دانستنی های عطر و ادکلن

دانستنی های عطر و ادکلن

مراحل تهیه عطریات

مراحل ساخت و تهیه عطریات


عطرسازی فرایندی پیچیده و تخصصی می باشد . اگر شخصی بخواهد به یک سازنده عطر خبره و کاربلد تبدیل شود علاوه بر تحصیلات آکادمیک به کسب تجربه در سالیان متمادی نیاز خواهد داشت . در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهم پرداخت . همراه من بمانید .

چگونگی ساخت عطر خوب عناصر سازنده عطر در ساخت عطر خوب :
قبل از اینکه مراحل ساخت آغاز شود باید مواد اولیه زیادی جمع آوری شود. ساخت عطر بدون محصولات گیاهی از جمله: میوه ها، چاشنیها، صمغ، برگها، علف، بلسان (برگ درخت حنا)، گل ها و... امکان پذیر نمی باشد. به عنوان مثال برندهای معتبری همچون " شنل" کشتزارهای اختصاصی گل را دارا می باشند تا بتوانند محصول کافی برای ساخت عطرهای خود را داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است از محصولات حیوانی (مثلا عنبر از اسپرم وال و مشک از گوزن) در تولید عطر استفاده شود.

 

از آنجا که همیشه همه رایحه ها در طبیعت به سهولت یافت نمی شود؛ ترکیبات شیمیایی می تواند جایگزینی مناسب برای آنها باشد. از جمله فواید سودمند این کار می توان به نجات حیوانات از کشته شدن اشاره کرد، همچنین زمانی که برداشت محصول خوب نباشد نیز مفید است.

                                                                                               مراحل ساخت عطریات


شیوه های ورود به عطر سازی و روش های عصاره گیری ساخت عطر خوب :


برای تولید عطر از روغن گیاهان استفاده می شود. برای جداسازی روغن از گیاه عمل عصاره گیری انجام شود. راه های متعددی برای اینکار وجود دارد - ممکن فشردن گیاه بطور اساسی است تا روغن ازاد شود تل گیی به 3 روغن های جاذب و خیساندن از دیگر روش های عصاره گیری است. همچنین می را جوشاند یا در معرض بخار آب قرار داد تا روغن آن اسحج شود. به این فرد بخار آب" می گویند، برخی تولید کنندگان از دلا ها در یادگیری استفاده می کند در كن روش گیاه در بنزن حل می شود و در معرض الكل تین قرار می گیرد پس از سوختن کس روغن باقی می ماند. اگر شما از قیمت های بالای ها در تعجب هستید در ش دت باشید که برای تولید ۱۵ میلی لیتر عطر فرانسوی باید ۶۶۰ رز عصاره گیری شود ترکیب روغن ها در ساخت عطر خوب برای ایجاد یک رایحه خاص کارشناسان باید از آزمون های زیادی انجام دهند. این کار می تواند سالها زمان بیرد و صدها عناصر باهم ترکیب شوند تا آنها بتوانند به فرمت مورد خود برسند.

 

بعد از ترکیب روغن ها و دست یافتن به رایحه مورد نظر الکل برای رقیق کردن اجزا آن به ترکیب اضافه میشود. مقدار الکی که به مایع اضافه می شود به نوع محصول ادکلن، عطر و خوشبو کننده توالت بستگی دارد. در میان این محصولات ادکلن بیشترین الكل را داراست و شامل ۱۰ درصد اسانس طبیعی است. خوشبو کننده توالت الكل كمتری دارد و شامل ۱۵ درصد اسانس طبیعی است. عطر کمترین الکل را دارد و دارای ۴۰ درصد اسانس طبیعی است. فرآیند کهنه سازی در ساخت عطر خوب
پس از آنکه روغن استخراج، مخلوط و با الکل ترکیب شد، معجون برای فرایند کهنه سازی آماده شده است.

در طول این مدت عطر در محلی خنک و دور از نور به مدت چند
ماه تا یکسال نگهداری می شود. فرآیند کهنه سازی به ادغام روغن و الكل با همدیگر کمک می کند. پس از این فرآیند یک کارشناس عطر را برای صحت درستی تست می کند. به طوز معمول پس از این فرآیند رایحه قوی تر و ماندگارتر از قبل می شود. هرگونه اصلاحات مطلوب و ترکیبات اضافی در این مرحله رخ می دهد. ساخت یک عطر زمانی به پایان می رسد که این اطمینان حاصل شود عطر به آن نقطه ایده آل رسیده باشد

 

با راهکارهایی جهت افزایش ماندگاری عطر آشنا شوید .

دانستنی های عطر و ادکلن
دانستنی های عطر و ادکلن

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋