دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

خودروهای الکتریکی با وجود مزایای متعددی که دارند، هنوز با یک چالش بزرگ هستند و آن چیزی نیست جز مسافت قابل پیمایش محدود. با آنکه برد حرکتی این دسته از خودروها برای برآورده کردن نیازهای روزانه اکثر افراد کافی است، اما در هر صورت از لحاظ این فاکتور در پس رقبای بنزینی و دیزلی قرار می‌گیرند.

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه یک خودروی برقی ممکن است بسته به پارامترهایی چون سبک رانندگی، نوع تایرهای به کار رفته، شرایط جوی و دمای محیطی از نظر مسافت قابل پیمایش عملکرد بسیار متغیری داشته باشد.

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

حتما می‌دانید گرمای زیاد دشمن باتری است. این امر در رابطه با دماهای بسیار پایین و سرمای شدید نیز صادق است، از این رو معمولا در زمستان و روزهای سرد سال، برد حرکتی اتومبیل‌های برقی به‌طور محسوسی افت پیدا می‌کند. حال سوالی که پیش می‌آید اینست میزان افت تا چه حد می‌تواند باشد؟ برای پاسخ به این سوال شاخه ایتالیایی وبسایت InsideEVs آزمایش جالبی را با تسلا مدل 3 SR + انجام داده است.

در این آزمایش دست‌اندرکاران وبسایت مذکور دو مسیر واحد را یک بار در ژانویه و یک بار در اکتبر پیموده‌اند. این مسیرها شامل حد فاصل دو شهر رم و فورلی و همچنین خیابان‌های داخل رم می‌شوند. نکته دیگر اینکه راندمان سدان آمریکایی در دو حالت اقتصادی و حداکثری محاسبه شده است.

مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3

در تست اول که در ماه ژانویه برگزار شده، بیشترین میزان مصرف تسلا مدل 3 SR + برابر با 14.7 کیلووات ساعت به ازای هر صد کیلومتر مسافت اندازه‌گیری شده؛ این رقم در جریان تست ماه اکتبر به 11.9 کیلووات کاهش یافته است. با چنین رکوردی، سدان آمریکایی کم‌مصرف‌ترین خودروی برقی ارزیابی شده توسط InsideEVs محسوب می‌شود.

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

همانطور که مشاهده می‌کنید اختلاف دو سناریو کاملا قابل توجه است و تفاوتی 23.5 درصدی با همدیگر دارند. در صورت سفر با باتری پر، این رقم می‌تواند به معنای اختلاف 100 کیلومتری در برد حرکتی تسلا مدل 3 SR + باشد. در عمل نیز این اتفاق رخ داده، زیرا در تست مربوط به ماه ژانویه خودرو توقفی کوتاه در یک ایستگاه شارژ داشته، حال آنکه در تست ماه اکتبر کل مسیر بدون نیاز به شارژ مجدد طی شده است.

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

چه چیزی می‌تواند چنین اختلاف معناداری را توجیه کند؟ در پاسخ باید گفت استفاده بیشتر از چراغ‌های اصلی و سیستم گرمایشی. در ماه ژانویه چراغ‌ها به مدت بیشتری روشن باقی مانده و به خاطر هوای سردتر از سیستم گمایشی زیاد استفاده شده است. البته این دو متغیر نمی‌توانند چنان اختلاف چشمگیر در زمینه میزان مصرف انرژی را به تنهایی توجیه کنند. تایرها نیز همچنین؛ در ژانویه و اکتبر از تایرهایی با مقاومت چرخشی یکسان در تست‌ها بهره گرفته شده است.

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

عامل اصلی دمای محیطی است. تست‌ ژانویه در هوای ابری سرد و در دمای زیر 10 درجه سانتی‌گراد برگزار شده؛ در مقابل تست اکتبر در هوای صاف با دمای بیشتر از 20 درجه سانتی‌گراد برگزار شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید شرایط در ماه اکتبر بسیار مساعد بوده، طوری که نیازی به استفاده از سیستم تهویه وجود نداشته است.

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

تست ژانویهتست اکتبر
تاریخ تست24/01/202009/10/2020
شرایط جوی و دمای هوا هنگام آغاز و پایان سفرابری، 15 درجه – ابری، 6 درجهصاف، 26 درجه – صاف، 18 درجه
میانگین انرژی مصرفی14.70 kWh / 100 km (6.80 km / kWh)11.90 kWh / 100 km (8.40 km / kWh)
هزینه صرف شده12.17 euros10.02 euros
مسافت تست1,0621,045
میزان کارکرد هنگام تست1.01415,918
میانگین سرعت در مسیر رم-فورلی78 km / h78 km / h
تایرهاMichelin Pilot Alpin 5 - 235/45 R18 98V XL M + S (EU label: C, B, 68 dB)Michelin Pilot Sport 4 - 235/45 R18 98Y XL (EU label: C, A, 71 dB)

تفاوت مسافت قابل پیمایش تسلا مدل 3 در هوای سرد و گرم چقدر است؟

در هوای مطبوع و ملایم اکتبر، عملکرد تسلا مدل 3 SR + در مسیر داخل شهری نیز بهتر بوده و راندمان مناسب‌تری را نسبت به ماه ژانویه ارائه کرده است. در جدول زیر می‌توانید داده‌های بدست آمده را با هم مقایسه کنید.

تست ژانویهتست اکتبر
ترافیک داخل شهر رم27.0 kWh / 100 km (3.7 km / kWh),
185 km range
15.0 kWh / 100 km (6.6 km / kWh),
330 km of autonomy
حالت ترکیبی داخل شهر و حومه17.4 kWh / 100 km (5.7 km / kWh),
285 km of autonomy
14.0 kWh / 100 km (7.1 km / kWh),
355 km of autonomy
اتوبان22.8 kWh / 100 km (4.3 km / kWh),
215 km of autonomy
19.2 kWh / 100 km (5.2 km / kWh),
260 km of autonomy
حالت اقتصادی13.9 kWh / 100 km (7.1 km / kWh),
355 km of autonomy
9.2 kWh / 100 km (10.8 km / kWh),
540 km of autonomy
حداکثر مصرف70 kWh / 100 km (1.4 km / kWh),
70 km of autonomy
81.4 kWh / 100 km (1.2 km / kWh),
60 km range

 

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋