هر صنعتی نیازهای منحصر به فردی از وبسایتهای خود دارد و وبسایتهای دانشگاهها و کالجها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
این وبسایتها باید خیلی بیشتر از صرفاً ظاهر خوب و جذب ترافیک، کارایی داشته باشند. آنها باید دانشجویان آینده را جذب کنند، از دانشجویان فعلی حمایت کنند و به طور مؤثر به اساتید و کارکنان خدمترسانی کنند.
وبسایتهای آموزشی معمولاً باید مخاطبان هدف گسترده و متنوعی، از جمله فارغالتحصیلان مدرسه، والدین و کارفرمایان بالقوه را جذب کنند. این امر شامل ارائه اطلاعات لازم برای ایجاد علاقه در دانشآموزان، داشتن زیرساخت دیجیتال برای فروش دورهها و تشریح جزئیات دانشگاه فراتر از ارائه دورهها میشود.
خب، همه اینها و خیلی چیزهای دیگر.
بنابراین، یک وبسایت آموزشی با طراحی خوب باید بین زیباییشناسی، قابلیت استفاده و عملکرد تعادل برقرار کند تا این نیازها را برآورده سازد. در اینجا اولین گامهای لازم برای انجام این کار آورده شده است.
هنگام طراحی یک وبسایت مؤثر، باید کاربران خود را در اولویت قرار دهید.
فقط به این دلیل که یک قالب وبسایت ممکن است خوب به نظر برسد، به این معنی نیست که کاربران واقعی شما به آن واکنش مثبتی نشان خواهند داد.
هر وبسایت آموزشی باید برای کاربران مختلف به راحتی قابل پیمایش باشد. منوهای واضح، ساختار محتوای منطقی و یک قابلیت جستجوی قوی به بازدیدکنندگان کمک میکند تا اطلاعات را به سرعت پیدا کنند. واکنشگرایی در موبایل نیز ضروری است، زیرا حدود نیمی از دانشآموزان از طریق تلفنهای هوشمند به سایتها دسترسی پیدا میکنند.
البته این فقط بخش کوچکی از ماجرا است، چرا که این قوانین برای هر وبسایتی اعمال میشود.
به عنوان یک ارائه دهنده خدمات آموزشی، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما یک تجربه ایدهآل برای پایگاه کاربری خاص شما فراهم میکند. شما فقط میتوانید از طریق جمعآوری فعال بینش دادهها و اتخاذ یک رویکرد تکراری در طراحی وب، به این هدف دست یابید.
بفهمید که کاربران چگونه در سایت شما پیمایش میکنند، چگونه با صفحات کلیدی تعامل دارند، کجا گیر میکنند و کجا تبدیل به مشتری میشوند. با نظارت مداوم بر این عناصر، میتوانید وبسایتی طراحی و توسعه دهید که لذتبخشترین و جذابترین تجربه ممکن را ارائه دهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه یک ارائه دهنده خدمات آموزشی میتواند این اصول را در وبسایت خود اعمال کند، به راهنمای ما در مورد طراحی کاربر محور مراجعه کنید.
از بین بخشهای مختلف مخاطبان هدف شما، دانشجویان آینده احتمالاً ارزشمندترین افراد شما هستند. بنابراین، بسیار مهم است که وبسایت شما نه تنها آنها را جذب کند، بلکه آنها را درگیر کند و باعث ثبتنام آنها شود.
اولاً، فضای آموزشی بسیار رقابتی است - به خصوص با توجه به گزینههای آنلاین. بنابراین، وبسایت شما باید نشان دهد که چه چیزی موسسه شما را منحصر به فرد میکند.
تصاویر با کیفیت بالا، ویدیوهای جذاب و نظرات جذاب دانشجویان، تجربه دانشگاه را زنده میکند. صفحات دوره باید مفصل و با فراخوانهای واضح برای اقدام باشند.
گنجاندن قابلیت چت زنده در سایت شما، یکی دیگر از استراتژیهای مؤثر برای جذب بازدیدکنندگان و کمک به آنها در یافتن اطلاعات مورد نیازشان است. این امر به ویژه در پروژههای سایت آموزشی در مقیاس بزرگ اهمیت دارد، زیرا ارائه اطلاعات صحیح به بازدیدکننده مناسب بدون چند سوال میتواند چالش برانگیز باشد.
نکته مهم این است که سایت شما باید صفحات و اطلاعات کافی برای رسیدگی مؤثر به قصد و نیت دانشجویان داشته باشد. این به معنای صفحات فرود هدفمند و صفحات دورههای آموزشی دقیق، اطلاعات دقیق دانشگاه، اطلاعات فارغ التحصیلان و غیره است.
هرچه پیشنهاد آنلاین شما دقیقتر باشد، مخاطبان شما آگاهتر خواهند بود. این مستقیماً به اقدام بیشتر آنها منجر میشود.
وبسایت شما نه تنها ابزاری برای بازاریابی برای مشتریان بالقوه است، بلکه منبع ارزشمندی برای دانشجویان فعلی نیز میباشد.
دانشجویان فعلی برای برنامههای زمانی، مطالب درسی و خدمات دانشجویی به وبسایت متکی هستند. یک پورتال دانشجویی منظم باید دسترسی آسان به این منابع، همراه با تقویمهای دانشگاهی، اخبار دانشگاه و پشتیبانی شغلی را فراهم کند.
پاسخ ها