نسخه جدید فراری F40 براساس رویه مشابه فراری مونزا SP1/SP2 توسعه خواهد یافت؛ بنابراین با قیمت قابلتوجهی به فروش میرسد.
فراری F40 یکی از آخرین خودروهایی است که در زمان حیات انزو فراری فقید توسعه یافت؛ ازاینرو خودرودوستان و فعالان حوزه خودرو احترام ویژهای برای این خودرو قایل هستند. برخی منابع در اروپا از احیای فراری F40 با قالبی مدرن خبر دادهاند. درصورتی که این خودرو تولید شود، مدل تولید محدود با قیمتی قابلتوجه خواهد بود که برای ادای احترام به گذشته ساخته میشود. لامبورگینی مدتی پیش از فراری مدل محبوب کونتاش را در قالب مدرن و تعداد محدود بازسازی کرد.
نسخه جدید فراری F40 براساس رویه مشابه فراری مونزا SP1/SP2 توسعه خواهد یافت. همچنین برخی المانهای طراحی از فراری 812 سوپرفست و فراری 750 مونزا در طراحی آن به کار خواهد رفت تا ظاهرش به خودروهای دهه 1950 و 1960 میلادی شبیه شوند. فراری پیشازاین نیز مدلهای خاطرهانگیز خود همچون مونزا و دیتونا را در قالب مدرن ساخته بود؛ بنابراین امکان تولید فراری F40 دور از انتظار نیست.
تولید نسخههای یادبود از مدلهای قدیمی فراری، برای این شرکت مانند دستگاه چاپ پول عمل میکند. برای مثال این شرکت مدتی پیش 499 دستگاه از فراری مونزا را تولید کرد که هرکدام از آنها یکمیلیون ۴۰۰ هزار پوند به فروش رسیدند. پسازآن نیز 599 دستگاه فراری دیتونا ساخته شد که هرکدام یکمیلیون و ۷۰۰ هزار پوند قیمت داشتند. تمامی این خودروها را مشتریان ویژه فراری، مشهور به اعضای پلاتینیوم کتاب سیاه فراری، خریداری کردند؛ بنابراین هیچ مشتری جدیدی از عموم مردم نمیتوانست این خودرو را بخرد.
نسخه احیاشده از فراری F40 به موتور V8 با توربوشارژرهای دوقلو نیاز دارد. این پیشرانه با پلتفرم فراری SF90 سازگاری دارد. باتری و موتورهای الکتریکی در این خودرو استفاده نخواهند شد و این ابرخودرو به 786 اسببخار قدرت موتور V8 خود متکی باقی میماند. همچنین به رسم خودروهای قدیمی فراری، نسخه جدید F40 دیفرانسیل عقب خواهد بود.
پاسخ ها