webus.us

webus.us

وب آس
 ۱ نفر را دنبال می کند

آموزش دم کردن قهوه و نکات موثر در تهیه یک قهوه خوب

قهوه یک نوشیدنی شخصی است و بهترین روش درست کردن آن نیز روشی است که شما آن را دوست داشته باشید.

از این رو تسلط بر چند اصل به شما کمک می کند تکنیک خود را کامل کنید. در اینجا، ما شما را تشویق می‌کنیم که انواع رست های قهوه، منشأها یا روش‌های آماده‌سازی مختلف را آزمایش کنید.

 

در اینجا نکاتی برای دم کردن یک فنجان قهوه کلاسیک وجود دارد.

تجهیزات

اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما - از آسیاب دانه ها و فیلترها گرفته تا قهوه سازها - پس از هر بار استفاده کاملا تمیز شوند.

تجهیزات را با آب گرم و شفاف بشویید (یا کاملاً پاک کنید) و با یک حوله جاذب خشک کنید. مهم است که بررسی کنید که هیچ تفاله ای برای جمع آوری باقی نمانده باشد و روغن قهوه (کافئول) تجمع نکرده باشد، که می تواند طعم تلخ و ترش را در فنجان های قهوه در آینده ایجاد کند.

اگر از قهوه ساز تک نفره استفاده می کنید، راهنمای ما را برای بهترین شکل نگه داشتن دستگاه خود بررسی کنید.

 

دانه قهوه

قهوه عالی با دانه های عالی شروع می شود. کیفیت و طعم قهوه شما نه تنها با فرآیند دم کردن مورد علاقه شما تعیین می شود، بلکه بر اساس نوع قهوه ای که انتخاب می کنید نیز تعیین می شود. ممکن است بین رست ها تفاوت های زیادی وجود داشته باشد، بنابراین راهنمای انواع برشته کردن ما را بررسی کنید.

برخی از عوامل طعم عبارتند از:

کشور و منطقه مبدا
انواع قهوهقهوه عربیکا، قهوه روبوستا - یا قهوه میکس
نوع رست
بافت آسیاب شما

در حالی که انتخاب های زیادی برای خرید قهوه وجود دارد، به یاد داشته باشید که هیچ گزینه درست یا غلطی وجود ندارد - برای مثال، می توانید قهوه اسپرسو تیره و خوش طعمی را انتخاب کنید و همچنان آن را برای دم کردن در سیستم قطره ای آسیاب کنید. از تلاش و لذت بردن از ترکیب های مختلف لذت ببرید.

 

تازگی قهوه

قهوه را در اسرع وقت پس از برشته شدن خریداری کنید. قهوه تازه برشته شده برای یک فنجان با کیفیت ضروری است، بنابراین قهوه خود را در مقادیر کم (به طور ایده آل هر یک تا دو هفته) خریداری کنید. نکات مفید ما در مورد نحوه نگهداری قهوه را بررسی کنید تا آن را تا حد ممکن تازه و خوش طعم نگه دارید.

و لطفا هرگز از تفاله قهوه خود برای درست کردن قهوه مجدد استفاده نکنید. پس از دم کشیدن، طعم های دلخواه قهوه استخراج شده و تنها طعم های تلخ آن باقی می ماند. 

آسیاب

اگر قهوه کامل می‌خرید، همیشه دانه‌های خود را تا حد امکان نزدیک به زمان دم کردن آن آسیاب کنید تا حداکثر تازگی را داشته باشید. آسیاب در هنگام دم کردن بهترین است زیرا قهوه به اندازه ثابت آسیاب می شود.

آسیاب تیغه ای کمتر ترجیح داده می شود زیرا مقداری از قهوه ریزتر از بقیه آسیاب می شود. اگر معمولاً قهوه خود را در خانه با آسیاب تیغه‌ای آسیاب می‌کنید، سعی کنید آن را در فروشگاه با آسیاب فرز آسیاب کنید - از تفاوت شگفت‌زده خواهید شد! (از هر گزینه ای که استفاده می کنید، همیشه توصیه های سازنده را هنگام استفاده از آسیاب خود دنبال کنید و به ملاحظات ایمنی لازم توجه داشته باشید.)

اندازه آسیاب برای طعم قهوه شما بسیار مهم است. اگر طعم قهوه شما تلخ است، ممکن است بیش از حد استخراج شود یا خیلی ریز آسیاب شود. از طرف دیگر، اگر طعم قهوه شما صاف باشد، ممکن است کمتر استخراج شود، به این معنی که آسیاب شما خیلی درشت است.

اگر آسیاب قهوه را برای سفارش می‌خرید، به متخصصین بگویید که قهوه خود را دقیقاً چگونه دم می‌کنید. آیا از فرنچ پرس استفاده خواهید کرد؟ فیلتر قطره ای تخت یا مخروطی؟ فیلتر توری طلایی؟ آنها آن را به طور خاص برای روش آماده سازی شما آسیاب می کنند.

 

آب

آبی که استفاده می کنید برای کیفیت قهوه شما بسیار مهم است. اگر آب لوله کشی شما خوب نیست یا بو یا طعم قوی مانند کلر دارد، از آب فیلتر شده یا بطری استفاده کنید.

اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، اجازه دهید چند ثانیه قبل از پر کردن ظرف قهوه تان کار کند و حتما از آب سرد استفاده کنید. از آب مقطر یا نرم شده خودداری کنید.

نسبت قهوه به آب

یک دستورالعمل کلی "نسبت طلایی" نامیده می شود - یک تا دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده برای هر شش اونس آب. این را می توان برای مطابقت با ترجیحات سلیقه فردی تنظیم کرد.

خطوط فنجان یا نشانگرهای آبجوی خاص خود را بررسی کنید تا ببینید واقعاً چگونه اندازه می‌گیرند. و به یاد داشته باشید که در برخی از روش های دم کردن، مقداری آب در اثر تبخیر از بین می رود.

دمای آب

اول ایمنی! البته، هر زمان که با گرما و نوشیدنی‌های گرم کار می‌کنید، همه احتیاط‌های لازم را برای همه از کسانی که قهوه آماده می‌کنند گرفته تا کسانی که در حال سرو شدن هستند و قهوه می‌نوشند، رعایت کنید.

قهوه ساز شما باید دمای آب را بین 195 تا 205 درجه فارنهایت برای استخراج بهینه حفظ کند. آب سردتر باعث ایجاد قهوه مسطح و کم عصاره می شود، در حالی که آب بیش از حد داغ نیز باعث از بین رفتن کیفیت طعم قهوه می شود. (با این حال، دم کرده سرد نیازی به حرارت ندارد.)

اگر قهوه را به صورت دستی دم می کنید، اجازه دهید آب کامل بجوشد، اما زیاد جوش نزند. منبع حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید آب یک دقیقه استراحت کند و آن را روی زمین بریزید.

قهوه بسته به ظرفی که از آن سرو می شود معمولاً پس از سرو به سرعت خنک می شود. و بسیاری از مصرف کنندگان قهوه ممکن است خامه یا شیر اضافه کنند که خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. در نهایت، دمایی که هر قهوه‌نوشی قهوه‌اش را ترجیح می‌دهد، مانند بسیاری از موارد دیگر که قهوه را خاص می‌کند، یک اولویت شخصی است. اینها برخی از دلایلی است که بهترین کار این است که قهوه را بلافاصله پس از دم کردن، زمانی که تازه و داغ است سرو کنید. استانداردهای کیفی دم کردن در دمای 200 درجه فارنهایت را پیشنهاد می کند. هنگام سرو نوشیدنی‌های داغ، به‌ویژه در مراکز خرده‌فروشی یا مراقبت‌های بالینی که خطر سوختن دارند، دمای پایین‌تر باید در نظر گرفته شود. مصرف کنندگان قهوه اغلب تمایل به اضافه کردن شیر یا خامه سرد دارند یا فقط اجازه می دهند نوشیدنی داغ خنک شود تا به دمای مناسب برای نوشیدن برسد. یک مطالعه نشان داده است که مصرف کنندگان قهوه معمولاً قهوه خود را در دمای 140 درجه فارنهایت یا کمتر می نوشند.

 

هنگام تهیه و سرو هر نوشیدنی گرم، چه برای خودتان و چه برای مشتری، ایمنی همیشه باید در اولویت قرار گیرد. برای کسب اطلاعات مربوط به صنعت، ما شما را تشویق می کنیم که الگوهای طرح ایمنی غذا و منابع ایمنی محل کار ما را بررسی کنید و همیشه قبل از اتخاذ تصمیمات مربوط به ایمنی با مشاور داخلی مشورت کنید، زیرا NCA نمی تواند در مورد محیط کاری یا موقعیت خاصی توصیه خاصی ارائه دهد.

زمان دم کردن

مدت زمانی که آب با تفاله قهوه در تماس است یکی دیگر از عوامل مهم طعم دهنده است.

در سیستم قطره ای زمان تماس باید تقریباً 5 دقیقه باشد. اگر قهوه خود را با استفاده از فرنچ پرس درست می کنید، زمان تماس باید 2 تا 4 دقیقه باشد. قهوه اسپرسو زمان دم کردن کوتاهی دارد - قهوه فقط 20 تا 30 ثانیه با آب در تماس است. از طرف دیگر، دم نوش سرد باید در طول شب (حدود 12 ساعت) دم بکشد.

اگر از طعم محصول نهایی راضی نیستید، احتمالاً یکی از موارد زیر است:

استخراج بیش از حد - زمان دم کردن بسیار طولانی است
کم استخراج - زمان دم کردن بسیار کوتاه است
زمان تماس را تا زمانی که به تعادل مناسب مطابق با سلیقه خود دست یابید آزمایش کنید.

از قهوه خود لذت ببرید!

قهوه آماده چند لحظه پس از دم کردن طعم مطلوب خود را از دست می دهد، بنابراین فقط به اندازه ای که می نوشید قهوه درست کنید. در غیر این صورت، قهوه را می توان در یک قمقمه گرم شده و عایق ریخته و ظرف یک ساعت مصرف کرد.

(نگران نباشید - قهوه قدیمی احتمالا خطرناک نیست، فقط خیلی جذاب نیست. همیشه قبل از خوردن هر چیزی بهترین قضاوت خود را به کار بگیرید، مهم نیست که در اینترنت چه می خوانید.)

اگر چه قیمت قهوه خریداری شده عامل مهمی در کیفیت قهوه است اما شما سعی کنید از قهوه خود به همان اندازه که آماده شده بود لذت ببرید - عطر آن را بنوشید و به طعم های هر جرعه توجه کنید. افراد زیادی در آوردن آن به جام شما نقش داشته اند.

webus.us
webus.us وب آس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋