atrinfo

atrinfo

راهنمای خرید عطر ، عطرسازی و انتخاب بهترین رایحه های موجود در بازار عطر و ادکلن ایران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

طریقه نگهداری از عطر و ادکلن

حفظ و نگهداری رایحه عطر برای مدت طولانی


عطریات داخل یک شیشه بر اثر عوامل مختلف از جمله حرارت، نور (اکسیده شدن)، و آلوده و اضافه شدن مواد خارجی به آنها، خراب شده، یا ترکیبات آنها تغییر یافته و تجزیه شده و کیفیت مطلوب خود را از دست می دهند. بنابراین، مصرف و نگهداری درست آنها ضرورت دارد و برای حفظ کیفیت مطلوب آنها باید مسائل و مواردی را رعایت نمود:
اولا: باید عطریات را از عواملی که آنها را تجزیه می کند، دور نگه داشت؛ مثلا شیشه ی عطر را همیشه داخل بسته یا قوطی اصلی آنها بگذارید و از قرار دادن شیشه در معرض نور به خصوص تابش مستقیم خورشید، پرهیز نمایید.

 


ثانيا: در شیشه ی عطریات پس از مصرف باید کاملا بسته شود تا محتویات داخل آن اکسیده نشود. البته وقتی در یک شیشه ی عطر باز می شود، رایحه ی محتوی درون ان بسته به اینکه تا چه میزان خالی شده باشد - یعنی چه میزان هوا (اکسیژن) درون شیشه باشد - تا حدود یک سال بدون تغییر باقی می ماند.

نیاز به محلول داخل شیشه کاهش یابد، میزان هوا و در نتیجه امکان اکسیده شدن تغییر رایحه ی آن بیشتر است. چون نمی توان به سادگی هوای داخل یک شر را خالی کرد، بهتر است شیشه ی عطریات دارای دکمه ی افشانه محلول و تغییر رایحه ی ان شیشه ی عطر را خالی خریداری شود. این نوع شیشه ها همچنین، محلول داخل شیشه را از گرد و خاک محیط، چربی پوست و غیره که کیفیت عطریات را تنزل می دهند، محفوظ می دارد.
 


ثالثا: بهتر است که عطریات را پس از مصرف، در مکانی با دمای بین ۳ تا ۷ درجه ی سانتیگراد - مثلا در یخچال نگهداری کرد و نیز از منابع حرارت دور نگه داشت.


 توصیه های مفید برای حفظ و نگهداری عطر  و هدیه ی آنها


شیشه های عطریات را بر اساس دستورالعمل مشترک آنها باید در جای خنک و دور از نور به خصوص دور از تابش مستقیم خورشید نگاه دارید. بهترین کار آن است که شیشه های عطر را در قوطیها و بسته های مقوایی یا جعبه ی اصلی خود آنها نگهداری کنید. ضمنا درپوش شیشه را هم بعد از مصرف، محکم ببندید.

 


و از هدیه دادن عطریات جز به نزدیکان و افراد خانواده پرهیز نمایید. عطر، جزء خصوصیات شخصی افراد است. به علاوه، ممکن است آن عطر با پوست و سلیقه ی آنها سازگار نباشد، یا آن عطر را داشته باشند یا اساسا آن را دوست نداشته باشند. اما اگر عطری را برای هدیه ابتیاع کردید، با فروشنده شرط کنید که ممکن است شما یا دیگری، برای تعویض آن با عطر دیگری مراجعه نمایند. در این صورت، حتما باید بسته ی عطر کاملا دست نخورده بماند و در نقل مکان و دست به دست کردن آن دقت نمایید تا پوشش خارجی آن آسیب نبیند و در آن باز نشود. هیچ فروشنده ای مجاز نیست شیشه ی باز شده ی عطر را باز پس گیرد. عطریات هم مانند مواد غذایی ضوابط خاص بهداشتی دارند و امنیت آنها باید اکیدا رعایت شود. ضمنا از فروشنده برگ رسید بگیرید تا قیمت آن محل اختلاف نباشد. همچنین می توانید محدودهی قیمت را مشخص نمایید و هدیه گیرنده را مختار نمایید تا شخص برای خرید مراجعه نماید یا با شما همراه شود. چون عطر را فقط می توان به نزدیکان و دوستان آشنا هدیه نمود، این روش هدیه دادن، معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.

و هنگام خرید عطر برای هدیه به دیگران، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید. انتخاب عطر ارزان، اسراف است و البته موجب رنجش.
و فرزندان به سن بلوغ رسیده ی خود را با بوی خوش آشنا نمایید، در سن معینی آنها را به عطر فروشی برده و در انتخاب عطرهای ملایم آنها را کمک نمایید. ضمنا آنها را هم به صرفه جویی در مصرف و حسن سلیقه در مصرف هدایت نمایید.


توصیه های پایانی
و برخی از عطرها، خاصیت اغواگری دارند. دقت نمایید تحت تأثیر قرار نگیرید!
و هرگز مسحور تبلیغات و نام یک مزون و قیمت بالای یک عطر نشوید. عطری را بخرید که سازگار با هدف، پوست و موقعیت شما باشد. خاصیت یک عطر، مهم است نه گرانی و معروفیت آن .

 

 

atrinfo
atrinfo راهنمای خرید عطر ، عطرسازی و انتخاب بهترین رایحه های موجود در بازار عطر و ادکلن ایران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋