مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

برنامه OpenAI خود برای مبارزه با اطلاعات جعلی در انتخابات 2024 آمریکا را اعلام کرد

OpenAI برنامه‌های خود برای مبارزه با اطلاعات جعلی در انتخابات 2024 آمریکا را اعلام کرد

با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، شرکت OpenAI برنامه‌هایی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط تدارک دیده است.

با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، شرکت OpenAI برای مقابله با نشر اطلاعات غلط درخصوص این انتخابات، برنامه‌هایی را تدارک دیده است. یکی از این برنامه‌ها تمرکز بر افزایش شفافیت منشأ اطلاعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی این شرکت است. OpenAI قصد دارد محتواهای هوش مصنوعی را با کدهای خاصی رمزنگاری کند. با استفاده از این رمزنگاری‌ها، می‌توان منشأ تصاویر تولیدشده توسط DALL-E 3 را بهتر تشخیص داد.

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، OpenAI می‌گوید که به‌زودی با روزنامه‌نگاران، محققان و پلتفرم‌ها برای بررسی منشأ محتواها همکاری خواهد کرد. در پی چنین اقدامی، کاربران ChatGPT اخبار و اطلاعات درون این چت‌بات را با ذکر منبع و لینک معتبر دریافت می‌کنند. همچنین این چت‌بات کاربران را به سایت CanIVote.org هدایت می‌کند که منبع آنلاین رسمی رأی‌گیری در ایالات‌متحده است و در آن به سؤالات مربوط به محل صندوق‌های رأی‌گیری یا نحوه رأی‌دادن پاسخ داده می‌شود.

اقدامات OpenAI برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی

OpenAI و انتخابات

OpenAI همچنین برخی از قوانین هوش مصنوعی خود را به‌روز کرده است. با توجه به تغییرات جدید، اکنون نمی‌توان از ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI برای جعل هویت نامزدهای ریاست‌جمهوری استفاده کرد. همچنین کاربران نمی‌توانند این ابزارها را برای برگزاری کمپین یا لابی‌گری به‌کار بگیرند. علاوه‌براین، کاربران مجاز به استفاده از ابزارهای OpenAI برای دلسردکردن کاربران از رأی‌دادن یا تولید محتوا برای ایجاد اختلال در روند رأی‌گیری نیستند. ممکن است این شرکت در تغییرات جدید GPT، امکان گزارش تخلفات احتمالی را برای کاربران فراهم کند.

این شرکت همچنین قصد دارد در اوایل 2024، گواهی دیجیتالی C2PA را در تصاویر تولیدشده توسط Dall-E بگنجاند. درحال‌حاضر مایکروسافت، آمازون و ادوبی نیز با C2PA برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست از طریق تولید تصویر توسط هوش مصنوعی آماده می‌شوند. سیستم C2PA تصاویر و منشأ آن‌ها را رمزنگاری می‌کند تا بتوان به‌راحتی تقلبی‌بودن این محتواها را شناسایی کرد.

OpenAI می‌گوید اگر این اقدامات با موفقیت اجرا شوند، استراتژی‌های مشابهی را در سراسر جهان اجرا می‌کند. این شرکت در ماه‌های آینده اطلاعیه‌های بیشتری دراین‌باره منتشر خواهد کرد.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋