vian company

vian company

8 افسانه در مورد زوج درمانی

 

من بارها آن را می شنوم تا بتوانم بشمارم "زوج درمانی جواب نمی دهد." زوج درمانی برای دوستانم جواب نداده است. یا "ما هرگز نمی توانیم درد گذشته را التیام بخشیم."

 
افسانه ها در مورد زوج درمانی
 

یک ناامیدی در مورد این اظهارات وجود دارد. اما در اصل آنها از ترس از ناشناخته ها، ترس از امکان، افسانه ها، واقعیت تجربیات دوستانشان به دنیا آمده اند یا اینکه فرد آنقدر در رفتارهای ناسازگار خود ریشه دوانده است که می گویند زوج درمانی به دلیل انجام این کار جواب نمی دهد. آیا می خواهید رابطه مخفیانه خود، دیدگاه های غیرواقعی خود را در مورد آینده یا مهمتر از آن ناتوانی در بخشیدن خود یا شخص دیگر به خاطر نقض اعتمادشان را کنار بگذارید؟

 
 
 

محدود کردن انگیزه‌ها سخت است و من هم سعی نمی‌کنم. با تمام آنچه که می دانیم ممکن است کسی نخواهد زوج درمانی را صرفاً به خاطر انگی که آن را احاطه کرده است سرگرم کند. با این حال، من می‌خواهم برخی از افسانه‌های پشت زوج‌درمانی را روشن کنم تا بتوانیم با دانستن اینکه این درمان مؤثر است و به شیوه‌ای سالم، یک تغییر بازی برای روابط است، شفافیت و امید پیدا کند.  

 

بر اساس حساب های مشتریان و برخی تحقیقات، متوجه شدم که اینها رایج ترین افسانه ها در مورد زوج درمانی هستند.

 

افسانه شماره 1 اگر من و همسرم به یک زوج درمانگر مراجعه کنیم، به این معنی است که طلاق اجتناب ناپذیر است.

 

واقعیت: مطلقاً خیر. این بدان معناست که شما دو نفر آماده و مایل به کار برای بهبود روابط خود هستید. یا شاید فقط مطمئن شوید که در مسیر درستی برای یک رابطه پایدار موفق هستید. احتمالاً خودتان و یکدیگر را بهتر درک خواهید کرد. علاوه بر این، مشتریان من دوستی عمیق‌تر، خودآگاهی بیشتر، عاشقانه، اعتماد و تعهد تقویت شده و رابطه‌ای را تجربه کرده‌اند که شکوفا می‌شود و نه تنها از کارهای روزمره جان سالم به در می‌برد. اگر استارت‌آپ‌های خشن، چهار سوارکار، سیل، تلاش‌های ناموفق برای تعمیر، خاطرات بد و مراجعه نکردن به درمانگر دارید، در واقع می‌تواند منجر به طلاق شود.

 
 
 

افسانه شماره 2 : درمانگر طرف خواهد شد.

 

واقعیت : این درست نیست. یک زوج درمانگر خوب بی طرف می ماند و به شما کمک می کند تا اختلافات خود را حل کنید. مواقعی وجود دارد که اراده آنها بررسی واقعیت و نیاز به ایجاد انتظارات واقع بینانه است. همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که یکی از طرفین ممکن است به تمرکز بیشتری در جلسه نسبت به دیگری نیاز داشته باشد. با این حال، در پایان هر جلسه، هر یک از شما باید احساس کنید که دیدگاه شما شنیده و درک شده است و کار انجام شده برای بهبود رابطه بوده است.  

 
 
 

افسانه شماره 3 : زوج درمانی منجر به طلاق می شود.

 

واقعیت : این درست نیست. خود درمانی نمی تواند منجر به طلاق شود. درمان موفقیت‌آمیز باعث می‌شود چیزهایی را ببینید که همیشه نمی‌خواهید در مورد خودتان و رابطه‌تان با توجه به الگوهای ناسالم، حل مسمومیت کشمکش، مرزهای ضعیف و انتظارات غیرواقع بینانه ببینید. شما به عنوان یک زوج آسیب های عاطفی گذشته و حال و نقض اعتماد را با فرصتی برای یافتن شفا و امید کشف خواهید کرد. این نیاز به استقامت عاطفی، میل به یادگیری و به کارگیری و ذهنیت رشد دارد. این نیازمند تعهد به فرآیند و تمایل به حضور در مکان‌های درونی است که احساس آسیب‌پذیری دارد (آسیب‌پذیری یادآوری قدرت واقعی است).

 
 
 

افسانه شماره 4 : زوج درمانی فقط اوضاع را بدتر می کند.

 

واقعیت : نادرست درمان به هر شکلی شما را وادار می کند تا از اسکلت های موجود در کمد خود عبور کنید، با برخی از شیاطین برخورد کنید و تسلیم تغییر شوید و از طریق برخی چیزها کار کنید. اما، این به معنای بدتر کردن زندگی یا ازدواج شما نیست. مشاوره کار می کند. فرآیندی در آن دخیل است، اما بسیاری دریافته‌اند که مشاوره برای زندگی‌شان مفید است و آن را به شدت توصیه می‌کنند (حداقل به همین دلیل است که مشتریان من گزارش می‌دهند).

 
 
 

افسانه شماره 5 : رابطه ما خیلی از بین رفته است.

 

واقعیت: تمام نمی شود تا زمانی که تمام شود. وقتی همه چیز به طلاق اشاره می کند و رابطه غیرقابل ترمیم به نظر می رسد به این معنی نیست که پایان است. اگرچه قلب و ذهن شما ممکن است این احساس را داشته باشد و فکر کند. اگر تغییراتی را که در درمان آموخته‌اید ایجاد کنید، می‌توانید نتیجه خوبی داشته باشید، رابطه می‌تواند متفاوت باشد، عشق می‌تواند بازگردد و شما می‌توانید به روش‌هایی ارتباط برقرار کنید که سال‌ها تجربه نکرده‌اید. و به همین دلیل من عمداً زوج‌درمانی را با «هفت اصل مؤثر در ازدواج» آغاز می‌کنم ، یک اثر روان‌شناختی آموزشی که ابزاری مبتنی بر تحقیق برای بهبود رابطه شما با ایجاد مهارت‌هایی برای تقویت ازدواج شماست. حتی ازدواجی که در شرف سقوط است را می توان با مداخله درست احیا کرد.» جان گاتمن برای کسانی که خیانت را در قالب یک رابطه جنسی تجربه کرده اند، بدانید که برای رابطه شما نیز امیدی وجود دارد. در این شرایط ما عمیقاً به یک رویکرد اثبات شده و مبتنی بر تحقیق برای درمان زوج‌هایی که تحت تأثیر خیانت قرار گرفته‌اند، می‌پردازیم. شما این قدرت را خواهید داشت که نه تنها رابطه خود را بازسازی کنید، بلکه در برابر خیانت های آینده با استفاده از مدل Aone، Attune و Attach برای رسیدگی به امور، مصونیت ایجاد کنید.  

 
 
 

افسانه شماره 6 زوج درمانی همیشه طول می کشد و هزینه زیادی دارد.  

 

واقعیت : طلاق گران‌تر است و عواقب منفی آن بیشتر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد. واقعیت امر این است که درمانگر به بهترین شکل ممکن در شرایط مالی مراجعان کار می کند. از نظر اینکه درمانگر برای همیشه طول بکشد، روش‌های مختلفی وجود دارد که یک درمانگر می‌تواند با موقعیت خاص شما کار کند و بسته به اینکه آیا فعال بودن شما بر خلاف نیاز به مداخله، سطح بحران و کنشگری شما، زوج‌درمانی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد (زمان، مدت، انرژی). با این حال، انرژی، زمان و منابع لازم است تا رابطه شما قوی تر و شادتر شود. با در نظر داشتن...

 
 
 
هر چیزی که در زندگی ارزش داشته باشد ارزش کار کردن را دارد. - اندرو کارنگی
 
 
 

افسانه شماره 7 زوج‌درمانی تماماً در مورد ما خواهد بود که تلخی‌های گذشته را کشف کنیم.

 

واقعیت: نادرست بستگی دارد به کدام زوج درمانگر مراجعه کنید. برخی شما را در آشفتگی گذشته می نشینند و برخی دیگر عمداً شما را در تمرینات درمانی راهنمایی می کنند تا از گذشته به عنوان سیستالیست برای تغییر مثبت استفاده کنند. یکی از مداخلات مورد علاقه من "پس از یک مبارزه یا یک فرد پشیمان کننده" است. در اینجا ما یک شیرجه عمیق را به دنبال 5 مرحله اسکریپت انجام می دهیم که به ما امکان می دهد موقعیتی را ارزیابی کنیم که به طور خاص برای افزایش درک یکدیگر طراحی شده است.  

 
 
 

افسانه شماره 8 تغییر غیرممکن است.

 

واقعیت: دکتر گاتمن می گوید که زوج ها نیازی ندارند کل رابطه خود را اصلاح کنند یا شخصیت خود را تغییر دهند. او از تغییرات کوچک در طول زمان صحبت می کند که می تواند تفاوت های بزرگی ایجاد کند. دکتر گاتمن از مثال هدف گیری موشک به سمت ماه استفاده می کند، فاصله چند درجه ای می تواند منجر به از دست دادن ماه با اختلاف زیادی شود. همانطور که یک اصلاح کوچک در مسیر موشک می تواند منجر به اصابت به هدف شود، تغییرات کوچک در جهت رابطه نیز می تواند پاداش های بزرگی را به همراه داشته باشد. چیزی که می تواند شگفت انگیز باشد را از دست ندهید، فقط به این دلیل که می تواند دشوار باشد. ~ ناشناخته

 
 
vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋