مینی قرار بود با توزیع بستنی نظر مثبت چینیها را جلب کند، اما عکس این قضیه اتفاق افتاد!
کمپانی مینی بهخاطر حواشی غرفه خود در نمایشگاه خودروی شانگهای مجبور شد از چینیها عذرخواهی کند. این شرکت انگلیسی قصد داشت با اهدای 300 بستنی رایگان توجه بازدیدکنندگان را به غرفه خود جلب کند؛ اما قضیه آنطور که باید به نفع مینی تمام نشد. شدت انزجار چینیها از اتفاقات موجود بهقدری بالا بود که عبارت «بامو مینی» با بیش از 93 میلیون بار جستجو، به دومین عبارت پرجستجو در بین کاربران این کشور تبدیل شد. علاوهبراین، شبکههای اجتماعی نیز با انواع تصاویر، فیلمها و نظرات منفی علیه شرکت مینی و بامو پر شدند.
ماجرا از این قرار است که دو غرفهدار شرکت مینی ظاهراً از اهدای بستنی به بازدیدکنندگان محلی امتناع کرده و فقط به افراد غربی بستنی میدهند! مشخص نیست که آیا این دو نفر براساس توصیههای قبلی اقدام به این کار کردهاند یا خیر.
بااینحال شرکت مینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو، ضمن عذرخواهی، اعلام کرده اتفاقات مربوطه ناشی از مدیریت داخلی ضعیف و آموزش ناکافی است. از سوی دیگر یک فرد مطلع به نشریه اتوموتیو نیوز اروپا گفته هنگام مراجعه دو فرد محلی برای دریافت بستنی، موجودی تمام شده بود. این منبع ناشناس در رابطه با یک شخص غربی که در آن لحظه بستنی در دستش دارد، اظهار کرده وی از کارکنان بامو است. بد نیست اشاره کنیم شرکت مینی دو خانم مسئول توزیع بستنی را بهصورت پارهوقت و صرفاً برای غرفهگردانی در نمایشگاه شانگهای استخدام کرده بود و آنها جزو کارمندان رسمی نیستند.
بازار چین برای گروه خودروسازی بامو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ بهطوری که هر ساله تعداد بالایی از محصولات این گروه توسط چینیها خریداری میشوند. حضور بامو و مینی در نمایشگاه خودروی شانگهای نیز ریشه در این امر دارد. ازاینرو هرگونه اتفاق منفی و خدشهدارشدن اعتبار آنها میتواند به قیمت ازدسترفتن بازار تمام شود.
مینی با مدل تمام الکتریکی کوپر SE کانورتیبل، دستیار اختصاصی «اسپایک» و کانسپت Aceman در نمایشگاه خودروی شانگهای حضور دارد. این کانسپت که سال قبل معرفی شد، پیشنمایشی از اولین کراساوور برقی شرکت مینی را ارائه میکند. ضمن اینکه این کانسپت زبان طراحی جدید برند مینی را نیز به نمایش میگذارد؛ زبانی که از آن با عبارت «سادگی کاریزماتیک» یاد میشود.
ذکر این نکته ضروری است که در سالهای اخیر حساسیت مشتریان چینی نسبت به رفتارهای توهینآمیز شرکتهای مختلف، بهویژه برندهای خارجی، افزایش پیدا کرده است. کار به جایی رسیده که برخی از برندها توسط مشتریان بایکوت شدهاند.
پاسخ ها