tamirban.seo

tamirban.seo

اجاق گاز روکار با توکار چه فرقی می‌کند؟

 

با توجه به اینکه اجاق گاز مهمترین وسیله آشپزخانه است، در تهیه آن باید سعی شود که بهترین نوع آن با توجه به اندازه و مدل آشپزخانه شما انتخاب شود. امروزه پر استفاده‌ترین انواع اجاق گاز آشپزخانه، مدل‌های توکار و روکار می‌باشند و افراد خریدار معمولا از بین این دو مدل، یکی را انتخاب می‌کنند. 

 

در ابتدا به تعریف هر دو دستگاه می‌پردازیم؛ اجاق گاز روکار، یک گاز رومیزی است که قابل حمل می‌باشد و در بیشتر مکان‌هان می‌توان از آن استفاده کرد. اما یک گاز توکار، یک اجاق گازی است که برای همیشه با پیچ به میز آشپزخانه ثابت شده است. هر کدام از این اجاق گازها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بیان هرکدام از آنها می‌پردازیم:

راحتی نصب

یک اجاق گاز روکار، دستگاهی است که به راحتی نصب می‌شود؛ زیرا فقط به یک اتصال به گاز شهری وصل می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین با توجه به اینکه این اجاق گاز قابل حمل می‌باشد، به راحتی می‌توان آن را در هر زمان تعویض یا منتقل کرد. اما اجاق گازهای توکار هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها را نداشته و کاملا ثابت هستند و امکان جابجایی آنها وجود ندارد.

قیمت

گازهای رومیزی روکار قیمت مناسب و ارزانتری نسبت به گازهای رومیزی توکار دارند. همچنین در صورت خرابی، قطعات یدکی این گازهای روکار به راحتی در دسترس بوده و قیمت قطعات آن‌ها ارزانتر است.

اندازه صفحه

از آنجایی که گاز رومیزی روکار حداقل 4 اینچ بالاتر از پیشخوان آشپزخانه قرار گرفته و خط لوله گاز نیز قابل مشاهده است، ممکن است اندازه آن در آشپزخانه‌های کوچک، بزرگتر جلوه کند. اما اجاق گازهای توکار به دلیل اینکه تقریبا هم سطح کابینت افقی نصب می‌شود، جلوه بزرگتری ایجاد نمی‌کنند.

اجاق گازهای توکار معمولا شیک و جذاب‌تر به نظر می‌رسند؛ زیرا به صورت دقیقی تراز شده و در همان ارتفاع کابینت آشپزخانه قرار دارند. لوله‌های گاز و سیم‌های برق در این مدل از گازها مخفی شده که باعث می‌شوند ظاهر زشتی در آشپزخانه به‌وجود نیاید. گازهای رومیزی توکار عمدتاً در دو جنس استیل ضد زنگ و شیشه یا سرامیک ساخته می‌شوند.

ویژگی‌های جانبی

گازهای رومیزی توکار در دو نوع گازی و برقی وجود دارند که این اجاق‌ها دارای ویژگی‌های اضافی مانند سیستم‌های هشدار و تایمر هستند که می‌توانند برای جلوگیری از پختن بیش از حد و سوختن غذا برنامه‌ریزی شوند. اما احتمال اینکه اجاق گازهای روکار چنین قابلیتی داشته باشند، بسیار پایین است.

شدت شعله

از آنجایی که گازهای رومیزی توکار معمولاً مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته می‌شوند، شدت شعله آنها کم است اما با این حال برندهای استثنایی وجود دارند که شدت شعله در آنها بالاست. اما شدت شعله‌های اجاق گازهای روکار بیشتر است.

نیاز با مراقبت

یکی از دغدغه‌هایی که در مورد استفاده از گاز رومیزی توکار وجود دارد، این است که باید از ورود آب یا هر نوع مایع به داخل مشعل‌ها جلوگیری شود؛ زیرا با این اتفاق ممکن است اجاق گاز آسیب ببیند و در چنین شرایطی برای تعمیر آن نیاز به حضور افراد متخصص و هزینه زیادی دارید.

اجاق گاز توکار یا روکار؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

انتخاب اینکه کدام یک از این اجاق گازها را انتخاب کنید بستگی به سلیقه‌تان و اندازه و فضای آشپزخانه دارد که با توجه به این دو معیار، می‌توانید به انتخاب دستگاه موردنظرتان بپردازید. 

منبع: تعمیربان

tamirban.seo
tamirban.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋