timivar788

timivar788

راهنمای خرید + لیست بهترین لپ تاپ ها برای کار های گرافیکی 2022

در بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی به دنبال چه چیزی باشید؟ هنگامی که از نرم افزار طراحی گرافیک ، ویرایشگر عکس ، و نرم افزار مدل سازی و رندر سه بعدی استفاده می کنید ، عملکرد بسیار مهم است. این برنامه‌های خلاقانه با منابع فشرده می‌توانند فشار جدی بر رایانه یا لپ‌تاپ شما وارد کنند و جریان خلاقیت شما را در مسیر خود متوقف کنند. بنابراین، نگه داشتن روند طراحی به موقع و در مسیر، نیازمند یک لپ تاپ با اسب بخار واقعی است تا نرم افزار شما را به خوبی اجرا کند. 

 

لپ‌تاپ‌های طراحی گرافیکی باید دارای سخت‌افزار کافی برای اجرای برنامه‌های ضروری باشند، اما این نیازی به گران بودن آن‌ها ندارد. شما به دستگاهی نیاز دارید که دارای پردازنده چند هسته ای و حداقل 16 گیگابایت رم باشد. این به شما امکان می دهد چندین برنامه و پروژه را به طور همزمان بدون تاخیر یا خطا باز کنید. نمایشگر نیز کلیدی است، زیرا می‌خواهید بتوانید طرح‌های خود را با شکوه کامل مشاهده کنید، بنابراین دستگاه ایده‌آل دارای صفحه‌نمایش بزرگ و با وضوح بالا است که از طیف رنگی گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند. امروزه، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با صفحه‌نمایش‌های کالیبره شده در کارخانه عرضه می‌شوند که دقت رنگ بسیار مهمی را برای نشان دادن کار طراحی شما به بهترین شکل ارائه می‌دهند.

 

بهترین لپ تاپ ها برای طراحی گرافیکی

 

مک بوک پرو 16 اینچی 2021: بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

 

  • هارد دیسک / SSD / SSHD:

این لپ تاپ دارای 512 گیگابایت حافظه SSD خیره کننده است.با ۲۵۶ گیگابایت SSD، برخی از کاربران راضی خواهند بود.با این حال، اکثر مردم متوجه می شوند که یک یا چند سرگرمی دارند که منابع بیشتری از آنچه در ابتدا تصور می کردند مصرف می کند. انتخاب یک SSD 512 گیگابایتی نسبت به مدل 256 گیگابایتی معمولاً به استفاده از رایانه من در آینده ارجحیت دارد.

 

  • صفحه نمایش / باتری / WIFI / پورت USB:

من آن را به دلیل عمر باتری 18 ساعته و اتصال وای فای سریع و مطمئن آن انتخاب کردم.مک بوک پرو 16 اینچی مانند مدل های 15 اینچی دارای چهار پورت Thunderbolt 3/USB-C است.همچنین دارای جک هدفون است.در دو طرف، دو پورت Thunderbolt 3/USB-C وجود دارد.

 

  • تراشه گرافیکی/پردازنده:

دارای AMD Radeon Pro 5500M و Intel Core i9-9980HK است که تا 4 ترافلاپس عملکرد ممیز شناور تک دقیق را به من ارائه می دهد. پردازنده فوق‌العاده آن به دلیل افزایش قابلیت چند رشته‌ای و بهره‌وری انرژی بهبود یافته، از نظر سرعت و هوشمندی از CPU های فعلی بهتر عمل می‌کند.

 

افرادی که به کمی قدرت بیشتری نیاز دارند، مانند طراحان گرافیک و هنرمندان، به راحتی می توانند آن را در اینجا پیدا کنند. یک اسلات کارت حافظه و مجموعه ای عالی از پورت ها از جمله HDMI توسط اپل اضافه شده است. این به نظر ما به سرعت این لپ تاپ را به بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک تبدیل می کند.

 

مک بوک پرو 16 اینچی 2021

مشخصات فنی:

پردازنده: Apple M1 Pro 10-core – M1 Max 10-core

گرافیک: GPU یکپارچه 16 هسته ای - 32 هسته ای

رم: تا 64 گیگابایت

صفحه نمایش: 16.2 اینچی Liquid Retina XDR

فضای ذخیره سازی: تا 8 ترابایت

 

دلایل خرید

+عمر باتری بسیار طولانی

+تعداد زیادی پورت

 

دلایل اجتناب از خرید

-در سمت بزرگتر

شاید جای تعجب نباشد که لپ تاپ مک بوک پرو بهترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک باشد. مک بوک پروهای اپل به دلیل کیفیت ساخت، طراحی و قدرت عالی در بین خلاقان و طراحان گرافیک بسیار محبوب هستند و مک بوک پرو 16 اینچی اوج این امر است.

مک بوک پرو 16 اینچی (2021) جایگزین مدل مجهز به اینتل از سال 2019، دارای انتخابی از تراشه های قدرتمند M1 Pro یا M1 Max اپل است که می تواند حتی پیچیده ترین کارهای طراحی گرافیکی را انجام دهد و همچنین یک مینی XDR خیره کننده صفحه نمایش LED و عمر باتری بسیار زیاد.

 

اپل اندازه صفحه نمایش را اندکی افزایش داده و مجموعه ای عالی از پورت ها از جمله HDMI و اسلات کارت حافظه را اضافه کرده است. برای پول ما، این باعث می شود که این لپ تاپ به راحتی به بهترین طراحی گرافیکی موجود در بازار تبدیل شود. با این حال، نسبتا بزرگ است، بنابراین اگر به دنبال چیزی قابل حمل تر هستید، مدل 14 اینچی زیر را بررسی کنید. 

 

مک بوک پرو 14 اینچی 2021 : مک بوک قابل حمل و قدرتمند برای طراحی گرافیکی

مشخصات فنی

پردازنده : Apple M1 Pro 8-core – M1 Max 10-core

گرافیک: یکپارچه گرافیک 14 هسته ای - 32 هسته ای

رم: تا 64 گیگابایت

صفحه نمایش: 14 اینچی Liquid Retina XDR

فضای ذخیره سازی: تا 8 ترابایت

 

دلایل خرید

+عملکرد درخشان

+بهترین صفحه نمایش در لپ تاپ

 

دلایل عدم خرید

-صفحه نمایش ممکن است برای برخی کمی کوچک باشد

 

به لطف عرضه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M1 Pro یا M1 Max مجهز به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی (۲۰۲۱)، MacBook Pro واقعاً تحول کامل خود را به عنوان یک لپ‌تاپ برای حرفه‌ای‌های خلاق ایجاد کرده است. و بله، این شامل طراحان گرافیک نیز می شود. 

این کاملا با قدرت نفس گیر و عمر باتری به همان اندازه نفس گیر را تحت تاثیر قرار می دهد. سپس اپل صفحه نمایش XDR خود را با حداکثر روشنایی 1600 نیت و طیف رنگی گسترده به ترکیب اضافه می کند که برای طراحی گرافیکی ایده آل است. عمر باتری حدود 16 تا 17 ساعت است، و صفحه نمایش خیره کننده است، با نسبت کنتراست عظیم 1,000,000:1.

اسلات کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 (که همه آنها به لطف شارژ MagSafe در دسترس باقی می مانند) همگی وجود دارند تا مطمئن شوید که به تمام تجهیزات جانبی مورد نیاز خود نیز دسترسی دارید.

 

 Dell XPS 17 2021: یک نیروگاه براق برای طراحی خلاقانه

 

مشخصات فنی:

پردازنده: تا نسل یازدهم اینتل Core i9-11980HK

گرافیک: تا NVIDIA GeForce RTX 3060 6GB GDDR6

رم: حداکثر 64 گیگابایت DDR4-3200MHz

صفحه نمایش: 17.0 اینچ FHD+ (1920 x 1200) InfinityEdge Non-Touch Anti-Glare 500-Nit – 17.0 اینچ UHD+ (3840 x 2400) InfinityEdge Touch Anti-Reflective 500-Nit

فضای ذخیره سازی: حداکثر 4 ترابایت M.2 PCIe NVMe

 

دلایل خرید

+عملکرد عالی

+طراحی زیبا

 

دلایل اجتناب ازخرید

-کمبود پورت

 

لپ تاپ Dell XPS 17 2021  یک لپ تاپ با قدرتی است که می تواند تقریباً هر کار طراحی گرافیکی را انجام دهد. 

با مشخصات تا پردازنده Core i9 اینتل، 64 گیگابایت رم و Nvidia RTX GeForce 3060 به این معنی است که حتی می توانید ویرایش ویدیوی 4K را انجام دهید، به خصوص اگر به صفحه نمایش UHD ارتقا دهید. پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا تجربه بازی روان را حتی برای بازی‌های سخت‌گیرانه تضمین می‌کند. در آزمایش ما، لپ تاپ به طور متوسط ​​​​حدود 52 فریم در ثانیه در Metro Exodus در 1080p با همه چیز روی Ultra تنظیم شد. 

به نوعی، تمام این عملکرد در یک دستگاه ضخامت 0.77 اینچی برای یک ایستگاه کاری قابل حمل به‌طور شگفت‌آوری جا می‌گیرد. در حالی که XPS 17 قیمت بالایی دارد و می‌تواند با چند پورت دیگر نیز عرضه شود، یک دستگاه عالی برای یک حرفه‌ای خلاق است. 

 Microsoft Surface Laptop Studio: بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی با ویندوز 11

 

مشخصات فنی:

پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core H

گرافیک: پردازنده گرافیکی لپ تاپ Intel Iris Xe / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti

رم: 16 یا 32 گیگابایت

صفحه نمایش: PixelSense Flow 14.4 اینچی صفحه نمایش لمسی 2400 x 1600

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت - 2 ترابایت SSD

 

دلایل خرید

+صفحه کلید راحت

+صفحه نمایش لمسی زیبا با سازگاری با قلم

 

دلایل اجتناب از خرید

-کمی سنگین

 

اپل ممکن است بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای طراحی گرافیکی بسازد، اما رقیب قدیمی‌اش، مایکروسافت، رقابت سختی با سرفیس لپ‌تاپ استودیو ارائه می‌کند، که باعث می‌شود مک‌بوک‌ها بالاتر از حد پولشان کار کنند. مایکروسافت مدت‌ها به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری شناخته می‌شد، اما لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کند، و این دو در یک همه‌کاره با نمایشگر لمسی گزینه‌ای فوق‌العاده برای طراحان گرافیک است. 

 

نه تنها طراحی همه کاره زرق و برق دار دارد، بلکه دارای صفحه نمایش لمسی PixelSense عالی است که کار شما را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. همچنین صفحه نمایش می تواند

نرخ تازه سازی زیپی تا 120 هرتز را ارائه دهد. این صفحه نمایش لمسی مخصوصاً به دلیل سازگاری با قلم مورد توجه بسیاری از طراحان قرار خواهد گرفت (اگرچه شما باید قلم را جداگانه خریداری کنید). 

 

 

ایسر کانسپت دی 7: یک ایستگاه کاری سیار برای خلاقان

 

یک ایستگاه کاری سیار برای خلاقان

مشخصات فنی:

پردازنده: نسل نهم اینتل Core i7

گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 2060 – 2080

رم: 16 تا 32 گیگابایت

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 4K UHD (3840 x 2160) 16:9 IPS

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

 

دلایل خرید

+ارزان تر از مک بوک پرو

+انتخاب خوب پورت ها

 

دلایل اجتناب ازخرید

-طراحی ساده

-نه به نازکی و سبکی مک بوک پرو

 

ایسر ConceptD 7 یکی دیگر از گزینه های عالی ویندوز 10 برای طراحان گرافیک است. این دستگاه دارای قدرت شلیک جدی برای برنامه های خلاقانه، همراه با طراحی شیک، نمایشگر خیره کننده 4K IPS تایید شده توسط پنتون و قیمت ارزان تر از لپ تاپ های اپل است. همچنین دارای گرافیک Nvidia RTX است که سطحی از قدرت را به آن ارائه می دهد که بسیاری از لپ تاپ های به این نازک و سبک نمی توانند با آن رقابت کنند.

 

این هنوز یک لپ‌تاپ گران قیمت است، اما ما فکر می‌کنیم سطح قدرت ارائه شده، همراه با کیفیت ساخت عالی ایسر، این را به سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای طراحان گرافیکی تبدیل می‌کند که به دنبال لپ‌تاپ‌هایی هستند که برای سال‌های آینده دوام بیاورند. برای اطلاعات بیشتر به بررسی کامل Acer ConceptD 7 ما مراجعه کنید .

 

 

Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 6:لپ تاپ 2 در 1 عالی برای طراحان گرافیک

 

مشخصات فنی:

پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i5 – i7

گرافیک: Intel Xe Plusرم: 8 تا 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 14 اینچی، 1920 x 1200p، صفحه نمایش لمسی IPS، 400 نیت

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت - 512 گیگابایت SSD

 

دلایل خرید

+نمایش فوق العاده 16:10

+عملکرد فوق العاده برای کارهای سخت

 

دلایل اجتناب از خرید

-نداشتن اسلات کارت SD یک نقطه ضعف بزرگ است

 

Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 6 ممکن است گران باشد اما ارزش این هزینه را دارد. به لطف آخرین نسل پردازنده های اینتل، گرافیک Intel Xe و گواهی Evo، نه تنها صفحه نمایش فوق العاده ای با نسبت تصویر 16:10 عریض تر دریافت خواهید کرد. 

همچنین در صورت نیاز به کار در جاده یا زمین، با یک بار شارژ مدت زیادی دوام خواهد آورد. طراحی آن الهام‌بخش‌ترین نیست و یک اسلات کارت SD قابل قدردانی بود، اما X1 یک ماشین فوق‌العاده برای طراحان گرافیک است.

گزینه های اتصال در این دستگاه کم نیستند: دو پورت USB Type-A علاوه بر دو تاندربولت 4 USB Type-C و همچنین یک HDMI 2.0 وجود دارد.

 

چگونه بهترین لپ تاپ ها را برای طراحی گرافیکی برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی، هیچ پاسخی وجود ندارد. با ساخت و مدل‌های بسیار زیادی در بازار، ترفند این است که ابتدا نحوه استفاده از دستگاه را شناسایی کنید.

 

هیچ لپ‌تاپ طراحی گرافیکی وجود ندارد - همه چیز به کاری که انجام خواهید داد بستگی دارد. با این حال، به عنوان پایه، حداقل مشخصات 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD را توصیه می کنیم - همراه با یکی از بهترین خدمات ذخیره سازی ابری عکس برای پشتیبان گیری. در حالت ایده‌آل، نمایشگری را انتخاب کنید که دارای DCI-P3 برای دقیق‌ترین رنگ‌های روی صفحه باشد. 

 

از طرف دیگر، یک صفحه نمایش با پوشش sRGB با درصد بالا کافی است. ماشینی با این قدرت شما را در منطقه نگه می دارد.   

 

حرفه ای ها و کاربران قدرتمند می خواهند دستگاه های قابل حملی را انتخاب کنند که قدرت و عملکرد را به همان اندازه که می خواهند افزایش دهند. برنامه‌های طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator می‌توانند بر سخت‌افزار تأثیر بگذارند، بنابراین مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که بتواند بدون هیچ تأخیری، اجرای آن‌ها را به آرامی مدیریت کند. به دنبال مشخصات RAM، CPU و GPU خوب باشید - و دستگاهی را در نظر بگیرید که فضای ذخیره سازی زیادی نیز ارائه می دهد. 

 

بودجه یکی دیگر از عوامل انتخاب لپ تاپ مناسب برای گردش کار خلاقانه شما است. شما واقعاً می‌توانید برای بهترین لپ‌تاپ‌های طراحی گرافیکی هزینه کنید، اما همیشه لازم نیست - به خصوص اگر بیشتر یک کاربر معمولی هستید یا با استفاده از ابزارهایی با منابع کمتر یا ابزارهای آنلاین مانند برنامه طراحی Canva طراحی می‌کنید . 

 

مشخصات صفحه نمایش را بررسی کنید. به‌عنوان یک طراح گرافیک، به‌ویژه اگر با دارایی‌های چاپی کار می‌کنید، آنچه روی صفحه ایجاد می‌کنید باید تا حد امکان به مقاله تمام‌شده دقیق باشد. به دنبال مواردی باشید که طیف رنگی گسترده‌ای دارند، به طور ایده‌آل 100% DCI-P3 دارند، اگرچه پوشش sRGB با درصد بالا برای استفاده عمومی‌تر خوب است. 

 

از آنجایی که مشخصات توصیه شده مشابه هستند، در صورت نیاز به نمایشگر دوم ، بهتر است بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی را نیز بررسی کنید.

 

 وقتی بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای طراحان گرافیک آزمایش می‌کنیم، فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیریم. این شامل کیفیت و عملکرد صفحه‌نمایش می‌شود - دو مورد از مهم‌ترین دارایی‌ها برای کسانی که نرم‌افزار طراحی گرافیک، ویرایشگرهای عکس، نرم‌افزار مدل‌سازی و رندر و سایر برنامه‌های خلاقانه با شدت بالا را اجرا می‌کنند. 

به طور کلی، ما لپ‌تاپ‌هایی را با حداقل 16 گیگابایت رم انتخاب می‌کنیم - اگرچه 32 گیگابایت ترجیح داده می‌شود - با حافظه داخلی SSD 1 ترابایت و بالاتر. آنها همچنین دارای آخرین نسل پردازنده های AMD، Intel و Apple هستند. 

 

timivar788
timivar788

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋