villa sazee

villa sazee

راهنمای خرید انواع باربیکیو و کبابپز

 

 

بهترین باربیکیو و کباب پز

 

ظرفیت: ظرفیت باربکیو بسته به نیاز شما میتواند از ۴ نفر تا ۱۲ نفر و یا حتی بیشتر باشد. ظرفیت بیشتر از حد باعث مصرف بالای انرژی و حیف ومیل شدن آن و اجتمالا سوختن کباب و ظرفیت کمتر باعث طولانی شدن فرآیند و احتمالا خام پخت شدن کباب میشود.

 

ابعاد: باربکیوهای علاوه بر ظرفیت در ابعاد گوناگونی ساخته میشوند که برای اماکن مختلف متفاوت است مپلا در مورد بالکنها که فضای کمی مورد دسترس است انواع دیواری و در مورد حیاطها و فضاهای بزرگ انواع چرخدار و پایه دار که کاربری راحتتری دارند پیشنهاد میشود.

 

نوع سوخت: نوع سوخت نیز از جمله مواردی است که به خریدار مربوط است. به این صورت که اگر شما ساکن اماکن عمومی و آپارتمان هستید عملا امکان استفاده از کباب پز ذغالی به دلیل ایجاد بو و دود به خاطر همجواری و محدودیت فضا وجود ندارد. و شما باید از انوع گازی، استفاده کنید. ولی در صورتی که در محیط باز باشید میتوانید بدون محدودیت از انواع باربکیو به همان ترتیب که اشاره شداستفاده نمایید.

 

جنس: جنس باربکیو شامل کیفیت مواد به کار رفته، مقاومت انهادر برابر حرارت و انعطاف آنها در برابر داغ شدن و سرد شدن های متوالی است.البته کیفیت رنگ را هم باید جز این موارد قرارداد که باید دارای بیشترین مقاومت در برابر گرمای ایجاد شده باشد.بهطور مثال مقاومت صفحات چدن در برابر گرما بیشتر از استیل است و این در حالی است که وزن چدن سنگین تر از استیل بوده و میتواند وزن بدنه را بالا ببرد.

 

شستشو: شستشوی قطعان باربکیو با توجه به چرب شدن و چسپیدن  تکه های غذا به آن، بعد از استفاده ضروری است. در این صورت باید مدلی را انتخاب کرد که امکان جداشدن قطعات و سینی زیر، را برای شستشوی راحتتر داشته باشد. علاوه بر این در صورت نظافت دستگاه بهتر است که برای جلاگیری از زنگ زدن دستگاه و گرفتگی شعله باربکیو را در معرض گرما قرار دهید

کباب پز

یکی از غذاهای موردعلاقه ما ایرانی‌ها انواع کباب است. در زمان‌های گذشته به‌جای استفاده از سیخ‌های گازی از سیخ‌های چوبی استفاده می‌شد و از حرارت زغال برای تهیه کردن کباب بهره گرفته می‌شد. هرچند امروزه هم خیلی از خانواده‌های ایرانی کباب را روی زغال آماده می‌کنند ولی این کار سبب از بین رفتن درختان زیادی برای تهیه زغال می‌شود. علاوه‌براین، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که درست کردن کباب روی زغال باعث ایجاد سرطان در آینده می‌شود. درنتیجه بهترین روش جایگزین استفاده از کباب پز گازی است.

 

تهیه کباب و تهیه سور و سات آن در کشور ما پیشنه‌ایی دراز دارد و به جرات میتوان گفت که به یکی از تفریحات جمعی و  تبدیل شده است. علاوه بر این، تهیه کباب میتواند بهانه‌ای برای جمع کردن افراد دور هم غذایی باشد. در حقیقت کباب خوردن در خانه و در طبیعت، به یکی از از رسوم رایج تبدیل شده است که برای همه افراد جذاب است و میتواند اتفاقی خاطره انگیز باشد. درست کردن کباب و خوردن آن آداب خاصی دارد، در قدیم کباب را روی ذغال یا آتش مستقیم قرار میگرفت که البته همیشه با دردسرهایی نیز همراه بود.

درست است که به اذعان بسیاری از افراد طعم کباب ذغالی بسیار خاص و دلچسپ است، اما وسایل امروزی تهیه کباب کم از کباب ذغالی نیست و میتواند رنگ بوی کباب ذغالی را برای شما زنده کند. اما نکته جالب این است که که هنوز هم کباب پزهای ذغالی طرفداران زیادی دارد و در برابر باربکیوهای گازی از رغبت بالایی برخوردار هستند.اگر از آن دسته کسانی هستید که به دنبال طعم خاص کباب هستید و تمام سختی های این راه را به جان میخرید. شما احتمالا از طرفداران باربکیو و کباب پز ذغالی هستید. انواع ذغالی به خاطر حرارت مداوم و بالای ذغال دارای طعم و بوی خاص هستند. اما در مقابل دود ذغال و تهیه مشکل کباب ذغالی و باد زدن مدام آن میتواند سخت و آزار دهنده باشد.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋