تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

آیا عمل ماموپلاستی بر شیر دهی در خانم ها تاثیر گذار است؟

اشخاص زیادی میان خانم ها از بزرگی بیش از اندازه خود رضایت ندارند و برای کاهش اندازه سینه‌ های خود، راه های مختلفی را انجام داده ‌اند که نتیجه‌ مطلوبی را از این راه ها به دست نیاورده‌ اند.

عمل جراحی ماموپلاستی موجب شده است که این اشخاص قادر باشند سینه ‌های خود را به مناسب ترین شکل ممکن کوچک نموده و از مشکلاتی از جمله احساس درد در بخش گردن و ‌شانه خود ر‌های پیدا کنند و هم به تناسب اندام ایده‌آل خود دست یابند. این عمل می تواند در شیر دهی بانوان تاثیر داشته باشد که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

ماموپلاستی و غدد شیردهی

خانم هایی که جراحی برای کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی کاهنده را انجام داده اند، امکان این که در شیردهی مشکلی به وجود بیاید، وجود دارد.

در جراحی ماموپلاستی کاهنده بخشی از سینه که امکان دارد، بافت غده و مجاری که شیر را تولید می کنند، در بر گیرد و به نوک سینه منتقل کند، برداشته شود.

پس از انجام جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، ممکن است شیردهی سخت باشد و یا حتی در حجم شیر شاهد تغییراتی باشیم (حجم شیر کاهش می یابد)، اما شیر قطع نمی شود.

در طی فرایند جراحی ماموپلاستی، برخی از عصب ها و بافت هایی در تولید شیر دخیل هستند، برداشته می شوند اما تمامی این اعصاب و بافت ها پس از جراحی ترمیم می شوند و خود را بازسازی می کنند. اما در نظر داشته باشید که این فرایند ترمیم و بازسازی ممکن است حتی تا یک سال نیز طول بکشد.

توجه داشته باشید قطع شیردهی در افرادی رخ می دهد که نوک سینه به طور کامل برداشته شود و سپس در جای دیگری جای گذاری و پیوند داده شود، ممکن است شیردهی مختل شود.

اما اگر شما جزو کسانی هستید که نگران این موضوع هستید که پس از جراحی ماموپلاستی نتوانید به نوزاد خودتان شیردهید، باید در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی نیست که بعد از زایمان صد در صد بتوانید به نوزادتان شیر دهید حتی در صورتی که ماموپلاستی انجام نداده باشید.

اگر شما جراحی ماموپلاستی انجام داده اید و اکنون نگران شیردهی به نورسیده خود هستید، باید این نکته را بدانید که هر چقدر فرزند شما شیر بیشتری طلب کند، سینه شما شیر بیشتری را تولید خواهد کرد و به صورت اتوماتیک شیردهی اتفاق خواهد افتاد.

یکی از فاکتور های بسیار مهم در شیردهی پس از ماموپلاستی روش جراحی است.

چه محدودیت هایی پس از ماموپلاستی ایجاد می شود؟

یکی از عمل های زیبایی، عمل جراحی ماموپلاستی می ‌باشد که برای کوچک کردن سینه بانوان استفاده می شود. این نوع جراحی در بین بانوانی که از بزرگی بیش از اندازه سینه‌ های خود راضی نیستند، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. ولی پیش از انجام این نوع جراحی زیبایی خوب است این مسئله را بدانید که انجام آن موجب ایجاد محدودیت‌ هایی می‌ گردد:

  1. برای جراحی سینه مدت زمان دوره‌ نقاهتی که در نظر گرفته می ‌شود، مدت زمان معمولی می باشد که مابین ده تا بیست روز است. در این بازه زمانی شخص لازم است از رانندگی کردن خودداری نموده و برای بهبودی هر چه سریع‌ تر خود، با مشورت یک متخصص در حوزه آماده‌ سازی عضلات تلاش نماید تا قادر باشد هر چه سریع تر به جامعه بازگشته و کار های روزمره خود را آغاز نماید.

  2. بعد از انجام عمل جراحی ماموپلاستی و به طور معمول با پیشنهاد با پزشک، لازم است انجام فعالیت‌های ورزشی محدود گردند چون با انجام فعالیت‌های ورزشی و با تکان خوردن بیش از اندازه سینه ‌هایی که جراحی روی آن ها انجام شده است، امکان دارد در زمان جراحی سینه نظمی که داده شده است، از بین رفته و موجب از بین رفتن نتیجه عمل جراحی ماموپلاستی گردد. و هم ورزش و فعالیت سنگین به علت افزایش تعریق، سبب افزایش احتمال عفونت و سوزش بخیه‌ ها در ناحیه زخم‌ ها خواهد گشت. جلوگیری از بروز خونریزی و افزایش فشار خون علت دیگر محدودیت فعالیت سنیگن می باشد.

  3. به طور معمول بعد از انجام هر نوع عمل جراحی، مصرف الکل مصرف و همچنین مسکن های خاص نیز از طرف پزشک متخصص منع می گردد. در خصوص این نوع عمل زیبایی نیز این مسئله صدق کرده و بعد از جراحی جراح متخصص از شخص می‌ خواهد از مصرف الکل و داروی خاص حداقل به مدت 2 هفته خودداری کند. در ادامه به تاثیر ماموپلاستی در شیردهی بانوان می پردازیم.

آیا ماموپلاستی مانع شیردهی زنان خواهد شد؟

جهت انجام این نوع عمل زیبایی اشخاص شرایط ویژه ای را تجربه می نمایند و لازم است طی مشورت با متخصص و تحقیقات، اطلاعات کافی و مورد نیاز را جهت انجام این عمل دست یابند. از قبیل مواردی که لازم است در خصوص آن تحقیق نمود، شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی می باشد. بعضی از اشخاص با شنیده‌ هایی که هیچ منبع علمی ندارد موجب نگرانی و ترس دیگران می گردند.

لازم به ذکر است که عمل جراحی سینه بر روی شیردهی بانوان هیچ تاثیری ندارد و هر نوع ادعای دیگر در این مورد تنها نوعی گمراهی محسوب می شود که موجب منصرف شدن فرد از انجام این نوع عمل زیبایی و محروم گشتن از نتایج زیبای آن می گردد.

پیش از هر نوع اقدامی لازم است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. البته افرادی که تصمیم دارند باردار شوند، خوب است جهت نتیجه‌ گیری ایده ‌آل، ماموپلاستی را به زمان بعد از زایمان موکول نمایند تا قادر باشند بر روی ماموپلاستی خود تمرکز بهتری داشته باشند و هم توانایی این را داشته باشند که بدون دارا بودن نگرانی و استرس دوران بارداری خود را سپری کرده و با موفقیت هر کدام از اهداف خود را به اتمام برسانند.

تاثیرات ماموپلاستی بر شیردهی بانوان تا چه حدی است؟

به علت متفاوت بودن فیزیک سینه‌ و فیزیک بدنی هر شخص، نمی ‌توان گفت که تاثیر های ماموپلاستی بر شیردهی بانوان چقدر است. به همین خاطر چنانچه برای تاثیر ماموپلاستی یک مقدار احتمالی در نظر بگیریم، امکان دارد شخص با در با توجه به آن بعد از انجام ماموپلاستی، دچار مشکلاتی گردد.

جهت اطلاع دقیق از تاثیر ماموپلاستی بر شیردهی خانم ها، توانایی این را دارید که از پزشک خود در این مورد بخواهید تا شما را یاری نموده و برای شما اطلاعات دقیقی ارائه نماید. لازم به ذکر است که هیچ شخصی قادر نیست شما را مانند یک پزشک متخصص از تاثیرات جراحی سینه روی شیردهی مطلع سازد..

و هم لازم است تاثیر عمل جراحی سینه بر شیردهی بانوان سنجیده گردد ولی گزارشات حاکی از آن می باشد که چنانچه بعضی از موارد رعایت گردد، بعد از ماموپلاستی شیردهی دو برابر می ‌شود. به عنوان مثال اگر جراح قادر باشد عمل جراحی کاهشی را بدون بریدن محل اطراف آئولا و نوک پستان انجام نماید، شانس بهتری وجود دارد که شیردهی بعد از عمل جراحی سینه بهتر و به درستی انجام گردد.

بعد از ماموپلاستی شیردهی چه زمانی رخ خواهد داد؟

لازم است ذکر کنیم که ماموپلاستی بر شیردهی خانم ها هیچ تاثیری ندارد. گفتن مجدد این نکته به این علت می باشد که اشخاص هر نوع نکات منفی در این خصوص را فراموش کنند. چون که باور کردن هر نوع نکته‌ منفی توانایی این را دارد که موجب منصرف شدن فرد از انجام جراحی ماموپلاستی گردد.

نکته‌ دیگری که لازم است به آن اشاره نمود این می باشد که اشخاصی که در این حوزه دارای مشکل هستند و می ‌خواهند از سینه‌ های بیش از حد بزرگ خود هر چه سریع ‌تر ر‌هایی یابند، خوب است تا تولد آخرین نوزاد خود صبر نموده و بعد از آن اقدام به هر نوع عمل برای کوچک نمودن سینه ‌های خود کنند تا از این راه ایمنی کار افزایش یافته و دوباره نگران برگشتن شکل اولیه سینه‌ های خود نباشند.

راه حل های رفع مشکلات احتمالی شیردهی سینه‌ های ماموپلاستی

چنانچه برای شیردهی بعد از عمل جراحی سینه با مشکلات احتمالی روبه رو شدید، نکته اصلی برای بالا بردن تولید شیر مادر، در دو هفته نخست گرفتن هر چه بیشتر شیر از پستان می باشد.

پزشکان بر این باور اند که به اندازه یک نوزاد، هیچ پمپی با قدرت نمی باشد. با این حال توانایی این را دارید که شیر خود را بدوشید تا فشار شیردهی افزایش یابد. از شیردوش برای این کار استفاده نمایید که در بازار انواع مختلفی موجود است.

افزون بر آن ماساژ تغذیه کافی و سینه ‌های مادر توانایی این را دارد که در افزایش شیر او تاثیر مثبتی داشته باشد. از روز سوم زایمان شیردوشی را می ‌توانید شروع کنید. و هم در چند هفته نخست بعد از زایمان توانایی این را دارید که با مشورت پزشک خود از وسیله ‌های مختلف برای شیردوشی استفاده کنید.

همان گونه که قبلاذ ذکر کردیم از زمان عمل جراحی ماموپلاستی هر چقدر سپری شده باشد، شیردهی مناسبی انجام می گردد. نوک سینه ‌ها در حقیقت حساس ‌تر شده و پروسه شیردهی را بهتر انجام می ‌دهد.

لذا شیردهی به فرزند دوم و فرزند سوم بعد از عمل جراحی سینه خیلی باکیفیت ‌تر و بهتر از فرزند نخست انجام می گردد و از این بابت نگرانی مادران کمتر می باشد.

به صورت کلی راه ‌های جلوگیری از کاهش میزان شیردهی بعد از عمل جراحی سینه به شرح زیر می باشد:

· مکیدن مکرر از طرف نوزاد

· ماساژ دادن سینه ‌ها

· تغذیه مناسب و تقویت سیستم ایمنی مادر

· آرامش روحی

· به کار بردن از وسایل شیردهی

· به کار بردن از دارو و مکمل گیاهی تحت نظر پزشک

نتیجه گیری

امکان دارد در بعضی از مواقع پس از عمل جراحی سینه افزایشی به علت آن که رشد سینه به گونه ای که غیر طبیعی باشد و سینه‌ ها به صورت طبیعی بافت غده کمی دارد، در این صورت توانایی شما در تولید شیر صرف نظر از ماموپلاستی کم خواهد بود. ناحیه برش ‌ها که زیر پستان می باشد محل قرار‌گیری نوک سینه و یا نوک پستان، از قبیل مواردی می باشد که بر شیردهی بعد از عمل جراحی سینه افزایشی قادر است تاثیر بگذارد.

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋