ظاهراً سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا مشکلات عملکردی دارد.
والدین یک موتورسوار که در تصادف با خودرو تسلا مدل 3 کشته شده است، از تسلا و سیستم رانندگی خودکار آن شکایت کردند. شاکیان این پرونده که از راننده تسلا نیز شکایت کردهاند، میگویند فناوری دستیار راننده و سایر اقدامات ایمنی در خودروی تسلا «ناقص و ناکافی» است.
به گزارش «CNBC»، شاکیان استدلال کردهاند که حسگرها و دوربینهای سیستم هوشمند اتوپایلوت «باید خطر ناشی از موتورسیکلت» را شناسایی میکردند. سیستم اتوپایلوت زمانی دخالت کرد که خودرو مدل 3 تسلا با سرعت 75 تا 80 مایل به عقب موتورسیکلت فرزند آنها برخورد کرد و موتورسوار کشته شد.
والدین این موتورسوار همچنین ادعا میکنند که راننده خودرو مدل 3 تسلا خسته بوده و «یک راننده محتاط یا سیستم ترمز خودکار مطلوب، میتوانست سرعت خود را کم کند یا بدون برخورد با موتورسیکلت متوقف شود».
باید منتظر ماند و دید که تسلا در دادگاه چگونه از خود دفاع میکند و آیا میتواند تبرئه شود یا خیر. در صورتی که نقص سیستم اتوپایلوت اثبات شود، این شرکت احتمالاً با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد که به غیر از بعد مالی، میتواند در کاهش فروش خودروهای این شرکت نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.
این آخرین مورد از یک مجموعه طولانی از مسائل قانونی و مقرراتی است که تسلا در مورد ویژگیهای Autopilot و Full Self-Driving با آن دستوپنجه نرم میکند. همین هفته، بازرسان ایالت واشنگتن مشخص کردند که یک تسلا مدل S که در ماه آوریل با یک موتورسیکلت تصادفی مرگبار داشت، درحال استفاده از سیستم رانندگی خودکار این اتومبیل بوده است.
ازجمله ویژگیهای خودروهای تولیدی تسلا که کانون توجه خریداران قرار گرفته، میتوان به سیستم نیمه خودکار رانندگی در این ماشینها اشاره کرد. این سیستم که با هوش مصنوعی کار میکند، بارها (آنطور که در تیزرهای تبلیغاتی به تصویر کشیده شده) جان بسیاری از سرنشینان اتومبیلهای این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است. بااینحال بینقص نیست.
ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی خودروساز نیز پیرامون همین موضوع اعلام کرد که سیستم اتوپایلوت میتواند تا 50 درصد از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کند.
پاسخ ها