teb3342

teb3342

کنیبالیزیشن چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟

آیا تا به حال کلمه آدم خواری را طراحی سایت مشهد قیمت شنیده اید؟ اگر سئوکار آزاد هستید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید، مطالعه این مطالب می تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه باشد.
Cannibalization به معنای نمایه سازی دو صفحه وب با یک کلمه کلیدی مشابه است که در این مقاله به این سوال که آدم خواری چیست پاسخ کامل و مفصل خواهیم داد. سپس به تاثیر آدم خواری بر سئو و بهینه سازی سایت و بهبود یا از بین بردن رتبه آن در نتایج گوگل و همچنین بهره گیری از فرصت برای شناخت هر چه بیشتر سایت مورد نظر خود می پردازیم.
آدمخواری چگونه اتفاق می افتد؟
هنگامی که شما دو مقاله با یک کلمه کلیدی می نویسید و آنها را به همان روش در سایت خود آپلود می کنید، پیامی به گوگل ارسال می کنید تا هر دو سایت من را به کاربر نشان دهد. با دریافت این پیام و بررسی دو صفحه مشابه در سایت شما، گوگل هر دو نتیجه را هنگام جستجوی کلمه کلیدی خود به کاربران نشان می دهد. آدمخواری با محتوای تکراری و مفهوم محتوای تکراری تفاوت هایی دارد. محتوای تکراری دقیقاً همان محتوا است و حتی چند کلمه هم تغییر نکرده است.
پیوند متقابل زمانی اتفاق می‌افتد که بخش‌های مختلفی از یک موضوع را در پست‌های مختلف پست می‌کنید. علاوه بر این، همان نوع آدم خواری زمانی رخ می دهد که شما محصولات مارک دار با ویژگی های زیادی را در وب سایت خود ارائه دهید. یک راه حل موثر برای جلوگیری از این امر، ارائه اطلاعات خاص در مورد آن محصول یا کلمات کلیدی است.
تاثیر آدمخواری بر سئو سایت چیست؟
به عقیده تمامی کارشناسان سئو، در صورت تجاوز، تمامی تلاش ها و اقدامات برای سئو سایت در معرض خطر بیهوده خواهد بود. برخی تصور می کنند که نمایش دو نتیجه مشابه در نتایج جستجوی گوگل تاثیر خوبی بر روی سایت مورد نظر خواهد داشت. با این حال، این نظر به طور کلی رد می شود و اگر هر صفحه به هر کلمه کلیدی اختصاص داده شود، رتبه بهتری در گوگل خواهد داشت. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که آدم خواری تأثیر منفی بر سئو سایت شما دارد. رقابت به دست آمده همچنین تبلیغ سایت را در حالت خودخواری مسدود می کند. در واقع، این دو نتیجه شروع به رقابت با یکدیگر و سپس با سایت های دیگر می کنند. با دادن این اولویت انرژی و استراتژی سئوی بهینه شما برای صفحه مورد نظر شما هدر می رود.
آیا می توان به وجود آدم خواری پی برد؟
روش های مختلفی برای تشخیص آدم خواری وجود دارد و هر متخصص سئو می تواند در صورت اطلاع یکی از این روش ها را انتخاب کند. بهترین راه برای آدم خواری کردن سایت، جستجو در گوگل است. استفاده از ابزارها و مکمل های دیگر نیز می تواند در تعیین آدم خواری موثر باشد.
برای اطلاع از آدم خواری سایت می توانید با تایپ این متن در کادر جستجوی گوگل و تایپ کلمه کلیدی مورد نظر در یک فیلد خاص، آدم خواری را پیدا کنید. Site: example.com در قسمت مثال کلمه کلیدی باید آدرس سایت را وارد کنیم. کلمه کلیدی مورد نظر را در قسمت Keywords وارد کنید.
چرا آدمخواری را رفع کنیم؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود تمام تلاش هایتان برای بهبود صفحه ای که می خواهید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید، روز به روز رتبه پایین تری کسب کنید. این دلیل عمدتاً به دلیل آدم خواری در سایت است. رتبه و اعتبار سایت در زمان تک همسری تقسیم می شود و علیرغم همه تلاش ها و اقدامات نتیجه ای حاصل نمی شود. این نیز با کلمات کلیدی مشابه اتفاق می افتد. آدم خواری نه تنها با کلمات کلیدی مشابه، بلکه با کلماتی که با کلمات دیگر کمی تغییر کرده اند نیز اتفاق می افتد.
راه های رفع آدم خواری سایت
اکنون که اهمیت حذف آدم‌خواری برای بهبود رتبه‌بندی گوگل را درک کرده‌ایم، باید راه‌هایی را برای حذف آدم‌خواری وب‌سایت بررسی کنیم. راه های مختلفی برای تعمیر یک نوع سایت وجود دارد. در زیر مهمترین راه های از بین بردن آدم خواری آورده شده است:
همه آدمخوارها را در یک متن واحد ترکیب کنید. (اضافه کردن مطالب از دو صفحه مشابه)
حذف یک کلمه کلیدی یا ایجاد تغییرات در صفحه اصلی که با آن کلمه کلیدی لیست نمی شود.
همچنین می توانید برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر از یک تغییر مسیر غیر اصلی استفاده کنید.
جمع بندی
افت رتبه به دلیل آدم خواری بسیار مشهود است، بنابراین کارشناسان محتوا همیشه سعی در رفع آن دارند. آدمخواری به دلیل میزان شباهت بین دو پست و استفاده از یک کلمه کلیدی ایجاد می شود. هر چه دامنه معتبرتر و قدیمی تر باشد، احتمال اینکه نتایج مشابهی را نشان دهد بیشتر است. برخی از وب سایت های قدیمی با یک کلمه کلیدی دارای سه نتیجه در گوگل هستند.

teb3342
teb3342

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋