تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

سن مناسب برای ماموپلاستی

 

ماموپلاستی یا عمل سینه نوعی جراحی می باشد که با هدف اصلاح کردن فرم یا تغییر فرم سینه انجام می گردد. ماموپلاستی دو نوع می باشد: اولی ماموپلاستی تقویتی می باشد که به طور معمول با استفاده از ایمپلنت برای افزایش اندازه سینه انجام می گردد.

دومی ماموپلاستی کاهشی می باشد که برای برداشتن چربی و پوست و بافت اضافی و کاهش اندازه سینه انجام می گردد. برخی بانوان نسبت به این که سن مناسب لازم جراحی ماموپلاسی چند می باشد، نگران هستند.

 

منظور از ماکروماستی چیست؟

به سینه های غیرطبیعی بزرگ ماکروماستی گفته می شود. از لحاظ بالینی این شرایط با هیپرتروفی سینه با یافته های پاتولوژیکی همراه می باشد که نتیجه غیر مستقیم یا مستقیم حجم، وزن و یا تغییر شکل پستان می باشد.

تغییرات هورمونی: در دوران بلوغ سینه بانوان با بالا رفتن استروژن رشد می نماید. تولید شیر و بارداری نیز توانایی این را دارد که به علت تغییرات هورمونی سبب افزایش سایز سینه گردد.

دارو: بعضی از داروها توانایی این را دارند که موجب بزرگ شدن بافت سینه در بانوان و مردان گردند.

در خصوص بهترین سن برای عمل مامو پلاستی لازم است بیان کنیم که برای هر دختر نوجوانی که به بلوغ می رسد، بازه زمانی پر استرسی به حساب می آید. چنانچه در مدرسه دختران با چیزی مواجه شوند که از دیگران آن ها را متمایز می نماید، امکان دارد برای آن ها مشکل باشد.

حتی در سنین پایین بعضی از دختران جوان سینه های بزرگ تر از اندازه متوسط ​​دارند که سبب توجه ناخواسته و تمسخر آن ها می گردد. افزون بر اختلالات روانی، این دختران با عقب ماندگی در فعالیت های خود نیز مواجه می باشند. این دختران با بیماری به اسم ماکروماستی مواجه می باشند.

چنانچه هایپرتروفی سینه توانایی این را دارد که سبب ماکروماستی علامت دار گردد، چون اندازه و فرم بدن خیلی متفاوت می باشد، ولی برای تعریف ماکروماستی بالینی، هیچ اندازه گیری جهانی وجود ندارد. سینه با سایز بزرگ قادر هستند در فعالیت های بدنی از جمله کار سنگین و ورزش اختلال ایجاد نماید.

برای بسیاری از این بیماران دستیابی به شکاف کام بسیار دشوار می باشد. امکان دارد این پوست زیرین به دلایل بهداشتی در اثر عفونت در معرض خطرات پوستی قرار گیرد. در ادامه به علائم و نشانه های ماکروماستی می پردازیم.

 

نشانه و علائم ماکروماستی

نشانه و علائم جسمی ماکروماستی به شرح زیر می باشد:

· شیارهای شانه ای از بند سوتین سنگین

· درد در پشت، شانه ها و گردن

· تغییر پوست زیر سینه

· کاهش قابلیت انجام فعالیت های بدنی به علت درد سینه

· سردرد های مزمن چون میگرن

 

برای ماکروماستی درمان توصیه شده چیست؟

جراحی ماموپلاستی از نوع کاهش سینه مورد قبول ترین خط نخست درمان ماکروماستی می باشد. جهت از بین بردن علائم قبل از عمل و بهبود کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی، این روش یک روش درمانی ایده آل می باشد.

تعدیل کننده هورمون از دیگر گزینه های درمانی می باشد. در این صورت این دارو ها نتیجه های متغیری را دارا هستند چون امکان دارد رشد سینه را بدون کاهش نشانه ها، به آسانی متوقف نمایند.

 

عوارض سینه های بزرگ

سینه هایی با سایز بیش از اندازه بزرگ می تواند سبب مشکلات عاطفی و سلامتی گردد. افزون بر مشکلات مربوط به عزت نفس، سینه ها با سایز بزرگ امکان دارد سبب ناراحتی و درد جسمی گردند. بافت بیش از اندازه پستان توانایی این را دارد که قابلیت شخص برای دارا بودن یک زندگی فعال را مختل سازد.

 

چه سنی برای جراحی کوچک کردن سینه مناسب است؟

در حالی که اغلب جراحی ماموپلاستی کاهش سینه توانایی این را دارد که با موفقیت و اطمینان برای بیماران در سنین نوجوانی انجام گردد، خیلی از جراحان زیبایی توصیه می کنند تا حداقل هجده سالگی منتظر بمانند.

 

آیا تحت عمل ماموپلاستی سینه یک نوجوان می تواند کاهش یابد؟

زمانی می توان ماموپلاستی را انجام داد که شخص نود درصد رشد خود را انجام داده باشد که قادر است از سیزده یا چهارده سالگی در دختران و در پسران پانزده یا شانزده سالگی رخ نماید. اکثرا ماموپلاستی بر دخترانی با سایز سینه های صورت می گیرد که فعالیت بدنی آنها را، سایز بزرگ سینه آن ها محدود می سازد و هم موجب درد شانه و کمر می گردد.

 

آیا در هر سنی بانوان می توانند ماموپلاستی را تقویت کنند؟

خبر. در خصوص جراحی ماموپلاستی بزرگ کردن سینه محدودیت سنی وجود ندارد. در صورتی که جراحان بزرگ کردن سینه را یک حرکت جراحی تهاجمی به بدن می دانند.

مهم ترین فاکتور سلامتی (نه سن) می باشد، بدین معنا می باشد که تا موقعی که زن از سلامت کامل برخوردار می باشد، می تواند عمل پروتز سینه یا جراحی کاشت سینه را انجام نماید. تا موقعی که شخص سالم می باشد و بدن از تغییرات ناشی از آن حمایت می نماید، برای جراحی بزرگ کردن سینه هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

همان طور که انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا بیان کرده است، نظرات زیادی در خصوص باید و نباید های عمل جراحی ماموپلاستی دارند. بزرگ کردن سایز سینه مورد توجه جوان ترین بانوان بین سنین نوزده الی سی و پنج بوده است و تقریبا در سال 2015 نیمی از بانوانی که عمل جراحی بزرگ کردن اندازه سینه را انجام داده اند، صورت گرفته است.

38درصد بانوان مابین سی و پنج الی پنجاه سال، یازده درصد بانوان مابین 51 تا 64 سال را تشکیل می دهند و 2 درصد باقی مانده به صورت مساوی مابین بانوان هجده ساله و جوان تر و بالای 65 سال تقسیم شده است.

 

فصل مناسب ماموپلاستی کی است؟

در مورد اینکه ماموپلاستی را در چه سنی انجام دهید باید بگوییم که هیچ محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد و هیچ تاثیری روی نتیجه جراحی ندارد.

طبق نظر پزشکان ماموپلاستی چون با برش همراه است در فصل سرد سال مشکلاتی را در دوره نقاهت بررای بیماران به وجود می آورد.

 

چرا ماموپلاستی در سنین پایین انجام نمی شود؟

کلا در سن پایین انجام عمل های زیبایی ممنوع است مگر موارد خاص، چرا که فرد به سن قانونی نرسیده است و ممکن است احساسی تصمیم بگیرد و بعدا پشیمان شود.

برای انجام ماموپلاستی، جراح  برای افراد زیر 18 سال اجازه انجام این عمل را نمی دهد. انجام این عمل در سن کم ممکن است عوارض جسمی و روحی برای آن ها در پی داشته باشد.

جدا از این عوامل، سینه ها به رشد کامل خود نرسیده اند و ممکن است که دوباره  نیاز به جراحی داشته باشد. دلیل دیگر این موضوع درد حاصل از جراحی است که ممکن است برای آن ها قابل تحمل نباشد.

عوارضی که ماموپلاستی دارد عدم توانایی شیر دهی است که ممکن است این افراد درآینده توانایی تولید شیر را نداشته باشند.

نتیجه گیری

در آخر به یاد داشته باشید که گزینش جراح پلاستیک مناسب، رمز موفقیت جراحی پلاستیک می باشد. اطمینان داشته باشید که جراح شما مدرک تحصیلی یا عضویت در یک یا چند انجمن با اعتبار و مجرب جراحی پلاستیک دارد.

 

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋