timivar788

timivar788

لپ تاپ های ایسوس چقدر عمر می کنند

شرکت ایسوس برندی شناخته شده در زمینه تولید لپ تاپ های با کیفیت است که برای هر فردی در هر زمینه ای مفید است. این لپ تاپ ها بسیار مقرون به صرفه هستند و به راحتی می توان آنها را از هر بازاری خریداری کرد. با این حال، افرادی که می خواهند لپ تاپ ایسوس بخرند باید در مورد طول عمر لپ تاپ تعجب کنند زیرا لپ تاپ های همه برندها عملکرد طولانی مدت ندارند.

 

اگر اطلاعاتی در مورد طول عمر لپ تاپ ایسوس پیدا می کنید، در مکان مناسبی هستید زیرا در اینجا به سؤال شما در مورد میانگین طول عمر لپ تاپ ایسوس پاسخ خواهیم داد. پس از خواندن این مقاله، می توانید تصمیم بگیرید که آیا به سراغ این لپ تاپ بروید یا نه.

 

لپ تاپ ایسوس چقدر عمر می کند؟

طول عمر لپ تاپ تا حد زیادی به استفاده از آن بستگی دارد و هر کاربری که لپ تاپ خریداری می کند باید مراقب باشد زیرا استفاده بیش از حد ممکن است طول عمر آن را کاهش دهد. وقتی بیش از حد از لپ تاپ استفاده می کنید، باتری آن به سرعت خالی می شود و در نتیجه بعد از 3 تا 5 سال، لپ تاپ شما فقط با منبع تغذیه مستقیم کار می کند. پس از مدتی، ممکن است بر اجزای سخت افزاری شما تاثیر بگذارد و طول عمر لپ تاپ را کاهش دهد.

 

ایمن نگه داشتن لپ تاپ از هر گونه آسیب مطمئناً به افزایش طول عمر آن کمک می کند. بدنه لپ تاپ ایسوس نیز نقش بسزایی در افزایش طول عمر لپ تاپ ایفا می کند. علاوه بر بادوام و محکم بودن، اگر به درستی به آنها اهمیت ندهید، عمر آنها ممکن است زودتر از میانگین عمر آنها به پایان برسد.

 

لپ تاپ ایسوس با یک بار شارژ چقدر عمر می کند؟

طول عمر ASUS به شدت به ظرفیت شارژ بستگی دارد زیرا شارژ بیش از حد ممکن است بر سخت افزار سیستم شما تأثیر بگذارد یا ممکن است قطعات نصب شده در لپ تاپ شما را گرم کند. اگر منبع تغذیه اضافی را برای لپ‌تاپ خود فراهم کنید، حتی در صورت شارژ کامل، عواقب آن را در آینده متحمل خواهید شد.

 

یک باتری با یک بار شارژ لپ تاپ شما را برای مدت طولانی تری روشن نگه می دارد و در صورت شارژ کامل لپ تاپ خود باید بدون شارژر از آن استفاده کنید. هرچه یک بار شارژ بیشتر طول بکشد، چرخه های کمتری نیاز خواهید داشت و باتری شما مدت بیشتری باقی می ماند. با این حال، این ممکن است در برخی از مدل‌های ایسوس کارساز باشد یا نباشد، زیرا همه مدل‌های لپ‌تاپ‌های ایسوس با یک بار شارژ عمر باتری بیشتری ندارند. لپ تاپ های کمی مانند ASUS Expert Book B940 می توانند با یک بار شارژ 24 ساعت روشن بماند. اکثر لپ تاپ های ایسوس با یک بار شارژ به طور متوسط ​​عمر باتری 5-7 ساعت دارند که بیش از عمر مطلوب برای یک لپ تاپ است.

شارژر چگونه می تواند بر طول عمر لپ تاپ شما تاثیر بگذارد؟

استفاده از شارژر سازگار برای لپ تاپ ASUS بسیار مهم است زیرا این امر مستقیماً بر عملکرد لپ تاپ شما تأثیر می گذارد. اگر از شارژر سازگاری که ولتاژ آن با ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ شما مطابقت ندارد استفاده نمی کنید، ممکن است سیستم شما را گرم کند و در نهایت باتری لپ تاپ و اجزای سیستم شما را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، یک شارژر با قابلیت شارژ سریع در بیشتر موارد کار نمی کند، زیرا این کار بر اجزای سیستم فشار وارد می کند که باعث کاهش طول عمر لپ تاپ می شود.

 

سخت افزار ایسوس چقدر دوام می آورد؟

در چند مورد، ممکن است متوجه شوید که شارژر تنها دلیلی نیست که طول عمر لپ تاپ شما را کاهش می دهد، بلکه سخت افزار سیستم نیز می تواند دلیل آن باشد. اگر باتری شما بعد از 5 تا 6 سال همچنان قوی است، ممکن است دلیل قدیمی بودن سخت افزار شما باشد. باز هم، مشکل سخت افزاری مستقیماً به میزان استفاده و مدل های لپ تاپ مربوط می شود و اگر کسی به درستی از آن مراقبت کند، ممکن است طول عمر متوسط ​​را نداشته باشد. به روز رسانی های سخت افزاری مداوم برای لپ تاپ شما برای افزایش طول عمر آن ضروری است.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر لپ تاپ ایسوس

پس از کشف دلایلی که باعث کاهش طول عمر لپ تاپ شما می شود، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند طول عمر لپ تاپ خود را افزایش دهید:

 

وقتی لپ تاپ شارژ می شود شارژر خود را بردارید.

وقتی شارژ لپ تاپ شما به 90 درصد رسید، بهتر است شارژر را بردارید و آن را دوباره به برق وصل نکنید تا زمانی که میزان شارژ به 20 درصد کاهش یابد.

مطمئن شوید که لپ تاپ شما خیلی داغ نمی شود و اگر این اتفاق افتاد، قطعات لپ تاپ خود را تمیز کنید، به خصوص فن.

از خوردن مواد غذایی روی لپ تاپ خودداری کنید زیرا ممکن است برخی از ذرات غذا وارد اجزای لپ تاپ شما شود.

با قرار دادن یک پوشش روی صفحه کلید لپ تاپ خود از آن محافظت کنید.

لپ تاپ خود را روزانه تمیز نگه دارید. بهتر است قبل از استفاده از لپ تاپ تمیز کردن آن را به عادت خود تبدیل کنید.

با کاهش روشنایی لپ تاپ خود و بستن برنامه های استفاده نشده ای که بیش از حد باتری لپ تاپ شما را مصرف می کنند، شارژ یکباره را برای مدت طولانی تری فعال نگه دارید.

نتیجه

ایسوس یک برند معروف در سراسر جهان است که لپ تاپ های بسیار قدرتمندی را تولید می کند که برای استفاده شخصی کاملاً مفید هستند. با این حال، ممکن است کسی به این فکر کند که آیا این لپ‌تاپ‌ها ممکن است بیشتر دوام بیاورند. برای روشن نگه داشتن ذهن آنها، این مقاله به آنها اطلاعات کافی در مورد طول عمر لپ تاپ های ایسوس ارائه می دهد و این مطمئناً به آنها کمک می کند تصمیم خود را در مورد اینکه آیا لپ تاپ ایسوس را انتخاب کنند یا نه. اگر برخی از افراد قبلاً این لپ‌تاپ‌ها را خریداری کرده‌اند، ممکن است نکات مهمی را برای افزایش طول عمر لپ‌تاپ خود در اینجا بیابند.


 

timivar788
timivar788

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋