عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

60 کشور از پروژه استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در امور نظامی حمایت کردند

۶۰ کشور از طرح استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در امور نظامی حمایت کردند

چین یکی از کشورهایی بود که از اعلام حمایت از این سند خودداری کرد.

حدود ۶۰ کشور ازجمله ایالات متحده در اجلاس هوش مصنوعی سئول از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در صنایع نظامی حمایت کردند. چین تنها کشوری بود که از اعلام حمایت از این طرح غیرالزام‌آور خودداری کرد.

به گزارش رویترز، کنفرانس هوش مصنوعی مسئولانه در حوزه نظامی (REAIM) هم‌اکنون در شهر سئول کره جنوبی درحال برگزاری است. این دومین کنفرانس در این زمینه است که پس از کنفرانس سال پیش در لاهه هلند برگزار می‌شود. هدف از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی تعیین یک راهبرد و نقشه راه برای استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی در صنایع نظامی و جنگ‌افزارها است.

تولیدکنندگان جنگ‌افزار به سراغ استفاده از هوش مصنوعی رفته‌اند

۶۰ کشور از طرح استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در امور نظامی حمایت کردند

نمایندگان شرکت‌کننده در این کنفرانس اعلام کردند که طرح امسال اقدام‌محور بوده و در مورد مسائل پیشرفته‌تری مانند استفاده از پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی در نبرد اوکراین نیز بحث شده است. خود اوکراین نیز از جمله کشورهایی است که از سند استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در مصارف نظامی حمایت کرده است.

«روبن برکلمانز»، وزیر دفاع هلند، دراین‌باره به رویترز گفت:

«ما درحال برداشتن گام‌های ملموس بیشتری هستیم. اجلاس سال گذشته بیشتر در مورد ایجاد درک مشترک بود، اما حالا ما بیشتر به سمت اقدام می‌رویم.»

به گفته برکلمانز، رفتن به سمت عمل شامل اقداماتی مانند تعیین نوع ارزیابی ریسک، و شروط مهمی مانند کنترل انسانی و چگونگی اتخاذ اقدام‌های اعتمادساز برای مدیریت ریسک می‌شود.

ازجمله جزئیاتی که در سند امسال دیده می‌شود می‌توان به لزوم جلوگیری از استفاده از هوش مصنوعی برای ترویج سلاح‌های کشتارجمعی توسط گروه‌های تروریستی و اهمیت وجود کنترل‌های انسانی به‌خصوص در استفاده از سلاح هسته‌ای اشاره کرد.

نمایندگان حدود ۳۰ کشور در این کنفرانس در سئول حضور داشتند. چین نیز ازجمله کشورهایی بود که نماینده خود را به این کنفرانس فرستاد، اما از اعلام حمایت از سند آن خودداری کرد که نشان‌دهنده تفاوت دیدگاه فاحش میان کشورها است.

به گفته مقامات کره‌ای، آن‌ها قصد دارند سند استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در مصارف نظامی را در مجمع‌عمومی سازمان ملل در ماه اکتبر به بحث بگذارند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋