عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

سافاری به کنترل حواس پرتی مجهز شد. ابزاری برای مخفی کردن پاپ آپ های مزاحم

سافاری به قابلیت Distraction Control مجهز شد؛ ابزاری برای مخفی‌کردن پاپ‌آپ‌های مزاحم

این قابلیت فعلاً در نسخه توسعه‌دهندگان iOS 18 در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت جدید «کنترل حواس‌پرتی» (Distraction Control) در سافاری به کاربران اجازه می‌دهد برخی عناصر مزاحم مانند پاپ‌آپ‌های کوکی را مخفی کنند.

اپل قابلیت جدیدی به نام «کنترل حواس‌پرتی» را به سافاری اضافه کرده است که به شما امکان می‌دهد در هنگام مرور وب، موارد مزاحمی مانند پاپ‌آپ‌های کوکی، پنجره‌های ورود، بنرهای عضویت در خبرنامه و ویدیوهای خودکار را حذف کنید. این قابلیت جدید در نسخه‌های بتای iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia برای توسعه‌دهندگان ارائه شده است.

سافاری به قابلیت Distraction Control مجهز شد؛ ابزاری برای مخفی‌کردن پاپ‌آپ‌های مزاحم

قابلیت‌ «کنترل حواس‌پرتی» سافاری چیست؟

قابلیت کنترل حواس‌پرتی به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهایی مانند پاپ‌آپ‌ها را در صفحه مخفی کنند، اما این قابلیت به‌عنوان یک مسدودکننده تبلیغات عمل نمی‌کند و نمی‌تواند تبلیغات را به‌طور دائمی مخفی کند. تبلیغات می‌توانند به‌طور موقت حذف شوند، اما این قابلیت برای تبلیغات طراحی نشده و تبلیغات بعد از تازه‌سازی صفحه دوباره ظاهر خواهند شد. این قابلیت برای عناصری که به‌طور مکرر تغییر می‌کنند طراحی نشده است.

برای استفاده از Distraction Control، به منوی تنظیمات صفحه بروید و گزینه «Hide Distracting Items» را انتخاب کنید. می‌توانید بخشی از صفحه را که می‌خواهید مخفی کنید، انتخاب نمایید تا محتوای ثابت مدنظر شما دیگر دیده نشود. این روش خوبی برای حذف پاپ‌آپ‌های آزاردهنده در هنگام مرور فروشگاه‌های آنلاین و خواندن مقالات است. کاربران آیفون، آیپد و مک باید به‌صورت دستی عناصر را برای مخفی‌کردن انتخاب کنند و اپل می‌گوید که هیچ چیز بدون انتخاب فعال مخفی نخواهد شد.

سافاری به قابلیت Distraction Control مجهز شد؛ ابزاری برای مخفی‌کردن پاپ‌آپ‌های مزاحم

تنظیمات کنترل حواس‌پرتی روی دستگاه ذخیره می‌شوند و بین دستگاه‌ها همگام‌سازی نخواهند شد، بنابراین باید عناصر وب‌سایت را روی هر دستگاه به‌طور جداگانه مخفی کنید. می‌توانید با استفاده از گزینه «Show Hidden Items» در فیلد جستجوی سافاری، تمام عناصر مخفی‌شده در یک صفحه وب را به‌سرعت مشاهده کنید.

قابلیت کنترل حواس‌پرتی در نسخه پنجم بتا iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia برای توسعه‌دهندگان در دسترس است و به‌زودی برای آزمایش‌کنندگان عمومی نیز عرضه خواهد شد.

این قابلیت تنها یکی از ویژگی‌های جدیدی است که اپل در سافاری معرفی کرده و شامل گزینه‌های دیگری مانند قابلیت Highlights برای دسترسی سریع به اطلاعات موردنظر در یک وب‌سایت، رابط کاربری جدید Reader با فهرست مطالب و خلاصه‌ها و پخش‌کننده ویدیو است که هنگام تماشای ویدیو در یک صفحه وب عوامل حواس‌پرتی را حذف می‌کند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋