timivar788

timivar788

تعویض باتری لپ تاپ ایسوس؛ نحوه، هزینه و بهترین زمان آن


اگر لپ تاپ ایسوس شما کند کار می کند یا مانند گذشته شارژ نمی شود، ممکن است زمان تعویض باتری رسیده باشد. اگرچه باتری‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند، اما می‌توانید با کالیبره کردن منظم آنها و اجتناب از گرما یا سرمای شدید، عمر آنها را افزایش دهید. اگر نیاز به تعویض باتری دارید، این یک فرآیند نسبتا آسان است که فقط به چند مرحله نیاز دارد.

باتری مهم ترین جزء لپ تاپ شماست. خرابی باتری می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله استفاده نادرست، داغ شدن بیش از حد یا قدیمی شدن باتری باشد. تیم لوازم جانبی ایسوس روش‌های ساده‌ای را برای تعیین خرابی باتری لپ‌تاپ و همچنین دستورالعمل‌هایی که باید هنگام سفارش باتری جدید دنبال کنید، به اشتراک می‌گذارد. اگر باتری خود را به طور کامل خالی کرده اید و لپ تاپ خود را دوباره راه اندازی نمی کنید، احتمال اتصال کوتاه در مادربرد از راه دور است. باتری را بردارید و از وتر برق برای راه اندازی لپ تاپ خود استفاده کنید تا ببینید آیا علت مشکل باتری شماست یا خیر . اگر آن را بدون باتری (که در پریز برق AC تغذیه می شود) مجددا راه اندازی کنید، باتری دیگر به درستی کار نمی کند. بسته به مدل لپ تاپ خود، می توانید به روش های مختلفی به باتری دسترسی داشته باشید.

 

برای جدا کردن باتری قابل جابجایی، مراحل زیر را دنبال کنید. باتری معمولاً در زیر صفحه کلید، در امتداد صفحه نمایش قرار دارد و توسط یک کابل به آن متصل می شود. به طور خلاصه نوع باتری، مدل، ظرفیت و ولتاژ همه روی باتری ذکر شده است. یک باتری اضافی را می توان به جای باتری اصلی استفاده کرد، اگر همان ولتاژ مورد نیاز باتری اصلی را داشته باشد و با رایانه شما سازگار باشد. علاوه بر فروشگاه‌های باتری و آنلاین، مجموعه‌ای بزرگ را با خود حمل می‌کنیم. این راهنما از لوازم جانبی ایسوس برای کمک به شما در حفظ ظرفیت و عمر باتری دستگاهتان در نظر گرفته شده است. بسیار مهم است که باتری لپ تاپ خود را حداقل یک بار در ماه، حداقل یک بار در ماه اگر به طور منظم از آن استفاده نمی کنید، چرخش کنید. اگر حداکثر ظرفیت ذخیره سازی را می خواهید، باتری خود را در ظرفیت 30 تا 40 درصد نگه دارید. نمودار دایره ای زیر نشان می دهد که چگونه مصرف انرژی لپ تاپ شما بر استقلال آن و همچنین میزان مصرف باتری آن تأثیر می گذارد.

باتری های جایگزین ایسوس ما برای دوام بیشتر و شارژ سریع تر ساخته شده اند... سری A ایسوس از دستگاه های قابل حمل زیر تشکیل شده است:
 سری B SeriesZenBook FlipZenbook Flip 15Zenbook Pro SeriesZenBook UX SeriesZenbook UX310 SeriesZenbook UX331 Series19.


همانطور که گفته شد، یک خبر خوب وجود دارد. باتری های لپ تاپ خود را تعویض کنید. در نتیجه، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک باتری جدید را به تنهایی نصب کنید، این مقاله شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. با کمک این راهنما می توانید این تعمیر را در عرض چند دقیقه انجام دهید. می توانید به کار خود بازگردید و از بهترین عمر باتری ممکن برای دستگاه خود لذت ببرید.

 

آیا لپ تاپ های ایسوس دارای باتری قابل تعویض هستند؟

بله، لپ تاپ های ایسوس دارای باتری های قابل تعویض هستند . این یک ویژگی عالی است زیرا به این معنی است که شما می توانید به راحتی و با هزینه کم باتری را هنگامی که شروع به از بین رفتن میکند تعویض کنید. این گزینه بسیار بهتری نسبت به خرید یک لپ تاپ جدید در زمانی است که باتری شروع به از بین رفتن می کند.

iFixit با ارائه قطعات تعویضی با کیفیت بالا، کیت های تعمیرات DIY بی نظیر و دفترچه راهنمای تعمیر رایگان با دستورالعمل های دقیق، تعمیر لپ تاپ را ساده می کند. ما مادربرد، صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش را پیشنهاد می‌کنیم تا مطمئن شویم لپ‌تاپ ایسوس شما به درستی پیکربندی شده است. تعمیر باتری متورم شده یا به سرعت در حال تخلیه بسیار مهم است. با استفاده از قطعات DIY iFixit می توانید لپ تاپ ایسوس خود را تعمیر کنید.

اگر لپ تاپ شما طراحی باتری جدیدی دارد، ممکن است بتوانید آن را جدا کنید. اگر باتری در جای خود چسبیده و آسیب ببیند، ممکن است لپ تاپ خراب شود.
هنگام استفاده از باتری قابل جابجایی، آن را در جای امنی روی لپ تاپ خود نگه دارید. باتری های قابل جابجایی در لپ تاپ ها در حال حاضر کمتر رایج شده اند، اما منسوخ نشده اند. اگر به دنبال یک کامپیوتر قابل حمل قدرتمند و بادوام هستید، آنها سرمایه گذاری خوبی هستند.

 

هزینه تعویض باتری لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

هزینه تعویض باتری لپ تاپ ایسوس می تواند بین 30 تا 100 دلار باشد. قیمت به مدل لپ تاپ و نوع باتری مورد نیاز بستگی دارد.

تعداد فزاینده ای از مردم در حال خرید لپ تاپ هستند. هنگامی که لپ تاپ ها بیشتر استفاده می شوند، عمر باتری آنها کاهش می یابد. طبق برآورد سال 2022، هزینه تعویض باتری لپ تاپ از 50 تا 200 دلار متغیر است. برای کار با لپ تاپ خود نیازی به خرید مقدار زیادی باتری ندارد. تامین کنندگان باتری شخص ثالث را می توان از طریق وب برای قیمت های کمتر پیدا کرد. قیمت باتری از 45 تا 145 دلار برای مدل جدید و از 20 تا 60 دلار برای مدل قدیمی‌تر متغیر است. لپ تاپ دل دارای باتری لیتیوم یونی است که بهترین بادوام برای باتری است.

تعداد زیادی باتری لپ تاپ توشیبا در بازار وجود دارد. بررسی وضعیت گارانتی و سیاست حفظ حریم خصوصی در اسرع وقت بسیار مهم است. در صورت داشتن گارانتی معتبر، می توانید آنها را رایگان دریافت کنید. در صورت خرید باتری مناسب می توانید باتری لپ تاپ را خودتان تعویض کنید . در صورت استفاده نادرست از لپ تاپ، علائمی وجود دارد که متوجه خواهید شد. هنگامی که باتری لپ تاپ شما خراب می شود، سعی می کنیم توضیحی در مورد مشکل ارائه دهیم. مرگ باتری لپ تاپ ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما اینطور نیست.

اگر باتری لپ تاپ شما از بین رفت، باید آن را تعویض کنید زیرا ممکن است تا آن زمان منقضی شده باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما شما را با مراحل نصب باتری جدید به تنهایی آشنا خواهیم کرد. برای اطمینان از دوام طولانی مدت باتری لپ تاپ، مراقبت از آن بسیار مهم است. هنگامی که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده می شود، احتمال اینکه لپ تاپ ها شکل خود را از دست بدهند بیشتر از زمانی است که به طور منظم استفاده می شد. باتری بد هیچ تاثیری بر عملکرد لپ تاپ ندارد. این، در ابتدایی ترین شکل خود، هیچ تاثیری بر طول عمر کامپیوتر ندارد. هنگامی که باتری ها بیش از 2-3 سال در شارژ باقی می مانند، خراب می شوند و عملکرد خود را از دست می دهند.

باتری لپ تاپ معمولا بین 400 تا 80 بار شارژ کامل دوام می آورد. با افزایش سن باتری ها دیگر قابل استفاده نیستند. اکنون می‌توانید باتری مشابهی را که انرژی دستگاه را به مدت چهار تا پنج ساعت دو برابر بیشتر شارژ می‌کرد، شارژ کنید.

راه های مختلفی برای صرفه جویی در هزینه هنگام خرید باتری لپ تاپ وجود دارد. برای مثال می توانید رم لپ تاپ را ارتقا دهید. بر کسی پوشیده نیست که RAM جزء مهم لپ تاپ است و با ارتقاء آن می توانید عملکرد و سرعت دستگاه خود را بهبود ببخشید. قیمت یک رم جدید بسته به مدل آن بین 50 تا 100 دلار است.
همچنین امکان صرفه جویی در هزینه با تعویض باتری وجود دارد. قیمت باتری بسته به مدل و برند می تواند از 20 تا 50 دلار متغیر باشد، اما هزینه باتری جدید بسته به مدل و برند متفاوت است. حتی اگر تصمیم به تعویض باتری خود داشته باشید، باید انتظار داشته باشید که حدود 50 دلار بپردازید.
بنابراین، راه های مختلفی برای صرفه جویی در هزینه باتری لپ تاپ وجود دارد. بهترین معاملات و تخفیف‌ها را از سازنده یا خرده‌فروشی که انتخاب می‌کنید بر روی لپ‌تاپ خود بیابید.

 

زمان تعویض باتری لپ تاپ ایسوس


توانایی شارژ باتری های لپ تاپ با گذشت زمان با افزایش سن کاهش می یابد. هنگامی که باتری از بین می رود، دیگر کار نمی کند و نیاز به تعویض دارد. اگرچه باتری ممکن است زیر صفحه کلید یا در کنار صفحه نمایش قرار گیرد، اما بهتر است لپ تاپ را برای تعویض باتری به یک مرکز خدمات ببرید زیرا همیشه تعویض آن آسان نیست. اگر لپ تاپ شما از کار افتاده است یا به باتری در حال کار دسترسی ندارید، می توانید خودتان آن را تعویض کنید، اما همیشه آسان نیست و اگر اشتباه انجام شود می تواند خطرناک باشد. هزینه تعویض باتری لپ تاپ با توجه به برند و نوع لپ تاپ متفاوت است.

 

آیا ارزش تعویض باتری لپ تاپ را دارد؟


هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. لپ تاپ شما چند ساله است؟ اگر چندین سال از عمر آن گذشته باشد، ممکن است ارزش تعویض باتری را نداشته باشد زیرا ممکن است هزینه کلی تعمیر بیشتر از ارزش لپ تاپ باشد. از سوی دیگر، اگر لپ تاپ شما تنها چند سال از عمر آن می گذرد، تعویض باتری ممکن است عمر آن را افزایش دهد و ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از هزینه تعویض باتری و تعداد دفعات استفاده از لپ تاپ. اگر کاربر سنگینی هستید، ممکن است یک باتری جدید ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد، زیرا به لپ تاپ شما کمک می کند بین شارژ بیشتر دوام بیاورد.

اکثر باتری های لپ تاپ را می توان بدون آسیب رساندن به باتری با حرکت دادن چند لغزنده یا برداشتن چند پیچ، جدا کرد و جایگزین کرد. باتری‌های قابل جابجایی در لپ‌تاپ‌ها هنوز وجود دارند، اما اغلب تاریخ‌گذاری شده‌اند. توصیه نمی شود که باتری خود را تعویض کنید زیرا جایگزینی در افق وجود ندارد. در ویندوز 10، کلید cmd را فشار دهید تا به منوی جستجوی ویندوز دسترسی پیدا کنید. به Command Prompt رفته و از منوی راست کلیک Run as Administrator را انتخاب کنید. گزارش باتری به صورت فایلی با نام C:/WINDOWS/system32/battery-report.html در مسیر فایل C:/WINDOWS/system32/battery-report.html ذخیره می شود. طراحی و ظرفیت شارژ کامل مهمترین آماری است که باید به دنبال آن باشید.

 

اما اگر عمر باتری گوشی شما رو به کاهش است یا عملکرد شما پایین تر است، باتری جدید ممکن است راه حل باشد. مشخصات باتری لپ تاپ خود را بررسی کنید یا اگر مطمئن نیستید که باتری لپ تاپ خود دارد با سازنده تماس بگیرید. هنگام تعویض باتری لپ تاپ باید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا باید مطمئن شوید که باتری کاملاً خشک و سالم است. هنگام درآوردن باتری، فراموش نکنید که باقی مانده روی سلول های باتری را تمیز کنید. قبل از اینکه باتری قدیمی را دوباره وصل کنیدبه منبع تغذیه، مطمئن شوید که کاملاً شارژ شده است. اگر تجربه لحیم کاری یا تجربه دیگری در زمینه تعمیرات DIY ندارید، باید از تلاش برای تعویض قطعه خودداری کنید. باتری لپ‌تاپ، چه به‌درستی شارژ شده باشد و چه شارژ نادرست، اگر به‌درستی شارژ نشود، ممکن است برای همیشه آسیب ببیند. در نهایت، قبل از خرید باتری جدید، باید هزینه آن را به دقت در نظر بگیرید. گزینه های متعددی وجود دارد و قیمت ها می تواند از یک مدل به مدل دیگر بسیار متفاوت باشد. قبل از خرید، انجام تحقیقات گسترده بسیار مهم است. اگر با کاهش عمر باتری یا عملکرد ضعیف مواجه هستید، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.


 

timivar788
timivar788

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋