مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

اطلاعات جدیدی در مورد بی ام و i3 منتشر شد؛ برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و شارژ سریع ۴۰۰ کیلوواتی

اطلاعات جدیدی از بی ‌ام‌ و i3 منتشر شد؛ برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و شارژ سریع ۴۰۰ کیلوواتی

بی ام و i3 به سیستم جدید Panoramic iDrive بی‌ام‌و مجهز خواهد بود که پیش‌تر در iX3 دیده شده بود.

کانسپت Vision Neue Klasse نمایی از طراحی آینده مدل‌های الکتریکی و بنزینی سری ۳ را ارائه داد؛ با تفسیری متفاوت از جلوپنجره کلیوی معروف بی‌ام‌و که قرار است در مدل iX3 و شاسی‌بلندهای آینده نیز به‌کار رود. نمونه اولیه بی ‌ام‌ و i3 که به‌تازگی با پوشش استتاری نمایش داده شد، تأیید می‌کند که نسخه الکتریکی با وجود استفاده از پلتفرم جدید Gen6، همچنان فرم بدنه کلاسیک سری ۳ با خطوط نرم و هوفمایستر کینک معروف بی‌ام‌و در ستون C را حفظ خواهد کرد.

بی ‌ام‌ و i3 به سیستم جدید Panoramic iDrive بی‌ام‌و مجهز خواهد بود که پیش‌تر در iX3 دیده شده بود. این سیستم شامل یک صفحه نمایش لمسی زاویه‌دار و نمایشگر هدآپ گسترده‌ای است که در تمام طول شیشه جلو امتداد دارد. بی‌ام‌و ادعا می‌کند این طراحی باعث می‌شود اطلاعات کلیدی در دیدرس راننده نمایش داده شوند.

هندلینگ بی ‌ام‌ و i3 قابل‌قبول خواهد بود

با توجه به اهمیت دینامیک رانندگی برای بی‌ام‌و، مهندسان این شرکت تمرکز زیادی روی سواری و هندلینگ i3  داشته‌اند. آن‌ها می‌خواهند این مدل برقی بتواند عملکردی مشابه سری ۳ بنزینی ارائه دهد. عنصر کلیدی برای دستیابی به این هدف، یک معماری محاسباتی متمرکز جدید با چیپ‌های پردازشی کم‌تر از قبل است. این ساختار شامل سیستم قلب شادی (Heart of Joy) می‌شود که تمام کنترل‌های رانندگی را یکپارچه کرده است تا واکنش‌های خودرو سریع‌تر و بهینه‌تر شوند.

این سیستم همچنین ترمزگیری و بازیابی انرژی را با هم ترکیب می‌کند و به‌طور خودکار بین آن‌ها جابه‌جا می‌شود تا بیشترین قدرت توقف را فراهم کند. بی‌ام‌و می‌گوید ۹۸ درصد از کاهش سرعت می‌تواند از طریق سیستم بازیابی انرژی انجام شود.

انواع تیپ‌ها

هنوز جزئیات رسمی درباره خط تولید کامل i3 منتشر نشده است. «آدریان ون هوی‌دونک»، مدیر طراحی گروه بی‌ام‌و، تأیید کرده است که نسخه استیشن واگن تورینگ نیز عرضه خواهد شد. وی می‌گوید گزینه‌های متنوعی برای پیشرانه در نظر گرفته شده‌اند.

بی ‌ام‌ و i3 در ابتدا در نسخه دوموتوره 50 xDrive با قدرت ۴۶۴ اسب بخار و گشتاور ۴۷۹ پوند فوت (۶۵۰ نیوتن‌متر) و باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. این پیشرانه دارای برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و معماری ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ سریع ۴۰۰ کیلووات را فراهم می‌کند.

بی ‌ام‌ و i3

سری ۳ بنزینی براساس پلتفرم CLAR هم عرضه می‌شود که با زبان طراحی نیو کلاس و جدیدترین فناوری‌های داخل کابین دچار تغییر و تحول خواهد شد.

اگرچه مدل i3 جدید است، اما این نام پیش‌تر برای یک هاچ‌بک پیشگام استفاده شده بود. مدل هاچ‌بک از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ در نسخه‌های تمام‌برقی و دوربرد به فروش می‌رسید.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋