wofihif738

wofihif738

انواع فیلتر صنعتی و ویژگی‌های آن

 

فیلتر صنعتی چیست؟ این یکی از سوالاتی است ‌که امروزه ذهن بسیاری از صنعتگران را به خود مشغول کرده است. به طور کلی فیلتر صنعتی از جمله تجهیزاتی است که وظیفه دارد مانع از حرکت ذرات جامد معلق موجود در سیالاتی از قبیل مایعات یا گاز ها شود. به طور کلی فیلترهایی که در صنایع به کار گرفته می شود عمل تصفیه سیالات را به دو صورت انجام می دهند‌. برخی از فیلتر ها هنگامی که سیال در حال حرکت و خروج است، عمل تصفیه سیال را انجام می دهند. اما دسته دیگری از فیلترها وجود دارند که در صورت قطع جریان سیال، عمل تصفیه را انجام میدهند. اما ویژگی بارز فیلتر صنعتی چیست؟ این فیلتر ها چگونه عمل تصفیه سیال عبوری را انجام می دهند؟
فیلتر صنعتی از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف است. این فیلتر، مانع از حرکت ذرات جامد معلق در سیالات مختلف از قبیل مایعات و گازها می‌شود. به طور کلی دو نوع فیلتر برای استفاده در صنایع وجود دارد. یکی فیلترهایی که هنگام حرکت سیال عمل فیلتر را انجام می‌دهند و نوع دیگر هم وقتی که سیال از حرکت ایستاده باشد، فیلتراسیون را پیاده می‌کند.
فیلترها باید متناسب با صنایع مورد استفاده قرار بگیرند. فیلترهای صنعتی اغلب برای صنایعی استفاده می‌شوند که آلاینده تولید می‌کنند؛ مانند صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و محصولات خودرو. سیالاتی که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند، یا به صورت گاز و یا مایع هستند. هر کدام از این سیالات نیز دارای خواص گوناگونی هستند؛ پس برای استفاده از فیلتر، باید متناسب با سیال انتخاب کنیم. فیلترهای صنعتی که برای مصارف گوناگون ساخته شده‌اند شامل فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلترهای تصفیه آب و غیره هستند.
همچنین فیلتر کارتریج صنعتی یکی از قطعات فیلتراسیون لوله‌ای محسوب می‌شود که در صنایع مختلف برای تصفیه مواد معلق در سیال نیز به کار برده می‌شود.
سایت پالایه سازان، امکانی را برای شما کاربران گرامی فراهم کرده تا بهترین فیلترها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 

ویژگی بارز فیلتر صنعتی چیست؟

به طور کلی فیلتر صنعتی از قسمت های گوناگونی ساخته شده است‌. فیلتر ها باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که تا علاوه بر آنکه از عبور مواد جامد موجود در سیال جلوگیری کنند، بتوانند محلول باقی مانده را نیز تصفیه کنند. به همین دلیل خصوصیات یک فیلتر صنعتی مناسب به شرح زیر است:

 

جداسازی جامدات از مایعات

همانطور که گفته شد، یک فیلتر صنعتی مناسب باید بتواند قسمت جامد موجود در سیال را جدا کند. عمدتا از آنجایی که قسمت غشاء و پوسته فیلتر ها در تماس مستقیم هستند، باید به گونه ای طراحی شده باشند که این کار را به خوبی انجام دهند.

 

عدم انسداد

در برخی از فیلتر ها در هنگام جداسازی مواد جامد منافذ عبور سیال و محلول بسته شده و به نحوی این فیلترها مانع از عبور سیال می شوند‌. بنابراین یک فیلتر مناسب باید به گونه ای طراحی شده باشد که تا در هنگام جداسازی بخش جامد از بخش سیال، به سرعت دچار انسداد نشود.

 

امکان تخلیه و تمیز کاری

در صورتی که در صنعت از فیلترهای دائمی استفاده گردد، باید پوسته این فیلتر به گونه ای طراحی شده باشند که امکان تمیز کاری قالب را فراهم کند.

 

انواع فیلترهای صنعتی و کاربردهای آن‌ها

فیلترهای صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. در ادامه به معرفی برخی از فیلترهای صنعتی و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

 

فیلتر صنعتی استوانه‌ای (فیلتر کیسه‌ای)

برای کار در دماهای بالا تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد، این فیلتر صنعتی کارآمد خواهد بود. این فیلتر دارای تعدادی کیسه است که از مواد پلی استر تشکیل شده‌اند. این فیلتر معمولا برای سیالات گازی مناسب است و شرکت‌ها و صنایع گازی از این فیلتر استفاده می‌کنند.

 

فیلتر صنعتی لانه زنبوری در دسته بندی‌های مختلف

این فیلتر صنعتی بر اساس بازدهی جذب غبار، در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرد که به صورت زیر است:

دسته اول: بازدهی 60 تا 65%

دسته دوم: بازدهی 80 تا 85%

دسته سوم: بازدهی 90 تا 95%

این نوع فیلترها، تنها در کاغذ به کار رفته در درون فیلتر با یکدیگر تفاوت دارند. عمده کاربرد فیلتر صنعتی لانه زنبوری در توربین‌های گازی نیروگاه‌ها، بخش‌های بیمارستانی و رنگ‌کاری صنایع گوناگون است.

 

فیلتر صنعتی فعال هیبریدی

این فیلتر صنعتی از مواد اولیه شامل L-C و اینورتر منبع ولتاژ تشکیل شده ‌است. این فیلتر صنعتی که از فرکانس‌های بالا و پایین به صورت موازی استفاده می‌کند، به عملکرد بهتر سیستم قدرت کمک می‌کند. در واقع با حذف هارمونیک‌های فرکانس بالا و پایین اینورتر، موجب افزایش قدرت سیستم می‌شود.

 

منظور از مقاومت شیمیایی فیلتر صنعتی چیست؟

بسیاری از فیلترهایی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، وظیفه دارند تا سیالاتی با ماهیت اسیدی را تصفیه کنند. به همین دلیل پوسته این فیلتر ها که در تماس مستقیم با سیال است، باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. علاوه بر آن باید در برابر بر هم کنش های شیمیایی سیال از خود مقاومت نشان دهند.

 

کاربرد فیلتر صنعتی چیست؟

همانطور که گفته شد از فیلتر های صنعتی به منظور تصفیه سیال خروجی استفاده می گردد. به طور کلی از این فیلتر ها در صنایع مختلفی از قبیل نفت و گاز و پتروشیمی، خودروسازی ها و به طور کلی صنایعی که برای تولید محصول خود آلاینده تولید می کنند، استفاده می شود.

 

چرا باید از فیلتر صنعتی استفاده کنیم؟

فیلترهای صنعتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات در صنایع مختلف به شما می‌روند. بسیاری از صنایع با توجه به سیالات مورد استفاده خود مانند مایعات یا گازها، نیاز به تصفیه سیال مورد نظر و گرفتن ذرات گرد و غبار موجود در آن دارند تا خللی در کارشان ایجاد نشود. در این مرحله، فیلترهای صنعتی وارد عمل شده و با حذف آلاینده‌ها که اغلب ذرات غبار هستند، این مشکل را برطرف می‌کنند.
استفاده از فیلتر صنعتی با کیفیت و کارآمد و البته با قیمت مناسب و مورد اطمینان، دغدغه بسیاری از صنعتگران است. سایت پالایه سازان، با ارائه فیلترهای صنعتی در انواع مختلف، تا حد زیادی کار را برای استفاده کنندگان از این فیلترها آسان کرده است. در این سایت انواع فیلترها و ویژگی‌هایشان برای معرفی و سفارش قرار دارند تا وقت و هزینه کمتری صرف خرید فیلتر صنعتی انجام شود.

 

منبع: پالایه سازان

wofihif738
wofihif738

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋