علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید امسال با پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید در سال جاری با پیشرانه هیبریدی به بازار می‌آید

استفاده از سیستم هیبریدی در نسخه جدید پورشه ۹۱۱ توربو S، به معنای دریافت قدرت بیشتر از این خودرو است.

یک‌سال پیش اولین مدل‌های پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲.۲ معرفی شدند اما این خط تولید به‌طور کامل آماده نشده است. پس از عرضه مدل‌های GTS، کاررا، تارگا و GT3، قرار است تا پورشه ۹۱۱ توربو S طی ماه‌های آینده معرفی شود. همچنین در کنار معرفی مدل توربو S، مدل توربو ساده نیز عرضه خواهد شد.

در گذشته که اکثر مدل‌های پورشه ۹۱۱ از موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کردند، مدل‌های توربو به پیشرانه‌های متفاوت توربوشارژر مجهز بودند. درحال‌حاضر تمامی مدل‌های پورشه ۹۱۱ از پیشرانه توربوشارژر بهره می‌برند. مدل‌های توربو، قدرت و گشتاور بیشتری ارائه می‌دهند. در مدل‌های معمولی، مهندسان پورشه تلاش می‌کنند تا فرآیند کاری یک موتور درون‌سوز تنفس طبیعی را شبیه‌سازی کنند.

پورشه ۹۱۱ توربو S به سیستم هیبریدی مجهز می‌شود

«الیور بلوم»، مدیرعامل پورشه، در جریان گزارش درآمد نیم‌سال نخست ۲۰۲۵، از معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S در سال جاری خبر داد. به گفته او، این خودرو از سیستم هیبریدی بهره می‌برد. پورشه مدتی پیش سهام بخش باتری V4Drive را از گروه وارتا (Varta AG) خریداری کرد. مدل‌های بعدی الکتریکی و هیبریدی پورشه، از باتری‌های وارتا استفاده خواهند کرد.

نسل فعلی پورشه ۹۱۱ جی‌تی‌اس از سلول‌های باتری استوانه‌ای V4Drive استفاده می‌کند. پس از آن‌که پورشه سهام‌دار اصلی بخش باتری وارتا شد، این بخش به V4Smart تغییر نام داد. بسته‌های باتری وارتا که در مدل فعلی پورشه ۹۱۱ مورد استفاده قرار می‌گیرند، ظرفیتی معادل ۱.۹ کیلووات ساعت دارند. تا پایان سال پورشه تصمیم دارد تا نیروی کار سایت‌های Ellwangen و Nördlingen وارتا را افزایش دهد. هدف از این کار، تولید باتری‌های بیشتر برای استفاده در پورشه ۹۱۱ هیبریدی است.

پورشه ۹۱۱ توربو S

استفاده از سیستم هیبریدی در نسخه جدید پورشه ۹۱۱ توربو S، به معنای دریافت قدرت بیشتر از این خودرو است. نسخه قبلی ۹۱۱ توربو S قدرتی معادل ۶۴۰ اسب‌بخار را از موتور ۳.۸ لیتری باکسر با توربوشارژرهای دوقلو ارائه می‌داد. البته اضافه شدن بخش هیبریدی به پورشه ۹۱۱ توربو S، به معنای افزایش وزن خواهد بود. نسخه جدید پورشه ۹۱۱ جی‌تی‌اس پس از فیس‌لیفت و اضافه شدن سیستم هیبریدی، ۴۷ کیلوگرم سنگین‌تر از قبل شده است.

درحالی‌که نسل اول ماکان در سال ۲۰۲۸ جانشین بنزینی خواهد داشت، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که یک باکستر/کیمن با موتور احتراقی جدید پس از ۹۸۲ عرضه شود. پورشه تمام تلاش خود را برای این بخش روی خودروهای برقی متمرکز کرده است. این یک حرکت پرخطر است، با توجه به اینکه جذابیت اصلی هر چهار نسل همیشه موتور بوده است، حتی مدل‌های چهار سیلندر. با جایگزین‌های الکتریکی، گیربکس دستی نیز به گذشته خواهد پیوست.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋