر و بهتر می شود. در وردپرس، احراز هویت با استفاده از افزونه‌های معتبر انجام شده است.

در لاراول، سئو باید مسیرهای خود را مشخص کند و برای توسعه وب سایتی که عمدتاً بر محتوا متکی است، کار زیادی می طلبد. در WP اصول اولیه سئو انجام می شود.

در لاراول، همه چیز را می توان سفارشی کرد، و می توان آن را با نحوه کار کردن کنترل کرد. در WP، محتوا را می توان با تم ها و افزونه های ممتاز یا رایگان موجود برای WP سفارشی کرد.

در لاراول می توان از پایگاه داده استفاده کرد یا آن را به روش خود طراحی کرد. در WP، پایگاه داده عمدتاً مورد نیاز نیست زیرا عمدتاً داده های ثابت باقی می ماند.

لاراول انجمن بزرگ و در دسترس توسعه دهندگان ندارد، اما وردپرس انجمن بزرگی برای پشتیبانی و توسعه دهندگان در دسترس دارد.

لاراول به عنوان یک فریمورک و وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است.

لاراول برای به روز رسانی محتوا و تغییرات انعطاف پذیری کمتری دارد. اما Word Press برای ویرایش و به روز رسانی محتوا انعطاف پذیرتر است.

مقایسه عملکرد لاراول و وردپرس

لاراول یک فریمورک بوده و واقعا سریع است. از آن به عنوان یک چارچوب بهبود یافته و بهتر یاد می شود. لاراول از Eloquent استفاده می کند که به همین دلیل نوشتن کوئری های پایگاه داده آسان می شود. اگر از آن استفاده نشود، لاراول کندتر می شود. بنابراین بهتر است چارچوب لاراول را بشناسید تا کارها را سریع انجام دهید.

وردپرس به دلیل استفاده از افزونه ها عمدتاً کند خوانده می شود. در اینجا باید به یک نکته توجه داشته باشید که اگر از افزونه های بهتر یا افزونه های کدگذاری قوی استفاده می کنیم، عملکرد وردپرس نیز بهتر و بسیار سریع است. عملکرد و سرعت صرفا بر اساس افزونه هایی است که در وردپرس استفاده می شود. Word Press ارزان است و بارهای عملکرد برای برنامه های کوچک یا وبلاگ ها کمتر است. اگر برنامه وردپرس کاربران بیشتری داشته باشد، حفظ بار بسیار دشوار می شود و عملکرد آن بسیار کند می شود.

نتیجه گیری

لاراول و وردپرس هر دو متفاوت هستند زیرا لاراول یک چارچوب است، در حالی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. برای استفاده از لاراول نیاز به دانستن برنامه نویسی شی گرا برای نوشتن کد و توسعه وب اپلیکیشن است. هر دو لاراول و وردپرس عمدتاً به زبان PHP نوشته شده اند و محبوب هستند، اما نکته کلیدی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که این نرم افزار برای اهداف مختلفی استفاده می شود.

لاراول به عنوان جعبه ابزار شناخته می شود و اگر منابع در دسترس باشد و زمان یا سرمایه گذاری طولانی مدت داشته باشید، لاراول انتخاب خوبی برای توسعه برنامه است. لاراول نسبت به سایر فریم ورک ها هزینه بیشتری دارد و به یک توسعه دهنده خوب و با تجربه نیاز دارد. اگر نمی خواهید خودتان توسعه وب را انجام دهید، میتوانید از طراحی سایت در اردبیل کمک بگیرید.

برنامه‌های وردپرس عمدتاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما زمانی که نیاز به افزایش مقیاس برنامه یا وبلاگ‌ها وجود داشته باشد، این پروژه‌ها عمدتاً کنار گذاشته می‌شوند. آنها در هر چارچوب وب توسعه یا بازنویسی خواهند شد تا امن تر و قابل استفاده تر شوند.

هر دو لاراول و وردپرس مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما هر دو در تخصص و کاربردشان واقعا ستودنی هستند. بنابراین انتخاب فناوری همیشه بر اساس چشم انداز آینده انجام خواهد شد. انتخاب فناوری را می توان از طریق در دسترس بودن منابع و جامعه آنلاین نیز برای کمک در زمینه های مختلف انجام داد. بنابراین، همیشه بهتر است چیزها و فن آوری های جدید را یاد بگیرید تا مهارت ها و تخصص خود را افزایش دهید.

اگر تصمیم گرفتید بین وردپرس و لاراول وردپرس را انتخاب کنید و کار با آن را بلد نیستید، می توانید از طریق آموزش وردپرس در اردبیل اقدام به یادگیری کنید.

wordpressblogger
wordpressblogger

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋