بر کسی پوشیده نیست که کاتالوگ ها اکنون با آنلاین کردن مشتریان در حال بهبود هستند. چالش در حال حاضر طراحی آن است که متناسب با محیط بازاریابی در حال تغییر باشد. طراحی کاتالوگ نباید علم موشکی باشد. با این حال، این باید ترکیبی از دانش شما از بازار مورد نظر شما و همچنین خلاقیت باشد که محصولات و خدمات شما را جذاب می کند. در اینجا لیستی از نکات طراحی کاتالوگ آمده است که قبل از ایجاد کاتالوگ باید بدانید.
طرح و طرح رنگ کاتالوگ چاپی شما باید متناسب با محتویات باشد.
به عنوان مثال، یک کاتالوگ برای یک بوتیک لباس باید ظرافت، مانند طلا، نقره و عاج را به تصویر بکشد. از سوی دیگر، کاتالوگ اسباب بازی باید عجیب و سرگرم کننده، با رنگ های روشن باشد.
تایپ فیس ها را با هم مخلوط نکنید
از یک یا دو خانواده استفاده کنید و برای ایجاد سبک های مختلف که به خوبی هماهنگ هستند، از حروف برجسته یا ایتالیک استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، حداکثر از دو یا سه فونت با هم استفاده کنید. برای مثال، اگر در پاراگرافها از فونتهای sans serif استفاده میکنید، از فونت slab یا serif برای هدرها استفاده کنید. استفاده خود را از فونت ها در هر بخش ثابت کنید.
عکس ها همه چیز هستند.
کاتالوگ های شما باید در صورت امکان از عکس های واضح با نورپردازی و پس زمینه ثابت استفاده کنند. ما 300 نقطه در اینچ را برای وضوح پیشنهاد می کنیم. استفاده از خدمات عکاسی حرفه ای را در نظر بگیرید تا عکس های محصول خود را تا حد امکان جذاب کنید.
بر محصولات جدید و همچنین محصولات در حال فروش تاکید کنید.
در عکس های محصول نشان می دهد که آنها تازه وارد شده اند با استفاده از انفجار ستاره یا برجسته. افزودن تخفیف نیز توجه مشتریان را به این محصولات جدید جلب می کند.
با طراحی خود سازگار باشید.
کاتالوگ یک فرصت عالی برای برندسازی است. مشتریان الگوهای طراحی محصول، طرحبندی و رنگها را که با کسب و کار شما مرتبط میشوند، تشخیص میدهند.
در حالی که ثبات مهم است، می تواند یکنواخت نیز باشد.
سعی کنید با افزودن یک صفحه منحصر به فرد، مانند تصویر محصول در اندازه کامل یا محتوای تجاری مرتبط با محصولات شما، آن را تجزیه کنید. از قسمت مرکزی به نفع خود استفاده کنید. با این حال زیاده روی نکنید، وگرنه چیدمان شما در همه جا خواهد بود.
یاد بگیرید که چگونه از فضای سفید هنگام قرار دادن محصولات خود در صفحه استفاده کنید.
نگاه کردن به یک صفحه درهم و برهم خسته کننده است. فضای سفید به خواننده اجازه میدهد در مقایسه با گروه عظیمی از محصولاتی که برای جلب توجه با هم رقابت میکنند، استراحت کند و در عین حال بر هر محصول جداگانه تأکید بیشتری دارد.
نوع ماده ای را که به عنوان پوشش کاتالوگ خود استفاده می کنید در نظر بگیرید.
شما دو انتخاب دارید: کاغذ انعطافپذیرتر یا مقوای سفت. حمل و جابجایی کاغذهای انعطاف پذیر ممکن است آسان تر باشد در حالی که مقوا ممکن است از کاتالوگ شما محافظت کند و آن را بادوام تر کند.
توضیحات محصول قانع کننده را بنویسید.
توضیحات محصول نه تنها باید مشخصات یک محصول را نشان دهد، بلکه باید مشتریان را به خرید آنها ترغیب کند. اطلاعات ضروری شامل قیمت ها، مواد و مقادیر است. نکات کوتاهی بنویسید که چگونه خواننده می تواند از محصول شما استفاده موثر کند.
کاتالوگ خود را متمرکز نگه دارید.
یک کاتالوگ معمولاً از 8 صفحه یا بیشتر با افزایش 4 صفحه تشکیل شده است. هنگامی که تصمیم می گیرید چه تعداد محصول را در کاتالوگ خود قرار دهید به این نکته توجه کنید. هنگام برنامه ریزی از تعداد صفحاتی که استفاده می کنید، در نظر بگیرید که خواننده چگونه میزان محصولات در هر صفحه و به طور کلی را درک می کند. خطوط تولید بیش از حد ممکن است خواننده را تحت تأثیر قرار دهد
منبع : طرح مارکت
پاسخ ها