timivar788

timivar788

مشخصات، نقد و بررسی ایسوس TUF Dash F15

 

بررسی اجمالی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ مانند Asus TUF Dash F15 که عملکرد میان‌رده‌ای را در بسته‌ای نازک و سبک ارائه می‌کنند، به طور سنتی بسیار گران‌تر از دستگاه‌های قابل حمل بازی سنتی شما هستند. به طور معمول، اگر یک لپ‌تاپ بازی می‌خواهید که بتواند آخرین بازی‌های رایانه شخصی AAA را با تنظیمات بالا تامین کند و می‌خواهید به راحتی آن را با خود در کوله پشتی خود حمل کنید، به دنبال انداختن چند گرانبها روی آن بودید. 

با این حال، این بار، تا حد زیادی به لطف نسل یازدهم پردازنده‌های جدید Tiger Lake-H35 اینتل، Asus TUF Dash F15 تجربه‌ای از بازی مجلل را به قیمت مقرون به صرفه 1099 دلار (حدود 800 پوند، 1400 دلار استرالیا) به ارمغان می‌آورد.

با این حال، چند مصالحه وجود دارد تا این لپ‌تاپ با این قیمت پایین کار کند. قابل توجه ترین فقدان وب کم است. این اولین باری نیست که ما چنین چیزی را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس می‌بینیم، لپ‌تاپ Asus ROG Zephyrus G14 از سال 2020 - هنوز هم یکی از لپ‌تاپ‌های بازی مورد علاقه ماست - این سازش را نیز انجام داد. آن موقع ارزشش را داشت و الان هم ارزشش را دارد. 

همچنین مهم است که تأکید کنیم، به دلیل طراحی سبک وزن لپ‌تاپ، لپ‌تاپ Asus TUF Dash F15 احتمالاً قوی‌ترین لپ‌تاپ بازی با RTX 3070 در بازار نخواهد بود – اما به اندازه کافی قدرتمند بود که همه چیز را در آن اجرا کرد. مجموعه آزمایشی ما با نرخ فریم ثابت. 

اگر منتظر یک لپ‌تاپ گیمینگ قابل حمل بوده‌اید که هر دو بتوانند جدیدترین بازی‌ها را با تنظیمات بالا اجرا کنند و به اندازه پیش‌پرداخت یک ماشین هزینه نداشته باشد، ایسوس TUF Dash F15 باید در صدر فهرست شما باشد. 

 

قیمت و در دسترس بودن

Asus TUF Dash از ژانویه 2021 در دسترس است و پیکربندی پایه 1099 دلار (حدود 800 پوند، 1400 دلار استرالیا) برای شما بازگردانده است. با این قیمت، پردازنده Intel Core i7-11370H، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD و Nvidia GeForce RTX 3060 را دریافت خواهید کرد که همگی پشت صفحه نمایش 15 اینچی 1080p با فرکانس 144 هرتز قرار دارند. 

این احتمالاً یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های باارزش با پردازنده گرافیکی RTX 3000 در حال حاضر در بازار است، مخصوصاً وقتی عمر باتری طولانی و طراحی فوق‌العاده قابل حملی را که TUF Dash F15 به ارمغان می‌آورد را در نظر بگیرید. 

پیکربندی که ما در اینجا مرور می کنیم، که در سمت راست فهرست شده است، 1449 دلار (حدود 1060 پوند، 1890 دلار استرالیا) را به شما بازگرداند و احتمالاً برای اکثر مردم بهترین نقطه است. با این قیمت، احتمالاً بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر با سخت‌افزار مشابه را نخواهید دید، مخصوصاً در لپ‌تاپ‌هایی به این خوش ساخت. 

در اینجا پیکربندی Asus TUF F15 برای بررسی به TechRadar ارسال شده است: 


CPU: Intel Core i7-11375H (چهار هسته، حافظه نهان 12 مگابایتی، تا 5.0 گیگاهرتز توربو)
گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070
RAM: 16GB DDR5 -inch
: 1080p IPS، 240 هرتز
حافظه: 1 ترابایت SSD
درایو نوری: پورت های N/A
: 3 x USB-A 3.2، 1 x USB-C با Thunderbolt 4، 1 x HDMI 2.0، 1 x اترنت، 1 x 3.5mm جک صدا
اتصال: Wi -Fi 6 (802.11ax)،
دوربین بلوتوث 5.1: وب کم HD
وزن:  4.41 پوند (2.0 کیلوگرم)
اندازه: 14.17 x 9.92 x 0.78 اینچ (36 x 25.2 x 1.92 سانتی متر؛ W x D x H)

پیکربندی 1699 دلاری (حدود 1249 پوند، 2200 دلار استرالیا) نیز موجود است، اما تنها چیزی که تغییر می دهد، انتقال پردازنده از Intel Core i7-11370H به Intel Core i7-11375H و ایجاد رنگ سفید براق است. اگر واقعاً یک لپ‌تاپ سفید پر زرق و برق می‌خواهید، این گزینه‌ای است که برای شما در دسترس است، اما در واقع، با در نظر گرفتن مقدار پول اضافی که روی آن می‌ریزید، چیز زیادی به دست نمی‌آورید. 

 

طرح

هنگام باز کردن Asus TUF Dash F15، مجبور شدیم یک بار دوبار انجام دهیم تا مطمئن شویم که این یک محصول TUF است و نه ROG Zephyrus. برای کمی پیشینه، مجموعه لپ‌تاپ‌ها و لوازم جانبی گیمینگ TUF ایسوس برای مخاطبان مقرون به صرفه‌ای طراحی شده است که فقط می‌خواهند بیشترین هزینه را برای خود داشته باشند. این محصولات معمولاً رویکردی سودمند در طراحی خود دارند، اما Asus TUF Dash F15 چیزی جز این است. 

این لپ تاپ تنها 0.8 اینچ (20.3 میلی متر) ضخامت دارد و وزن آن تنها 4.5 پوند (2 کیلوگرم) است که آن را برای لپ تاپ های بازی بسیار نازک و سبک می کند. هم صفحه‌کلید و هم درب لپ‌تاپ از آلومینیوم با رنگ خاکستری زیبا ساخته شده‌اند، بنابراین به دلیل قابل حمل بودن، استحکام آن را از دست نمی‌دهد. با این حال، قسمت پایینی لپ‌تاپ هنوز پلاستیکی است، بنابراین فکر نکنید که طراحی یکپارچه یا هر چیز دیگری دارید - متاسفانه این چیزی است که هنوز برای دستگاه‌های بسیار گران‌تر محفوظ است. 

با این حال، خدمات لپ تاپ را آسان تر می کند. در حالی که Asus TUF Dash F15 فوق‌العاده نازک و سبک است، همچنان می‌توانید از پشت لپ‌تاپ برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی و حافظه خود خارج شوید. تنها چیزی که برای قرار دادن داخل لپ‌تاپ نیاز دارید یک پیچ‌گردان است و نیمه پایینی قسمت زیرین آن باز می‌شود و در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر در آینده، دسترسی سریع به پورت‌های M.2، دو تای آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند. 

با این حال، برای رسیدن به رم باید تمام قسمت پایین لپ تاپ را بردارید، اما همچنان می توانید آن را با حداکثر 32 گیگابایت DDR4 ارتقا دهید. این امر قیمت ورودی پایین را جذاب‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید در حین حرکت آن را ارتقا دهید، به جای اینکه مجبور باشید بیش از یک تن پول نقد از قبل جدا کنید. 

لپ‌تاپ Asus TUF Dash F15 همچنین دارای پورت‌های فراوانی است که دو درگاه USB-A در سمت راست لپ‌تاپ دارد. در سمت چپ، یک USB-A دیگر به همراه Thunderbolt 4، HDMI، Ethernet، جک ترکیبی 3.5 میلی‌متری و یک پورت اختصاصی برای شارژ دریافت می‌کنید. در حال حاضر، در حالی که ایسوس از یک درگاه اختصاصی برای شارژ استفاده می‌کند، هنوز هم می‌توانید TUF Dash F15 را از طریق USB-C شارژ کنید، آنقدرها هم سریع نیست. 

این صفحه نمایش یک پنل FullHD با نرخ تازه سازی 240 هرتز است که آن را برای ورزش های الکترونیکی، به خصوص با RTX 3070 جفت می کند. برای اجرای عدالت در مورد بازدیدهای تک نفره نیز. 

حاشیه‌های اطراف نمایشگر از باریک‌ترین حاشیه‌های دنیا فاصله زیادی دارند، اما قطعاً آنقدر ضخیم نیستند که حواس‌تان را پرت کنند. با این حال، نمی‌توانیم تعجب نکنیم که چرا ایسوس نمی‌تواند یک وب‌کم را در قاب بالایی قرار دهد. ضخامت آن به اندازه کافی بیشتر است، اما این احتمالاً فقط یک اقدام کاهش هزینه برای پایین نگه داشتن قیمت Asus TUF Dash F15 است. ناامید کننده است، اما این پایان دنیا نیست، به خصوص اگر به دنبال استفاده از این چیز در تماس های ویدیویی یا پخش جریانی در توییچ نیستید. اگر می خواهید این کارها را انجام دهید، باید روی یکی از بهترین وب کم ها سرمایه گذاری کنید . 

با توجه به ساختار نازک لپ تاپ، صفحه کلید برای تایپ راحت است و تعداد زیادی جابجایی کلید دارد. فاصله نیز در نقطه است، هر چند ما آرزو می کنیم که نورپردازی کمی متفاوت بود. هیچ نورپردازی RGB در پیشنهاد وجود ندارد، باز هم احتمالاً قیمت آن به خطر می افتد. در عوض، این فقط نور پس‌زمینه سبز رنگ است و جذاب‌ترین رنگ در جهان نیست و در اطراف کلیدهای WASD که واضح هستند، بدترین رنگ به نظر می‌رسد. منطقی است که این کلیدها برجسته شوند، زیرا، می‌دانید، بازی است ، اما نور پس‌زمینه باعث می‌شود تا حدی خشن به نظر برسد. 

در لپ‌تاپ‌هایی که به زیبایی Asus TUF Dash F15 هستند، این کلیدهای شفاف واقعاً برجسته هستند و ما آرزو می‌کنیم که یا اختیاری باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد. 

نکته جالب این است که چند کلید اختصاصی بالای صفحه کلید وجود دارد که واقعاً مفید هستند. می‌توانید صدا را بدون نیاز به قرار گرفتن نامناسب بین کلید Fn و کلیدهای عملکرد، به همراه یک دکمه اختصاصی قطع کردن میکروفون و دکمه‌ای که نرم‌افزار Asus Armory Crate را باز می‌کند، کنترل کنید. 

ترک پد خوب است. به اندازه کافی بزرگ است که از حرکات حرکتی استفاده کنید و مکانیزم کلیک کردن به اندازه کافی محکم به نظر می رسد، اما با یک لپ تاپ بازی، به هر حال واقعاً باید با ماوس بازی بروید . اما، آن را در یک خرج کردن انجام می دهد. 

ایسوس ترجیح داده است که بلندگوها را در پایین لپ تاپ قرار دهد، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست. این یکی از ناراحتی های حیوان خانگی ما است، به خصوص زمانی که فضای کافی در هر طرف لپ تاپ وجود دارد، مانند اینجا. آنها به اندازه بسیاری از لپ تاپ های دیگر که با این انتخاب طراحی همراه هستند بد به نظر نمی رسند، اما هنوز ایده آل نیست. 

با این حال، آنها به اندازه کافی بلند هستند که از صدای فن در حین بازی استفاده کنند. با نمایه "Performance" - انتخاب شده از طریق Armory Crate - طرفداران آنقدر بلند نیستند که حواسشان را پرت کنند. هنگامی که لپ تاپ تحت بار سنگین قرار می گیرد، قطعاً آنها را می شنوید ، اما این خیلی افراطی نیست. 

و آنها نیز کار خود را انجام می دهند. حتی پس از ساعت‌ها محک زدن، به لطف دریچه‌های اطراف لپ‌تاپ، صفحه‌کلید داغ نبود. 

 

کارایی

وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌های بازی می‌شود، ما تمایل داریم آنها را در یکی از سه دسته مختلف در نظر بگیریم: جایگزین‌های دسکتاپ بسیار قدرتمند، لپ‌تاپ‌های فوق‌قابل حمل که به شما امکان می‌دهند تا حدی بازی را در جاده انجام دهید، و آنهایی که در وسط که کمی از ستون A و کمی از ستون B را به شما می دهد. Asus TUF Dash قطعاً همان چیزی است که ما آن را یک لپ تاپ بازی فوق العاده قابل حمل می نامیم. 

بنابراین، در حالی که آخرین سیلیکون اینتل و انویدیا را در خود جای داده است، سخت افزار به گونه ای پیکربندی شده است که در چنین شاسی کوچکی آتش نگیرد، بنابراین سریع ترین لپ تاپ RTX 3070 را نخواهید داشت. در بازار اینجا 

البته این بدان معنا نیست که Asus TUF Dash F15 نمی تواند از آخرین بازی های AAA عبور کند. مهم نیست که چه بازی‌ای را به این بازی می‌زنیم، نرخ فریم قابل قبولی دارد، چه Watch Dogs با RTX روشن، چه Assassin's Creed Valhalla یا حتی Dirt 5. 

در اینجا نحوه عملکرد Asus TUF Dash F15 در مجموعه تست های بنچمارک ما آمده است :
3DMark: Night Raid: 30,505; اعتصاب آتش: 17,025; Time Spy: 7,546
Cinebench R23 Multi-core: 6,715 امتیاز
GeekBench 5: 1,573 (تک هسته); 5167 (چند هسته ای)
PCMark 10 (تست خانگی): 6136 امتیاز
عمر باتری PCMark 10: 8 ساعت و 43 دقیقه
عمر باتری (تست فیلم تکرادار): 9 ساعت و 43 دقیقه
Total War: Three Kingdoms (1080p, Ultra): 62 فریم در ثانیه؛ (1080p، کم): 142 فریم در ثانیه
Metro Exodus (1080p، Ultra): 59 فریم در ثانیه; (1080p، کم): 110 فریم در ثانیه

RTX 3070 در اینجا نیز بر اساس معماری Ampere انویدیا ساخته شده است که اجرای نسل دوم فناوری ردیابی پرتو آن را به همراه دارد. و این در بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند به عملکرد کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، ما Metro Exodus را در تنظیمات Ultra محک زدیم که در آن میانگین امتیاز 59 فریم در ثانیه بدون ردیابی اشعه را به دست آورد. هنگامی که آن را روشن کردیم، به لطف فناوری درخشان DLSS انویدیا، تنها تا 48 فریم در ثانیه کاهش می یابد. 

این 60 فریم بر ثانیه ایده آلی نیست که ممکن است به آن امیدوار باشید، اما هنوز هم قابل پخش است. با توجه به اینکه شما می توانید آن عملکرد را در رایانه ای که به راحتی در کوله پشتی شما قرار می گیرد به دست آورید، ما آن را یک برنده می دانیم.

عملکرد CPU به اندازه لپ تاپ های دیگر قوی نیست، تا حد زیادی به دلیل گنجاندن پردازنده Tiger Lake-H35. Core i7-11370H یک قطعه 4 هسته ای و 8 رشته ای است که می تواند تا حدود 4.8 گیگاهرتز را تقویت کند. این برای بازی بیش از حد کافی است - ما با مشکلی در مورد GPU یا هر چیز دیگری مواجه نیستیم - اما برای متخصصان خلاقی که به دنبال استفاده از لپ‌تاپ بازی به عنوان یک ایستگاه کاری هستند، همانطور که روز به روز محبوب‌تر می‌شود، ممکن است بخواهید. برای نگاه کردن به جای دیگر.


عمر باتری

لپ تاپ های گیمینگ به نوعی به داشتن عمر باتری کوتاه شهرت دارند، اگرچه اخیراً بهبود یافته اند. مهم‌تر از همه، در اوایل سال 2020، Asus ROG Zephyrus G14 با پردازنده AMD Ryzen 4000 و RTX 2060 عرضه شد و در تست پخش ویدیوی ما، عمر باتری شگفت‌انگیز 8 ساعت را مدیریت کرد. 

Asus TUF Dash F15 حتی بهتر است، نزدیک به 10 ساعت عمر باتری، با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و صفحه نمایش 240 هرتزی سریعتر. حتی در تست‌های باتری PCMark 10 که طیف گسترده‌ای از محاسبات مختلف را شبیه‌سازی می‌کند، لپ‌تاپ حدود 9 ساعت دوام می‌آورد، به این معنی که این لپ‌تاپ بازی نباید مطلقاً مشکلی برای انجام یک روز کاری کامل داشته باشد. و با توجه به اینکه آجر شارژ چقدر سنگین است، اینکه بتوانید آن را بدون آن به کار ببرید، یک مزیت بزرگ است.

نرم افزار و امکانات

Asus TUF Dash F15 فقط ویژگی های نرم افزاری ضروری را ارائه می دهد و این در واقع چیز خوبی است. چیز زیادی در راه bloatware وجود ندارد، فراتر از ابزارهای Asus برای درایورها و نرم افزار Armory Crate، که واقعاً مفید است. این برنامه کوچک به شما امکان می‌دهد نور را سفارشی کنید – اگرچه فقط یک رنگ در دسترس است – و همچنین به شما امکان کنترل نمایه‌های عملکرد را می‌دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا طرفداران آرام را می‌خواهید یا بهترین عملکردی را که لپ‌تاپ می‌تواند از بین ببرد. 

همچنین یک لانچر بازی در آن تعبیه شده است، بنابراین شما یک برنامه دارید که می توانید بازی ها را از طریق آن راه اندازی کنید، نه اینکه دائماً بین Steam، GOG، Epic و هر لانچر دیگری که برای اجرای بازی های رایانه شخصی مورد علاقه خود نیاز دارید، دستکاری کنید. 

از آنجایی که هیچ وب‌کمی در این لپ‌تاپ وجود ندارد، تشخیص چهره مادون قرمز وجود ندارد و خواننده اثر انگشت نیز در اینجا وجود ندارد. این بدان معناست که ورود بیومتریک وجود ندارد، اما با توجه به اینکه این لپ‌تاپ برای سخت‌افزاری که ارائه می‌شود بسیار مقرون به صرفه است، واقعاً این ویژگی نیست که ما از نبود آن ناراحت

 

باشیم. 

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 بخریم یا نه؟

بخرید اگر:

می‌خواهید در حال حرکت بازی کنید

با ضخامت کمتر از یک اینچ و کمتر از 5 پوند، این یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است که می‌توانید به راحتی آن را در هر کجا که نیاز دارید حمل کنید. و با عمر باتری طولانی، حتی در هواپیما هم خوب خواهد بود – حداقل به محض اینکه سفر دوباره امکان پذیر شود. 

شما نیازی به وب کم ندارید

بسیاری از زندگی روزمره ما این روزها حول محور تماس های زوم می چرخد، اما اگر واقعاً نیازی به حضور در دوربین ندارید، یا اگر یک دوربین خارجی دارید که به هر حال از آن استفاده می کنید، ایسوس TUF Dash F15 باید خوب باشد.

شما یک لپ‌تاپ گیمینگ ارزان می‌خواهید که خوب نباشد

پیکربندی اولیه Asus TUF Dash F15 به شما یک Nvidia GeForce RTX 3060 و یک پردازنده Core i7 می‌دهد. این سطح از عملکرد فقط کمی بیشتر از هزار دلار یا کوید واقعاً عالی است. 

 

نخرید اگر:

شما به یک وب

کم نیاز دارید وب کم ها این روزها بیش از هر زمان دیگری مهم هستند و نحوه ارتباط ما با دوستان و عزیزان و همچنین همکاران است. اگر به یک لپ تاپ با وب کم داخلی نیاز دارید، توجه داشته باشید که Asus TUF Dash F15 فاقد آن است. 

 

شما از رنگ آبی خوشتان نمی آید

 Asus TUF Dash F15 صفحه کلید RGB ندارد که با توجه به قیمت عالی، خوب بود. با این حال، ایسوس یک LED رنگی را در پشت صفحه کلید انتخاب کرد، بنابراین باید مطمئن شوید که رنگی است که دوست دارید، زیرا نمی‌توانید آن را تغییر دهید. 

timivar788
timivar788

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋