اپل برای اینکه نشان دهد اپ استور چقدر برای حفظ امنیت کاربران اهمیت دارد، گزارشی مهم منتشر کرده است.
اپل چهارمین گزارش تحلیلی سالانه پیشگیری از تراکنشهای کلاهبرداری را بهاشتراک گذاشت؛ در این گزارش، اپل درباره قوانین اپ استور، نحوه حفاظت از کاربران در برابر برنامههای کلاهبرداری و سایر مسائل امنیتی صحبت کرد.
سایت رسمی اپل میگوید که تنها در سال 2023، بیش از 1.8 میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه را مسدود کرده است و این رقم برای بازه زمانی 2020 تا 2023 برابر با 7 میلیارد دلار بوده است. علاوهبراین، کوپرتینوییها بیش از 14 میلیون کارت اعتباری دزدیدهشده را مسدود و بیش از 3.3 میلیون حساب را از انجام تراکنشهای مالی منع کردهاند.
بیش از 1.7 میلیون برنامه در سال 2023 بهدلیل عدم رعایت استانداردهای اپل برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و محتوا رد شدند. 118,000 حساب توسعهدهنده نیز بسته شدند که این میزان نسبت به سال 2022، حدود 428,000 عدد کاهش یافته است. این کاهش در وهله اول، ناشی از تلاشهای جدید اپل برای جلوگیری از ایجاد حسابهای جعلی است؛ بهعلاوه، ثبتنام بیش از 91,000 توسعهدهنده بهدلیل نگرانیهای مربوط به کلاهبرداری، رد شده است.
افزونبراین، بیش از 153 میلیون حساب مشتری تقلبی مسدود و نزدیک به 374 میلیون حساب توسعهدهنده و مشتری بسته شدهاند.
برخی از اپلیکیشنهای خدمات مالی که بهواسطه تلاشهای مهندسیشده «پیچیده و مخرب»، سعی در کلاهبرداری از کاربران داشتند، شناسایی و حذف شدند. اپل میگوید در مجموع 40,000 اپلیکیشن برای فعالیتهای مخرب مالی، مسدود شدند. 38,000 برنامه دیگر بهدلیل ویژگیهای غیرمستند یا پنهان و 375,000 برنامه نیز به دلیل نقض حریم خصوصی، رد شدند.
گزارش اپل بهدنبال تغییراتی در اتحادیه اروپا منتشر شده است که به برنامهها اجازه نصب خارج از اپ استور را داده است و برخی از روندهای بررسی برنامهها را بههم میزند. برنامههایی که از بازارهای برنامههای جایگزین یا وبسایتها توزیع میشوند باید تحت یک فرایند تأیید اسناد رسمی قرار بگیرند، اما اپل محتوای آنها را بررسی نمیکند.
اپل ادعا کرده است که دانلود برنامههای خارج از اپ استور، کاربران را در معرض خطر کلاهبرداری و مسائل مربوط به نقض حریم خصوصی قرار میدهد.
پاسخ ها