villa sazee

villa sazee

باربیکیو چیست و انواع آن؟!

 

 

 

باربیکیو همانند گریل کردن ، کباب کردن ، ذغالی کردن و … نوعی روش پخت و پز برای گوشت ها و کباب ها به شمار می رود و برخی هم باربیکیو را نوعی روند پخت غذا می دانند .

در حقیقت بیشتر گوشت هایی که در اندازه بزرگ قرار دارند و به نوعی حالت استخوانی هستند بر روی باربیکیو ها تهیه می شوند البته علاوه بر گوشت ها بر روی باربیکیو ها می توان انواع ماهی ، سبزیجات و … را آماده کرد برای آن که بهتر بتوانید باربیکو ها را بشناسید پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کاملا گسترده با انوع متفاوت باربیکیو ها و طرز استفاده از آن هاآشنا شوید .

کاربرد باربیکیو چیه ؟

باربیکیو ها جزو وسایلی هستند که از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنند و یا همانطور که پیش تر گفتیم در اصل باربیکیو ها نامی هستند که به یک نوع روش پخت و پز اطلاق می شوند. در این روش پخت و پز شما می توانید انواع گوشت ها را بر روی میله های فلزی در مقابل حرارت غیر مستقیم شعله های آتش قرار دهید تا کم کم گوشت شما خوب پخته و برشته شود پخت گوشت به روش باربیکیو از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که در اینجا مزایا آن را بررسی خواهیم کرد .

اندازه و ابعاد باربیکیو موردنیاز خود را نسبت به محیط موردنظر، در نظر بگیرید

.باربیکیو اعضای خانواده کنار هم جمع میکند: از آنجایی که باربیکیو در فضای آزاد قرار میگیرد، برای هر وعده غذایی اعضای خانواده گرد هم میآیند و مشغول پخت و پز میشوند. با این دستور می توانیم کباب کوبیده خانگی را با قیمت ارزان تر درست کنیم، البته طعم آن تفاوت چندانی ندارد،

روش دیگر پخت و پز که بیشتر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رواج داشت منقل پایه دار بود که برای طبخ گوسفند بصورت سالم یا ران شتر و همچنین بوقلمون و مرغ رواج داشت و شما در اکثر فیلمهای قدیمی مربوط به همین کشورها میبینید که با این روش آشپزی صورت میگرفت. اگر از گریل گازی استفاده می کنید، شعله را فقط در یک طرف گریل حفظ کنید و قطعات مرغ را به طرف خنک تر، نه مستقیم روی شعله، منتقل کنید. برای بهترین نتیجه، باید قبل از پختن کباب خود را به درجه حرارت برسانید. مزیت بسیار خوب این اجاق طراحی دایره ای شکل اش بوده که انتخاب فاصله شعله ها به اندازه ای است که حرارت به شکل کاملا یکنواخت زیر دیگ پخش شود.

جابجایی راحت و آسان باربیکیوها این امکان را به شما میدهند تا هر کجایی آنها را استفاده کنید و اکثرا دارای پایه هستند که خود یک مزیت محسوب میشود. این نوع باربیکو به خاطر مزه و رایحه دودی که با استفاده از آن غذا به خود میگیرد بسیار پر طرفدار شده است. مثلا اگر قصد تهیه ی این وسیله را برای مسافرت های خود دارید مدل های سادهای را خریداری کنید که حمل و نقل آن ها آسان تر است و به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید.

 

کاربرد باربیکیو گازی چیست ؟                             

مهم ترین کاربرد باربیکیو گازی، سهولت استفاده از آن است. زیرا به وسیله یک شیر گاز روشن و خاموش می شود و در مدت زمانی کوتاه، غذا را آماده می کند. این نوع از دستگاه ها از قیمت بالاتری نسبت به مدل های ذغالی برخوردار هستند و این امر به دلیل استفاده از تجهیزات مختلف در آن است. با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد باربیکیو گازی بپردازیم

این سیستم بعد از پخت غذا به طور خودکار خاموش میشود و دیگر نگرانی برای سوختن غذا ندارید. باربیکیوهای برقی با برندهای مختلفی از نوع رومیزی و در ابعاد کوچک در بازار موجود هستند که جهت استفاده در آپارتمان تولید شدهاند و پخت و پز کباب را آسانتر کردهاند. بهترین نتایج اغلب با ایجاد چندین منطقه گرمایی به دست می آید استفاده از چند لایه ذغال برای تمیز کردن مناسب است، در حالی که استفاده از یک لایه ذغال برای غذاهایی مانند مرغ نتیجه بهتری را ارائه می دهد، که البته باید زمان بیشتری برای طبخ غذای خود انتظار داشته باشید. همچنین باید اضافه کنیم اگر شما گوشت را به صورت کباب طبخ کنید، چربی های اضافه آن از درون بافت های کباب خارج می شوند و این می تواند یک ویژگی مثبت در غذای کبابی باشد.

کدام مواد را برای درست کردن کباب سخت انتخاب کنیم؟

ماده ای را انتخاب کنید که در برابر حرارت آتش مقاوم باشد. می توانید یک باربیکیو در فضای باز از آجرهای نسوز (که گرما را به خوبی حفظ می کند)، بتن، سنگ، بلوک های نسیمی که با بریکت های رو به رو پوشیده شده اند، بسازید

نکته دیگری که در مورد ساخت باربیکیو مهم می باشد ، آشنایی با اصول اولیه کار با مصالح مختلف می باشد .

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. یکی از مهمترین ویژگیهای این منقل ها این است که می توانید در داخل منزل از آن استفاده کنید .

پخت و پز به روش باربی کیو بدین شکل است که موادغذایی بر روی سطح آن قرار داده شده و سپس تابش گرمای متصاعد شده از منبع حرارت باربیکیو باعث پخته و کباب شدن غذا می گردد. سپس با استفاده از یک سری صفحهای طوری که به آنها رابیتس گفته می شود سطح اسکلت خود را می پوشاند .

 

 

بهترین کباب پز

زمانی که شما مهمانی و دورهمیهای کم جمعیتی دارید، خرید یک باربیکیو با ابعاد بزرگ نمیتواند انتخاب مناسبی باشد.

علاوه بر اینکه هزینه بالاتری برای خرید کبابپز بزرگ خواهید پرداخت. با گذشت زمان ، هرچه بیشتر از کباب پز خود استفاده کنید ، بیشتر متوجه خواهید شد. باربیکیوهای ارزان قیمت معمولا از صفحه های آهنی با روکش لعابی یا تفلون استفاده می کنند که با مرور زمان و استفاده از آنها، حرارت باعث سوختن روکش لعاب یا تفلونی شده و روکش بصورت پوسته پوسته می شود و می ریزد و باعث ظاهر نامناسب صفحه می شود. شما میتوانید از انواع باربیکیوهای متحرک برای مکانهای تجاری یا عمومی استفاده کنید. برای این کار می توانید از دودکش های ثابت ، که دارای طرحی مشابه با طرح باربیکیو هستند استفاده کنید . باربیکیوهای متحرک عمدتاً از جنس فلزی هستند که میتوانند تنوع طرح و سایز زیادی داشته باشند. به روش پختی گفته می شود که در آن مواد غذایی (عمدتاً گوشت ) را به سیخ کشیده یا روی میله های فلزی داغی می گذارند، تا با حرارت کم به آرامی بپزد که به این روش پخت باربیکیو می گویند.

پخش یکنواخت حرارت

اگر می خواهید در پخت انواع گوشت و کباب موفق عمل کنید باید باربیکیویی را خریداری کنید که از قدرت کافی در پخش یکنواخت حرارت برخوردار باشد. این ویژگی در دستگاه های استیل و چدن وجود دارد. همچنین صفحات گریل تولید شده از چدن نیز عمر بالایی دارند و می توانند غذا را با سرعت بیشتری آماده کنند. توجه داشته باشید که مصرف گوشت نیم پز می تواند به شدت بر سلامت گوارش شما تاثیر منفی بگذارد. زیرا هضم آن با سختی مواجه خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم در پخت غذا با انواع باربیکیو دقت کافی را به خرج دهید.

چند نکته مهم در استفاده از باربیکیو

پس از تهیه باربیکیوی مورد نظرتان نوبت به این می رسد که شما نکات لازم برای نگهداری از آن را مورد توجه قرار دهید تا طول عمر باربیکیو افزایش پیدا کند، بعلاوه اینکه در آینده عملکرد آن بر طعم غذای شما تاثیر خواهد گذاشت
- شستشو و تمیز کردن محفظه فلزی که در ارتباط مستقیم با گوشت است قبل از هر بار مصرف
-  نظافت و تمیزی باربیکیو پس از هر بار استفاده و زودودن آثار غذا از آن
-  عدم استفاده از باربیکیو در کنار لوازم اشتعال زا و شاخه درختان
-  محکم بودن پایه های باربیکیو قبل از استفاده و قرار دادن آن روی سطح صاف
 -  اطمینان از خاموش شدن باربیکیو (زغال ها) و سرد شدن آن پس از بهره‌برداری
  کنترل سیستم انتقال سوخت (سیم برق یا شیلنگ گاز)
  -  باربیکیو را جایی دور از دسترس کودکان روشن و استفاده کنید

 

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋