teb3342

teb3342

آموزش زبان های برنامه نویسی طراحی وب

آیا شما علاقه مند هستید که طراحی سایت مشهد قیمت برنامه نویسی فرانت اند چیست؟ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بارها واژه های front end و back end را شنیده اید اما معنی آنها را نمی دانید. اکثر برنامه نویسانی که در فضای وب کار می کنند این سوال را از یکدیگر می پرسند: آیا شما یک برنامه نویس بک اند هستید یا یک برنامه نویس فرانت اند؟
فرانت اند چیست؟
قسمت جلویی بخشی از وب سایت یا نرم افزار است که برای کاربران قابل مشاهده است. فرانت اند کدهای نامفهوم را به صورت گرافیکی و بصری به کاربران نمایش می دهد تا بتوانند به راحتی از قسمت های مختلف وب سایت استفاده کنند. در این بخش فرم هایی برای وارد کردن اطلاعات، صداها، تصاویر، فیلم ها و به طور کلی هر آنچه کاربر درک می کند وجود دارد.
قسمت جلویی به دو حوزه اصلی طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می شود. در بخش طراحی، طراحان از نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop، Adobe XD، Figma و ... استفاده می کنند. برای طراحی ظاهر سایت اما قسمت توسعه رابط کاربری مربوط به پیاده سازی ظاهر سایت در قالب کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. بخشی از سایت که برای کاربران فرانت اند قابل مشاهده است، سمت مشتری نامیده می شود. بنابراین کدهای نوشته شده در قسمت جلو در مرورگر کاربر پردازش و اجرا می شود. یعنی کاربر به این کدها دسترسی مستقیم دارد و می تواند آنها را مشاهده کند. قسمت جلویی مستقیماً به بک‌اند متصل است و تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه کاربر در هنگام استفاده از محصول دارد.
زبان های برنامه نویسی frontend چیست؟
HTML
زبان HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشانه گذاری است که هسته و بدنه اصلی یک صفحه وب در نظر گرفته می شود. معنای زبان نشانه گذاری این است که کد نوشته شده در HTML مانند یک فایل متنی است که چندین مؤلفه با برچسب از هم جدا شده اند. از این زبان برای ساخت ساختار صفحات وب استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد HTML، نگاه کنید به HTML چیست؟ مستندات را ببینید. خواندن
CSS
زبان CSS (مخفف Cascading Style Sheets) برای استایل دادن به بخش‌های مختلف صفحات وب مانند متن، تصاویر، فیلدها و غیره ایجاد شده است. در واقع، اجزا و عناصر وب سایت یا برنامه را با استفاده از HTML در صفحه خود قرار می دهید و از CSS برای سفارشی کردن شکل و ظاهر آن عناصر استفاده می کنید. بنابراین CSS به طراحان وب سایت اجازه می دهد تا خلاقیت خود را در طراحی صفحات وب سایت بدون محدودیت رها کنند. چه اطلاعات دیگری در مورد CSS در مقاله CSS وجود دارد؟ آورده شده است
جاوا اسکریپت
این زبان برنامه نویسی توسط کاربر ساخته شده است. یک توسعه دهنده فرانت اند می تواند از جاوا اسکریپت برای متحرک سازی صفحاتی که با HTML و CSS طراحی می کند استفاده کند. در واقع شما می توانید با کمک جاوا اسکریپت به صفحات طراحی شده خود جان ببخشید. به عنوان مثال، اگر روی دکمه ارسال کلیک کنید، این جاوا اسکریپت است که فرم را به سرور ارسال می کند.
و باطن؟
Backend بخشی از یک وب سایت یا نرم افزار است که برای کاربر نامرئی است. به عبارت دیگر، این هسته و مکان های مغز هستند که وظیفه تنظیم منطق را بر عهده دارند. سایت های پویا به برنامه نویسان باطن نیاز دارند تا منطق سایت را با استفاده از یک زبان برنامه نویسی پیاده سازی کنند. کاربر هیچ دسترسی ندارد و نمی تواند کد نوشته شده در باطن را ببیند.
این قسمت از سایت مانند یک تکه یخ روی سطح آب است. سمت سرور به طور مستقیم با سمت کاربر ارتباط برقرار می کند و به اجزای رابط کاربری حیات می بخشد. برنامه نویس Backend باید اطلاعات را برای اهداف مختلف از پایگاه داده بازیابی کند و در صورت لزوم پس از پردازش به کاربر نمایش دهد. بنابراین، Backend از دو بخش تشکیل شده است: سایت منطقی و پایگاه داده
مهارت ها و زبان های مورد نیاز برای برنامه نویسان باطن
برنامه نویسان در این زمینه باید با زبان ها و فناوری های مختلف سمت سرور آشنا باشند
جاوا
PHP
پایتون
SQL
#سی
Full Stack Developer کیست؟
به دلیل تنوع زبان های برنامه نویسی، فریم ورک ها و کتابخانه ها، معمولاً یک نفر نمی تواند به تنهایی از عهده تمامی وظایف یک پروژه بزرگ برآید. به عنوان مثال، در توسعه وب، توسعه دهندگان معمولا در دو بخش Front End و Back End کار می کنند. بنابراین یک نفر یا یک تیم ظاهر وب سایت را ایجاد می کند و یک نفر یا یک تیم منطق وب سایت را پیاده سازی می کند. اگر شخصی بتواند هر دو قسمت کار را با هم انجام دهد، به آن شخص Fullstack Developer گفته می شود. یک توسعه دهنده Fullstack این توانایی را دارد که یک پروژه را به تنهایی تکمیل کند و آن را از صفر تا صد کامل کند. به عبارت دیگر، یک توسعه دهنده فول استک، متخصصی است که دانش گسترده ای از برنامه نویسی، پایگاه داده، سرور، شبکه و سایر امور فناوری اطلاعات دارد.
پایگاه داده چیست؟
پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته و سازمان یافته از اطلاعات ساختاریافته است که معمولاً از ذخیره سازی الکترونیکی و دستکاری داده ها پشتیبانی می کند و توسط یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) کنترل می شود. داده ها و DBMS، همراه با برنامه های کاربردی مربوط به آن، سیستم های پایگاه داده نامیده می شوند که اغلب به اختصار پایگاه داده می گویند. در واقع پایگاه داده جعبه اطلاعات شماست که در آن ذخیره می شود.
جمع بندی
در نهایت می توانید در زمینه مورد علاقه خود متخصص شوید، یعنی ممکن است در FrontEnd حرفی برای گفتن نداشته باشید، اما در BackEnd مهارت خاصی داشته باشید یا برعکس.

teb3342
teb3342

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋