timivar788

timivar788

راهنمای خرید لپ تاپ 2023

 

چه به ویندوز وفادار باشید، چه از طرفداران مک یا مایل به امتحان چیز جدیدی باشید، قبل از سرمایه گذاری باید بدانید که در لپ تاپ به دنبال چه چیزی باشید. چیزهای بیشتری به جز سیستم عامل وجود دارد. آیا صفحه مورد نظر شما را دارد؟ آیا پورت هایی وجود دارند که از تجهیزات جانبی شما پشتیبانی کنند؟ آیا می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت 1080p یا بالاتر بازی کند؟ اینها ملاحظاتی هستند که باید آنها را بسنجید.

فهرست
مک، ویندوز یا چیز دیگری؟
انواع لپ تاپ
آنچه باید در مورد سخت افزار بدانید
بهترین زمان برای خرید لپ تاپ


در این راهنما، توضیح می دهیم که در سال 2022 به دنبال چه چیزی باشید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. گزینه های زیادی برای ویندوز 11 و سیستم عامل کروم وجود دارد، در حالی که اپل مک بوک های خود را به تعداد محدودی از تنظیمات محدود می کند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید کدام لپ تاپ برای شما مناسب است و حتماً قبل از شروع به لیست بهترین مارک های لپ تاپ ما را بررسی کنید.

 

مک، ویندوز یا چیز دیگری؟

ویندوز

رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز یک دسته بندی فوق العاده متنوع هستند. ده ها سازنده آنها را می سازند و کیفیت و قیمت بسته به مدل و برندی که انتخاب می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد. سریع‌ترین مدل‌ها از نظر عملکرد از مک‌ها پیشی می‌گیرند و بسیاری از شرکت‌ها رایانه‌های شخصی ویندوزی خود را برای یک هدف خاص، مانند بازی یا کسب‌وکار، طراحی می‌کنند.

رایانه های شخصی ویندوزی در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند. یک لپ‌تاپ استاندارد با طراحی پوسته‌ای و رابط صفحه‌کلید و ماوس، مانند لپ‌تاپ‌های سبک وزن سرفیس ، به راحتی پیدا می‌شود . لپ‌تاپ‌های صفحه‌نمایش لمسی ویندوز را می‌توان حتی در قیمت‌های پایین‌تر نیز یافت، که این چیزی است که در هیچ مک‌بوک اپل نمی‌بینید – مگر اینکه یک لحظه کوتاه با نوار لمسی حساب کنید.

طرح‌های پیچیده‌تر شامل صفحه‌نمایش‌های تاشو یا حتی ترکیب‌های جداشدنی تبلت-صفحه‌کلید، مانند محدوده سرفیس مایکروسافت است . در همین حال، اپل طراحی 2 در 1 را برای خانواده آیپد پرو خود همراه با صفحه کلید جادویی ذخیره می کند ، زیرا مک بوک قابل تبدیل یا جدا شدنی نخواهید دید.

از نظر نرم افزاری، ویندوز بسیار بازتر از MacOS است. این استاندارد برای توسعه بازی و بسیاری از برنامه های مرتبط با کسب و کار است که به کتابخانه نرم افزاری بزرگتر قدرت می بخشد. ویندوز اغلب از به‌روزرسانی‌های عمده با ویژگی‌های جدید بهره می‌برد: هر دو سال یکبار در مقایسه با MacOS اپل.

برخلاف مجموعه سخت افزاری محدودتر اپل، انتخاب های زیادی در فضای لپ تاپ ویندوز وجود دارد. چه تولید کننده بزرگی مانند لنوو ، دل یا یکی از دستگاه های خود مایکروسافت را انتخاب کنید، گزینه های زیادی دارید.

 

سیستم عامل مک

اپل همیشه از برند خود محافظت می کند و محصولات را در تکرارهای بسیار عمدی منتشر می کند. هر محصول اپل از استانداردهای خود پیروی می کند، در حالی که هر سازنده ای می تواند رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز یا کروم با مشخصات منحصر به فرد بسازد. در نتیجه، مک ها بسیار کاربرپسند و پایدار هستند. و از آنجایی که آنها از یک اکوسیستم می آیند، شبکه پشتیبانی مدبر اپل می تواند به راحتی به مشکلاتی که پیش می آید کمک کند.

طراحی با کیفیت یکی از ویژگی های مک است. آنها به گونه ای ساخته شده اند که عالی به نظر برسند، احساس زیبایی داشته باشند و نمایشگرهای باورنکردنی دارند که به معنای قیمت بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از همتایان ویندوز و سیستم عامل کروم آنها است، به خصوص هنگامی که با فضای ذخیره سازی زیادی پیکربندی شده باشند. کامپیوترهای اپل به ارزان بودن معروف نیستند.

مک‌ها از سخت‌افزار سریع استفاده می‌کنند، اما به ندرت از قوی‌ترین تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کنند که در رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز دیده می‌شود – و برخلاف بسیاری از رایانه‌های شخصی، ارتقاء قطعات تقریباً غیرممکن است، بنابراین شما با مشخصاتی که در روز اول خریداری می‌کنید، گیر می‌دهید. با این حال، کسانی که یک کامپیوتر جامد می‌خواهند اما اطلاعات زیادی در مورد سخت‌افزار ندارند، می‌توانند راحت باشند و بدانند که مک آنها در استفاده روزمره عملکرد خوبی دارد. سخت افزار اپل نیز در اواخر سال 2020 و 2021 پیشرفت چشمگیری داشت، زمانی که این شرکت پردازنده ها را به تراشه های M1 داخلی خود تغییر داد، که برای مک بوک ها و دستگاه های مشابه بسیار خوب بود . امروزه مک بوک پرو سریع ترین لپ تاپ برای حرفه ای های خلاق است که می توانید بخرید.

استانداردهای طراحی سختگیرانه اپل به سیستم عامل MacOS که ساده و شهودی است گسترش می یابد. برخلاف ویندوز، این پلتفرم شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اداری و ویرایش رسانه اختصاصی است و هر برنامه برای وظایف هدف‌گذاری شده خود مناسب است. جای تعجب نیست که اپل اغلب انتخاب طراحان و عکاسان است (اگرچه مدل هایی مانند استودیو لپ تاپ استودیو مایکروسافت به لطف طراحی های نوآورانه و پشتیبانی از قلم دیجیتال رقابت جدی دارند).

در نهایت، در حالی که هیچ صفحه نمایش لمسی در مک وجود ندارد، می توانید از حالت Sidecar اپل برای اضافه کردن iPad به عنوان صفحه نمایش بی سیم دوم با پشتیبانی لمسی استفاده کنید.


سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم گوگل با ویندوز و مک او اس متفاوت است. بر اساس مرورگر کروم، این پلتفرم در ابتدا بر برنامه های مبتنی بر وب و مقرون به صرفه بودن تمرکز داشت. در حالی که مورد دوم هنوز صادق است، سیستم عامل کروم در طول سال ها تکامل یافته است تا از نرم افزارهای سنتی دسکتاپ و برنامه های تلفن همراه، مشابه رقبای خود، پشتیبانی کند.

سیستم عامل Chrome به Chromebook ها قدرت می دهد. این دستگاه ها معمولاً به دلیل نیازهای سخت افزاری پایین تر، مقرون به صرفه تر از رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز و مک بوک هستند. آنها برای مدارس و سایر موسسات و مشتریانی که فقط به یک لپ تاپ برای مرور رسانه های اجتماعی و خرید آنلاین نیاز دارند ایده آل هستند.

با این حال، امروزه انتخاب‌های سخت‌افزاری نیز بسیار متنوع‌تر از گذشته هستند، با پیشنهادات قدرتمندی مانند Pixelbook Go که عملکرد و ظاهری بسیار شبیه به لپ‌تاپ‌های Windows و MacOS درجه یک دارند. حتی گزینه های 2 در 1 مانند HP Chromebook x360 14 وجود دارد.

به طور کلی، سیستم عامل کروم امروز سریعتر و همه کاره تر از همیشه است. پایه و اساس آن هنوز وب محور است، اما این پلتفرم اکنون از Google Play و برنامه های اندروید پشتیبانی می کند، و اگر گوشی اندرویدی دارید، آن را تبدیل به یک همراه ایده آل برای نوت بوک می کند. حتی از iMessage اپل تقلید می کند و به دارندگان کروم بوک اجازه می دهد بدون برداشتن گوشی از لپ تاپ خود پیامک ارسال کنند.

علاوه بر این، سیستم عامل کروم از لینوکس پشتیبانی می‌کند و پلتفرم را به روی نرم‌افزارهای دسکتاپ سنتی مانند GIMP و Steam باز می‌کند. اشکال این است که کتابخانه به اندازه ویندوز یا حتی MacOS متنوع نیست و پشتیبانی از لینوکس هنوز در نسخه بتا است. با این حال، بلوغ سیستم عامل کروم ثابت کرده است که یک رقیب قدرتمند در بازاری است که عمدتاً تحت تسلط ویندوز است.

به طور کلی، اگر سیستم عامل Chrome برای آنچه در لپ‌تاپ نیاز دارید مطابقت داشته باشد، می‌توانید با استفاده از Chromebook در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کنید.

 

انواع لپ تاپ

چندین دسته لپ تاپ وجود دارد که با توجه به کاربرد یا مخاطب خاصی تولید می شوند. هنگام خرید لپ تاپ، تصمیم بگیرید که در درجه اول قصد دارید از لپ تاپ استفاده کنید و به دنبال دسته ای باشید که با آن علایق همسو باشد. در اینجا چند دسته کلی و چند مورد دلخواه ما برای هر کدام آورده شده است.

اولترابوک ها

اصطلاح «اولترابوک» از نظر فنی مشخصاتی است که اینتل برای لپ‌تاپ‌های بسیار سبک و قابل حمل که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حمل آن آسان باشد و در عین حال عمر باتری بسیار خوبی را ارائه دهد، استفاده می‌کند. آن‌ها از SSD، پردازنده‌های قدرتمند Intel Core و بدنه‌های تاشو با دقت طراحی شده استفاده می‌کنند. این یک نوع کامپیوتر بسیار محبوب شد و بسیاری از مردم شروع به استفاده از نام "اولترابوک" برای هر لپ تاپ فشرده و سبک وزن کردند که برای حمل و نقل آسان طراحی شده بود.

امروزه، هر لپ‌تاپ سبک وزنی که دارای SSD و پردازنده اینتل باشد، ممکن است اولترابوک نامیده شود، اگرچه این کاملاً دقیق نیست (بعضی از آن‌ها اکنون به عنوان Ultraportable شناخته می‌شوند). می‌توانید چند نمونه خوب را در لیست ما از بهترین لپ‌تاپ‌های 13 اینچی بیابید .


لپ تاپ های تجاری

لپ‌تاپ‌های تجاری با وجود هدف قرار دادن حرفه‌ای‌ها، ویژگی‌های جذابی را برای خریداران معمولی ارائه می‌دهند. مطمئناً، ممکن است همیشه ظاهر سیستم‌های رایج‌تری را ارائه ندهند، اما تمایل دارند عمر باتری استثنایی داشته باشند و پوسته‌های ناهموار و سخت‌تری دارند.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف لپ‌تاپ‌های تجاری این است که معمولاً گران‌قیمت هستند. آنها معمولاً نمایشگرهای کمی بزرگتر را همراه با دقت رنگ عالی ارائه می دهند، به خصوص اگر بیشتر برای ویرایشگرهای ویدیو و عکاسان هدف قرار گیرند. آنها همچنین به دلیل تاکید بیشتر بر امنیت و حریم خصوصی، احتمال بیشتری برای ارائه سیستم‌های حفاظتی بهتری مانند اعتبارسنجی بیومتریک و بسته‌های نرم‌افزاری حرفه‌ای دارند.

یکی از نمادین‌ترین خطوط لپ‌تاپ در رده تجاری، لنوو ThinkPad است و جدیدترین ThinkPad X1 Carbon Gen 9 یک ورودی فوق‌العاده در این محدوده است. ما همچنین عاشق ThinkPad X1 Extreme Gen 4 پرچمدار هستیم - این لپ تاپ تجاری مورد علاقه ما است.

لپ تاپ های کیمینگ

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی باید طوری ساخته شوند که با روند بی‌وقفه پیشرفت همراه باشند. بهترین پردازنده‌ها و تراشه‌های گرافیکی رده بالا و همچنین حافظه رم کافی برای اجرای بازی‌های مدرن. هر چیزی کمتر می تواند داغ ترین عناوین را غیرقابل پخش کند.

لپ‌تاپ‌های بازی سطح بالا معمولاً حجیم هستند و معمولاً سخت‌افزارهای دسکتاپ مانند بهتر و صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر را در خود جای می‌دهند. اجزای قورت دهنده آنها به این معنی است که عمر باتری عالی نیست - به خصوص در سیستم هایی با نمایشگر 4K. اما همیشه اینطور نیست، زیرا لپ‌تاپ‌های بازی مورد علاقه ما میانه خوبی را ارائه می‌دهند یا توانایی بازی‌های مخفیانه بیشتری را ارائه می‌دهند.

سخت افزار 

مانند هر کامپیوتر دیگری، سخت افزار تعیین می کند که لپ تاپ چه کاری را می تواند انجام دهد. قطعات بهتر به طور طبیعی گران تر خواهند بود، بنابراین مهم است که نقش اصلی لپ تاپ را در نظر بگیرید و سخت افزار مناسب برای این منظور را انتخاب کنید. برای مثال، لپ‌تاپ‌هایی که برای مرور اینترنت یا نوشتن اسناد خریداری می‌شوند، به پردازنده یا کارت ویدیوی پیشرفته نیاز ندارند.

 

CPU/پردازنده

مانند هر کامپیوتر دیگری، CPU مغز نوت بوک است و بیشتر کارهای کلی را انجام می دهد. هنگامی که کامپیوتر نیاز به دسترسی یا تغییر داده دارد، CPU آن کار را اجرا می کند. پردازنده‌های بهتر قادر خواهند بود داده‌های بیشتری را با سرعت‌های بالاتر پردازش کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که سرعت کلاک خالص CPU لزوماً کل تصویر را نشان نمی دهد. اگر در مورد گزینه های خود مطمئن نیستید، شماره مدل آن (مانند "Core i7-11800H") را در جستجوی وب کپی کنید تا انتخاب های خود را مقایسه کنید.

پیشنهادات فعلی اینتل عبارتند از سری Core i3، i5، i7 و i9 در مدل های نسل یازدهم. می توانید نسل را در شماره قطعه تراشه که بلافاصله بعد از خط تیره نشان داده شده است، مشاهده کنید. به عنوان مثال، i7-11800H یک CPU نسل یازدهم است. در همین حال، تراشه‌های نوت‌بوک فعلی AMD، نسل سوم پردازنده‌های سری Ryzen 5000 موبایل آن هستند، اگرچه یافتن آنها در لپ‌تاپ‌ها کمی دشوارتر است.

با این حال، ما در یک دوره انتقال به پردازنده‌های Alder Lake نسل دوازدهم اینتل و سری Ryzen 6000 AMD هستیم . هر یک از این ارتقاء قابل توجه است، اگرچه نسخه اینتل چشمگیرتر است.

تراشه‌های جدید نسل دوازدهم اینتل، طراحی‌های هیبریدی هستند، شبیه به M1 اپل، اگرچه مانند معماری اپل بر اساس معماری ARM نیستند. هسته‌های بیشتری نسبت به پردازنده‌های فعلی اینتل وجود دارد، با ترکیبی از هسته‌های کارایی و کارآمدی که به منظور ارائه عملکرد سریع‌تر و کارآمدتر هستند. این لپ‌تاپ‌ها هنوز در هیچ لپ‌تاپ حمل‌ونقلی عرضه نشده‌اند، اما آزمایش‌ها نشان داده‌اند که بالاترین سطح 16 هسته‌ای Core i9-12900K در عملکرد CPU با M1 Max اپل رقابت می‌کند. اکثر لپ‌تاپ‌ها، به‌ویژه دستگاه‌های میان‌رده و پریمیوم، باید در طول سال ۲۰۲۲ به معماری نسل دوازدهم اینتل تغییر کنند.

Ryzen 6000 از یک نسخه به روز شده از معماری فعلی استفاده می کند و بنابراین به طور قابل توجهی سریعتر از پیشنهادات موجود AMD خواهد بود – تا 30٪ در برخی از تست های CPU سریعتر. مهمتر از آن، به‌روزرسانی‌های گرافیکی یکپارچه Radeon، با پیاده‌سازی معماری RDNA2 است که در پردازنده‌های گرافیکی مجزای AMD استفاده می‌شود و باید تا دو برابر عملکرد بازی‌های مدرن را افزایش دهد. هنوز هیچ لپ‌تاپی با پردازنده‌های Ryzen 6000 عرضه نشده است، اما در راه هستند.

وقتی نوبت به انتخاب لپ تاپ بر اساس CPU می رسد، تقریبا همیشه جدیدتر بهتر است. سعی کنید از خرید لپ تاپ با پردازنده چند نسلی خودداری کنید. مگر اینکه کار فشرده ای مانند ویرایش ویدیو انجام می دهید، نگران خرید تراشه ای خارج از رده متوسط ​​نباشید. به عنوان مثال، چهار هسته موجود در Core i5-1135G7 عملکرد کافی را برای تقریباً هر کسی ارائه می دهد. توجه داشته باشید که اگر می‌توانید منتظر عرضه نسل دوازدهم اینتل یا سری Ryzen 6000 AMD باشید، ممکن است انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

 

گرافیک

واحد پردازش گرافیک یا GPU تراشه ای است که تمام تصاویری را که روی صفحه می بینید تولید می کند. اکثر لپ‌تاپ‌های پایین‌رده با گرافیک یکپارچه عرضه می‌شوند، به این معنی که قطعه در داخل پردازنده اصلی نصب شده است. به عنوان مثال، تقریباً تمام تراشه‌های لپ‌تاپ اینتل دارای گرافیک یکپارچه هستند، یعنی Intel Iris Xe در مدل‌های بالاتر و گرافیک Intel UHD در پایین‌تر. AMD واحدهای پردازش تسریع شده یا APUهایی را تولید می کند که هسته های CPU و GPU را روی یک تراشه (دای) به روشی مشابه ترکیب می کنند.

لپ‌تاپ‌های دیگر دارای یک چیپ/ماژول گرافیکی اضافی هستند که به مادربرد لحیم شده است. این تراشه ها به عنوان "GPU های گسسته" نامیده می شوند و معمولاً توسط صاحب لپ تاپ معمولی قابل حذف نیستند. Nvidia و AMD فروشندگان اصلی این تراشه ها هستند.

آخرین خانواده پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ انویدیا سری GeForce RTX 3000 است که شامل RTX 3050، 3050 Ti، 3060، 3070 و 3080 می‌شود – با برخی از نسخه‌های Max-Q که خنک‌تر و بی‌صداتر هستند. این لپ‌تاپ‌ها در گران‌ترین، قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های بازی و کلاس تجاری خواهند بود، اگرچه برخی از مدل‌های اخیر ممکن است از سری GTX 1650 یا سری GTX 1000 قدیمی‌تر استفاده کنند. لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سری RTX 3000 به طور فزاینده‌ای متداول شده‌اند و عملکرد عالی بازی و برنامه‌های خلاقانه را ارائه می‌کنند.

گرافیک لپ‌تاپ گسسته AMD مانند RX 5500M و 5600M عملکرد بسیار بهبود یافته‌ای را نسبت به راه‌حل‌های یکپارچه ارائه می‌کند، اگرچه بسیار کمتر از راه‌حل‌های Nvidia رایج هستند. مجددا، AMD گرافیک های یکپارچه سریع تری را در سری Ryzen 6000 آینده خود ارائه خواهد کرد.

اسپیکر

اگرچه برخی از لپ‌تاپ‌ها صدای کافی را از جعبه ارائه می‌دهند، مانند MacBook Pro، اما بیشتر لپ‌تاپ‌ها فضای مناسبی برای قرار دادن بلندگوهای مناسب در داخل بدنه ندارند. بیشتر لپ‌تاپ‌ها پورت‌هایی را برای اتصال هدفون یا بلندگوهای خارجی ارائه می‌کنند، اگر می‌خواهید تجربه شنیداری فراگیرتری داشته باشید.

حافظه

RAM که اغلب به عنوان حافظه سیستم شناخته می شود ، به سخت افزار اختصاصی برای ذخیره موقت و دسترسی به اطلاعات برای استفاده فوری اشاره دارد. همه کارهای فعلی داده ها را در RAM ذخیره می کنند، مانند مرورگر وب که در حال حاضر این راهنما را نمایش می دهد.

اساساً، هرچه رم بیشتر باشد، رایانه می‌تواند اطلاعات بیشتری را در هر لحظه فراخوانی کند، و بنابراین کارهای بیشتری را در هر زمان می‌تواند انجام دهد. با این حال، بر خلاف ذخیره سازی (به زیر مراجعه کنید)، RAM داده ها را به طور نامحدود ذخیره نمی کند. هنگامی که RAM قدرت خود را از دست می دهد، تمام داده های ذخیره شده از بین می روند.

چقدر رم نیاز دارید؟ 8 گیگابایت برای اکثر افراد بهترین نقطه است. با این حال، اگر برنامه‌های فشرده را اجرا می‌کنید یا هر نوع تولید محتوا را انجام می‌دهید، می‌خواهید تا 16 گیگابایت یا بیشتر بپرید.

ذخیره سازی

مقدار فضای ذخیره سازی روی درایو(های) داخلی لپ تاپ میزان داده ای است که در مجموع می تواند به طور نامحدود نگهداری کند. همه داده ها، از برنامه های نصب شده تا موسیقی دانلود شده، در یک دستگاه ذخیره سازی داخلی قرار دارند. این دستگاه ها یا به فناوری هارد دیسک سنتی مبتنی بر پلاتر یا فناوری NAND Flash متکی هستند. کروم بوک ها تمایل دارند از دومی در مقادیر کم استفاده کنند.

برخلاف RAM، داده های موجود در فضای ذخیره سازی لزوماً نیازی به استفاده ندارند. یک برنامه نصب شده که در حال حاضر فعال نیست فضای ذخیره سازی را اشغال می کند اما حافظه را اشغال نمی کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن اکنون از درایوهای حالت جامد (SSD) استفاده می‌کنند که سریع‌تر و قابل اعتمادتر از هارد دیسک‌های سنتی هستند، اما در مقایسه با ظرفیت‌های یکسان، گران‌تر هستند.

یک SSD از NAND Flash برای ذخیره داده ها استفاده می کند که قطعات متحرک ندارد. این افزایش عملکرد چشمگیر را نسبت به یک هارد دیسک معمولی - که دارای قطعات متحرک است - ارائه می دهد و می تواند در هنگام خرید یک سیستم جدید، بیشترین پیشرفت را در استفاده از لپ تاپ ایجاد کند.

مطمئن شوید که خرید بعدی شما یک SSD به عنوان درایو اصلی دارد. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، یک درایو خارجی بزرگ نیز بگیرید.

پورت ها

به دلیل هزارتوی پیچیده اصطلاحات، پورت ها می توانند به سرعت در لپ تاپ گیج کننده شوند. اطمینان حاصل کنید که بر روی پورت های USB مورد نیاز خود تمرکز کرده اید.

لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر تمایل دارند درگاه‌های USB-A را برای پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی مانند تجهیزات جانبی و درایوهای خارجی ارائه دهند. آنها مستطیل شکل با گوشه های مربع هستند و فقط با یک رابط یک طرفه کار می کنند. این رابط از USB 2.0 (480Mbps)، USB 3.2 Gen 1 (5Gbps) یا USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) پشتیبانی می کند، بسته به سازنده لپ تاپ.

لپ‌تاپ‌های نازک‌تر مانند اولترابوک‌ها و مک‌بوک‌ها معمولاً به دلیل اندازه‌شان پورت‌های USB-A را ارائه نمی‌کنند. در عوض، یک یا چند پورت USB-C جدیدتر را خواهید دید. این رابط کوچکتر، باریکتر و گردتر از USB-A است. بسته به سازنده لپ تاپ، معمولاً با چندین فناوری از جمله Thunderbolt 4 (40Gbps)، USB 3.2 Gen 1، USB 3.2 Gen 2 و DisplayPort استفاده می شود. USB-C به یک اتصال دو طرفه متفاوت و نازک‌تر نیاز دارد.

اگر قصد دارید یک مانیتور خارجی دوم را برای کار با صفحه بزرگتر وصل کنید، مطمئن شوید که لپ تاپ اتصالات مناسبی برای آن مانیتور دارد، مانند USB-C، DisplayPort یا HDMI. ممکن است VGA را در مدل های قدیمی پیدا کنید و خروجی ویدیو از طریق USB-A با استفاده از درایورهای DisplayLink و آداپتور مناسب امکان پذیر است.

صفحه نمایش 

قبلاً می‌توانستید بین نمایشگرهای LED IPS با کیفیت و وضوح مختلف انتخاب کنید، عمدتاً Full HD (1920 x 1080)، WQHD (2560 x 1440) یا 4K UHD (3840 x 2160). اکثر نمایشگرهای لپ‌تاپ دارای نسبت صفحه عریض 16:9 بودند به جز نمایشگرهای مک بوک اپل که در 16:10 بلندتر بودند و خط سرفیس مایکروسافت که حتی بلندتر از آن 3:2 بود. هر دو به لطف نمایش اطلاعات عمودی بیشتر، بهره وری بهتری را فراهم می کنند.

فلش فوروارد تا سال 2022، و نمایشگر لپ تاپ جهش های جدی داشته است. خرید لپ تاپ امروز مستلزم تصمیم گیری بین دسته ای از گزینه های مختلف نمایشگر است و همه آنها برای بهتر شدن هستند.

اول، ما فناوری‌های جدیدی مانند نمایشگرهای ساطع کننده نور ارگانیک (OLED)، دیود ساطع نور کوانتومی سامسونگ (QLED) و Mini-LED (که عمدتاً توسط اپل استفاده می‌شود) داریم که همگی کنتراست فوق‌العاده عمیق، چندین تن روشنایی، و پویا و پویا را ارائه می‌کنند. رنگ های دقیق حتی نمایشگرهای IPS نیز بهتر شده اند، با کنتراست، روشنایی و رنگ های بهبود یافته که آنها را به گزینه های عالی برای حرفه ای های خلاق تبدیل می کند.

بعد، صنعت در حال گذار به نمایشگرهای بلندتر، 16:10 و حتی بلندتر 3:2 است. شما هنوز هم می توانید لپ تاپ های 16:9 بخرید، به خصوص در دستگاه های بازی، اما بیشتر لپ تاپ های جدید صفحه نمایش بلندتری دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، این یک موهبت برای بهره وری است و فضای عمودی بیشتری را برای اسناد و صفحات وب فراهم می کند. هنگام تماشای ویدیو مقداری جعبه نامه دریافت می کنید، اما این هزینه کمی برای محیطی پربارتر است.

در نهایت، وضوح نمایش در سراسر نقشه است. برای مثال، Dell از نمایشگرهای 3.5K (3456 x 2160) در دستگاه‌های OLED XPS 13 و XPS 15 خود استفاده می‌کند و سایر تولیدکنندگان نیز وضوح‌های خاص خود را دارند. این یک کیسه ترکیبی است - اگر می خواهید یک صفحه نمایش 4K واقعی در XPS داشته باشید، باید یک نسخه IPS را انتخاب کنید. معاوضه‌هایی وجود دارد، اما این بدان معناست که گزینه‌های کم مصرف بیشتری وجود دارند که وضوح بالاتری نسبت به Full HD دارند اما به اندازه 4K کامل نیستند.

 

پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی

صفحه‌نمایش‌های لمسی زمانی منحصر به لپ‌تاپ‌های سطح بالا بودند، بیشتر به این دلیل که سخت‌افزار گران بود و صفحه‌نمایش‌های لمسی کاربردی به نظر نمی‌رسیدند. چیزی که به ادغام این دو فناوری کمک کرد، شوق تبلت و نیاز بازار رایانه های شخصی برای بازیابی جایگاه خود بود. کامپیوترهای لمسی 2 در 1 و کاهش کلی هزینه های ساخت را وارد کنید. در حال حاضر صفحه نمایش های لمسی رایج تر هستند - حتی در برخی از طراحی های اقتصادی - مگر اینکه صاحب مک بوک باشید.
ویندوز 11 راه درازی را برای دوام بخشیدن به این صفحه نمایش لمسی و طراحی های ترکیبی انجام داده است. رابط کاربری و نرم افزار با در نظر گرفتن لمس طراحی شده اند، از جمله برنامه های معمولی مانند آفیس و مرورگر Edge. نرم افزار شخص ثالث، مانند مرورگر محبوب کروم گوگل، پشتیبانی لمسی عالی را نیز ارائه می دهد.

در حالی که لمس کردن ممکن است ویژگی جالبی به نظر برسد، با توجه به اینکه شما هر روز یک گوشی هوشمند را لکه دار می کنید، در نظر بگیرید که آیا آن در لپ تاپ مهم است یا خیر. لمس در یک دستگاه 2 در 1 و حتی در لپ تاپ هایی که می توانند در حالت ایستاده به عقب تکیه دهند، منطقی است. با این حال، اگر فکر نمی‌کنید صفحه‌نمایش لمسی روی طراحی صدفی کاربردی باشد، پول اضافی را برای ویژگی‌ای که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد، صرف نکنید.

 

بهترین زمان برای خرید لپ تاپ

یکی از رایج ترین سوالات در مورد خرید یک لپ تاپ جدید این است که چه زمانی باید خرید کرد تا بهترین معاملات را دریافت کنید. هیچ قانون سختگیرانه ای برای تامین امنیت یک لپ تاپ ارزان اما خوب وجود ندارد. اما چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید پنجره خرید خود را زمان‌بندی کنید تا یک معامله خوب پیدا کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ جدید هستید، این جدول زمانی را در نظر بگیرید.

جمعه سیاه و دوشنبه سایبری: این دو تاریخ در ماه نوامبر احتمالاً واضح ترین تاریخ ها برای یافتن معاملات شگفت انگیز هستند. با این حال، سریع عمل کنید، زیرا منابع لپ‌تاپ به سرعت تمام می‌شوند. اگر منتظر عجله بعد از شکرگزاری باشید، ممکن است تهیه لپ‌تاپ مورد نظرتان سخت باشد، بنابراین ممکن است نخواهید زیاد منتظر بمانید.

می‌توانید با سر زدن آنلاین از قبل، پیش بروید تا ببینید بهترین معاملات - و کوتاه‌ترین خطوط - کجا خواهند بود. انجام تحقیقات از قبل یک استراتژی هوشمندانه است.

فصل بازگشت به مدرسه: بسیاری از خرده فروشان برای کمک به پذیرش دانش آموزانی که به لپ تاپ های جدید برای مدرسه نیاز دارند، قیمت های پایین تری ارائه می دهند. اگر می‌خواهید دستگاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر و با تخفیف زیاد داشته باشید، حتی اگر دانش‌آموزی نیستید که به کلاس بازمی‌گردید، پاییز زمان خوبی برای خرید است.

چند ماه پس از عرضه بزرگ: زمانی که یک شرکت در حال آماده شدن برای عرضه یک مدل جدید است، معمولاً قیمت نسل های قدیمی لپ تاپ ها را کاهش می دهد. هم تولیدکنندگان و هم خرده فروشان این کار را برای تخلیه موجودی انجام می دهند، بنابراین هم فضای فیزیکی برای نمایش نسخه های جدید و هم تقاضای مشتری برای آن وجود دارد.

در واقعیت، گاهی اوقات تفاوت های حداقلی بین نسل های لپ تاپ وجود دارد. این باعث می‌شود که تماشای اخبار فناوری ایده خوبی باشد تا بتوانید یک لپ‌تاپ با قیمتی عالی در ماه‌های قبل از عرضه مدل جدیدتر تهیه کنید. یکی از اخطارها تغییر از نسل یازدهم اینتل به دستگاه های نسل دوازدهم اینتل است که در آن تفاوت ها بسیار بیشتر خواهد بود.

نکته دیگر این است که وب‌سایت‌های سازنده را جستجو کنید تا از آنچه در صف است و زمان عرضه این دستگاه‌های جدید برای عموم به‌روز باشید. ثبت نام در خبرنامه آنها می تواند مفید باشد و تضمین می کند که هرگز یک معامله را از دست نمی دهید. هنگامی که بهترین معامله را گرفتید، به سادگی می توانید اشتراک خبرنامه را لغو کنید تا دیگر ایمیل ها را دریافت نکنید.

 

timivar788
timivar788

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋