عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

سازمان استاندارد: تولید کامیون بنز میلر و وانت نیسان در سال جاری متوقف می شود

سازمان استاندارد: تولید کامیون بنز مایلر و وانت نیسان امسال متوقف می‌شود

خبرگزاری صداوسیما در گزارشی به نقل از سازمان استاندارد، به موضوع توقف تولید کامیون بنز مایلر و نیسان وانت پرداخت.

خبرگزاری صداوسیما در گزارشی به موضوع توقف تولید کامیون بنز مایلر و نیسان وانت پرداخت. به گفته این خبرگزاری، سازمان استاندارد دیگر اجازه تولید این دو خودرو تجاری قدیمی را نمی‌دهد. ازاین‌رو تولید نیسان وانت و کامیون بنز 1924 طی دو ماه آینده متوقف خواهد شد. این خودروهای تجاری قدیمی از پنج دهه پیش تاکنون روی خط تولید خودروسازان قرار دارند و بدون هیچ تغییری همچنان به تولید می‌رسند.

بنز مایلر، خودرویی که قصد خداحافظی ندارد!

کامیون بنز مایلر هم‌اکنون در قالب دو نسخه 1924 و 2624 به تولید می‌رسد. در گزارش صداوسیما به توقف تولید نسخه 1924 اشاره شد، بنابراین ممکن است تولید نسخه قوی‌تر 2624 همچنان ادامه داشته باشد. طراحی این کامیون به دهه 1950 میلادی بازمی‌گردد و به‌دلیل ارتفاع زیاد از سطح زمین و عدم وجود سپر محافظ، موجب مرگ هزاران سرنشین خودروهای سواری شده است.

دیگر خودرو تجاری قدیمی ایران، نیسان جونیور است که ما در ایران این خودرو را به نام نیسان وانت می‌شناسیم. تولید این خودرو نیز از دهه 1350 خورشیدی در ایران آغاز شده است و این وانت با حداقل تغییرات و افت فاحش کیفیت همچنان روی خط تولید زامیاد قرار دارد. این خودرو نیز فاقد ساده‌ترین تجهیزات ایمنی است و حتی زامیاد از نصب کیسه هوا روی آن سر باز می‌زند.

بنز مایلر

بزرگ‌ترین دلیل برای عدم توقف تولید بنز مایلر و نیسان وانت، نبود نسخه‌های جایگزین برای این خودروها بوده است. به‌دلیل ادامه تولید طولانی‌مدت هر دو خودرو، قطعات یدکی آن‌ها به وفور در بازار وجود دارند. هزینه‌های نگهداری بنز مایلر و نیسان وانت در مقایسه با سایر خودروهای هم‌کلاس پایین‌تر است و به همین دلیل همچنان مشتریان به خرید این دو محصول علاقه نشان می‌دهند. زامیاد هم‌اکنون وانت پادرا پلاس را روی خط تولید خود دارد و به‌راحتی می‌تواند آن را با نیسان وانت جایگزین کند. در سوی دیگر ایران‌خودرو دیزل احتمالاً یک کامیون چینی را جایگزین بنز مایلر 50 ساله خواهد کرد.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋