vian company

vian company

آیا زوجین می توانند با هم در درمان شرکت کنند؟

 

جلسات زوج اغلب با هم برگزار می شود. در برخی موارد، درمانگر شما ممکن است قبل یا بعد از جلسات با شما ملاقات کند تا در مورد احساساتی که احساس می‌کنید نمی‌توانید در مقابل شریک زندگی خود بگویید، صحبت کند. از طریق این روش ها، درمانگر شما ممکن است رابطه شما را مشاهده کند و بینشی در مورد نقاط قوت و ضعف شما ارائه دهد. آنها همچنین ممکن است به عنوان یک میانجی بی‌طرف عمل کنند و به شما و شریک زندگی‌تان توصیه کنند که از طریق درگیری‌ها کار می‌کنید. در موارد دیگر، شما و همسرتان ممکن است یک درمانگر فردی نیز داشته باشید. ممکن است انتخاب کنید که موضوعاتی از جلسات درمانی خود را به زوج درمانی بیاورید، اما این به شما بستگی دارد.

پیشنهادات مشاوره زوجین

زوج‌درمانی رفتاری ممکن است راه‌های مؤثر تعامل و برقراری ارتباط را به شریک زندگی بیاموزد. یک مشاور ممکن است با زوجین در مورد راه هایی برای نشان دادن عشق و حمایت خود از یکدیگر در هنگام درگیری طوفان فکری کند. فوربس نشان می‌دهد که زوج‌درمانی زمانی می‌تواند کارساز باشد که هر دو طرف حاضر باشند، مایل به تلاش و آماده برای ایجاد تغییرات باشند. اگرچه ممکن است تمام تعارضات شما را برطرف نکند، اما اغلب به عنوان ابزاری برای راهنمایی شما در حالی که شما و شریک زندگیتان برای حل تعارضات با هم تلاش می کنید، استفاده می شود. 

مزایای مشاوره زوجین

در حالی که این درمان ممکن است برای هر زوجی در هر موقعیتی مفید نباشد، می تواند برای بسیاری از شراکت ها موثر باشد.

رضایت عاطفی

در طول جلسات و بعد از آن، زوجین تمایل به ابراز رضایت بالایی از درمانگر ازدواج دارند . بر اساس گزارش انجمن درمانگران ازدواج و خانواده آمریکا، بیش از 90 درصد از زوج های  مورد بررسی پس از شرکت در جلسات با یک زوج یا درمانگر ازدواج، بهبود سلامت عاطفی را گزارش کردند . آنها گزارش دادند که درمانگر ازدواج و خانواده منابع مورد نیاز برای تصمیم گیری موثرتر در مورد روابطشان را در اختیار آنها قرار داده است. توجه داشته باشید که آنچه برای روابط دیگر مناسب است ممکن است به نفع رابطه شما نباشد. زوج درمانی ممکن است به شما کمک کند بدون مقایسه به رابطه خود نگاه کنید. بنابراین، شما ممکن است از طریق تضادهای خود، مانند عوامل استرس زای بیرونی، مسائل صمیمیت، یا مشکلات ارتباطی، به شیوه ای شخصی کار کنید.

حل تعارضات در زوج درمانی ممکن است در وقت شما صرفه جویی کند

زوج درمانگران اغلب با زوج هایی با پیشینه ها، فرهنگ ها و سبک های زندگی متفاوت کار می کنند. به همین دلیل اغلب با روش هایی برای موقعیت های مختلف آماده می شوند. علاوه بر این، آنها اغلب تحقیقات به روز در مورد روابط بین فردی در دسترس دارند تا با حقایق و مطالعات از شما حمایت کنند. تلاش برای حل تعارضات به تنهایی ممکن است وقت گیر به نظر برسد، زیرا ممکن است نیاز داشته باشید که بدون حمایت یک حرفه ای، بفهمید که چه چیزی کار می کند. شرکت در جلسات درمانی هفتگی ممکن است به زوج کمک کند تا با یک برنامه ساختاریافته برای رابطه خود پیش بروند.

ممکن است یک قطعنامه دریافت کنید

گاهی اوقات، زوج درمانی ممکن است به شما و شریک زندگیتان نشان دهد که می‌خواهید با هر نگرانی کنار بیایید و با هم پیش بروید. گاهی اوقات، شما یا شریک زندگیتان ممکن است متوجه شوید که این رابطه برای شما مناسب نیست. در هر صورت، زوج درمانی می تواند به شما این امکان را بدهد که در مورد سلامت رابطه خود بیاموزید و راه حلی ارائه دهید. در مشاوره، درمانگر شما ممکن است جدایی یا طلاق را توصیه نکند. در عوض، درمانگر شما ممکن است شما را به سمت یافتن سالم ترین گزینه برای خود راهنمایی کند. 

تکنیک های درمانی

زوج درمانی اغلب بر افزایش ارتباطات مؤثر و تقویت پیوندهای دلبستگی متمرکز است. ممکن است در مورد سبک دلبستگی خود که در کودکی ایجاد شده و نحوه ارتباط آن با سبک همسرتان صحبت کنید.

گزینه های متنوعی وجود دارد. برای مثال، ممکن است در زوج درمانی متمرکز بر عاطفه (EFT) شرکت کنید، که اغلب از تئوری های دلبستگی و پیوند بزرگسالان برای راهنمایی مراجعان استفاده می کند. این درمانگران می‌توانند به زوج‌ها کمک کنند تا پاسخ‌های عاطفی، تعاملات و پیوندهای خود را ارزیابی کرده و تقویت کنند تا در رابطه به پیش بروند.

اشکال و روش های مختلف عبارتند از: 

روش گاتمن

این رویکرد ممکن است به زوج ها کمک کند تا صمیمیت، احترام و محبت کلی خود را از طریق "نقشه های عشق" افزایش دهند.

روایت درمانی

در روایت درمانی، زوج ها ممکن است نگرانی های درونی خود را شناسایی کرده و نام ببرند، که ممکن است از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به طور سازنده با آنها کار شود. 

روانشناسی مثبت

این یکی از  تکنیک های مشاوره زوجین است که درمانگران اغلب برای تاکید بر جنبه های مثبت روابط از آن استفاده می کنند. یک درمانگر ممکن است از شیوه های خوش بینی برای رسیدن به این هدف استفاده کند. 

ایماگوتراپی

این روش می‌تواند تکنیک‌های رفتاری و معنوی را با هم ترکیب کند و  سوالات زوج‌درمانی مانند "چرا شریک زندگی خود را انتخاب کردید؟"

آیا رابطه درمانی برای ما مفید خواهد بود؟

موفقیت یا شکست در درمان ممکن است به میزان تمایل هر دو طرف برای متعهد شدن به تکنیک ها و تمرینات زوج درمانی بستگی داشته باشد. اگر یکی یا هر دوی شما تمایلی به مشارکت و تعهد کامل به این فرآیند نداشته باشید، ممکن است به اندازه یک طرز فکر مثبت سود نبرید. فرآیند مشاوره زوجین می تواند از هر دو طرف تلاش کند. ممکن است در مورد مواردی که در آنها رفتار ناسالم انجام داده اید، یاد بگیرید، که پرداختن به آنها در مقابل یک درمانگر و شریک زندگی شما ممکن است دشوار باشد. شما و شریک زندگیتان ممکن است تصمیم بگیرید که برای تغییر الگوهای رفتاری خود و یادگیری مهارت های جدید به درمان بروید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید قبل از پرداختن به مشاوره عمیق، مناسب برای یک درمانگر را پیدا کنید. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • چرا باید آن را امتحان کنیم؟
  • ما می خواهیم از درمان چه چیزی به دست آوریم؟
  • هدف نهایی ما برای هر جلسه چیست؟
  • به دنبال چه نوع زوج درمانی هستیم؟
  • در اولین جلسه مشاوره زوجین در مورد چه جنبه هایی از رابطه خود صحبت خواهیم کرد؟
  • آیا موضوعاتی وجود دارد که به دلایلی نخواهیم با درمانگر صحبت کنیم؟
  • آیا موضوع شخصی وجود دارد که یکی یا هر دوی ما نمی خواهیم مطرح شود؟
vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋