تهویه هورسان

تهویه هورسان

وبلاگ شرکت تهویه هورسان
 ۱ نفر را دنبال می کند

چه نکاتی را قبل از خرید چیلر باید رعایت کنیم؟

برای خرید هر دستگاهی در دنیای سیستم های تهویه مطبوع باید به موارد مهمی توجه کرد. چرا که اگر برای خرید چیلر به نکات مهم قبل از خرید آن توجه نکنیم شاید باعث کسب تجربه بد از سیستم های چیلر شویم. در مقاله های قبلی در رابطه با اینکه چیلر چیست در آیدت صحبت کردیم. اما در این مقاله دیگر قصد نداریم تا در رابطه با موضوع چیلر چیست صحبت کنیم. لذا موضوع مهمتری داریم که باید هر فردی که در صنعت تهویه مطبوع در حال فعالیت و یا حتی تحقیق و مطالعه هستش آن را مطالعه کند. در ادامه این مقاله به شما نکات مهم قبل از خرید چیلر را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

4 نکته کلیدی قبل از خرید چیلر:

همیشه قبل از هر چیزی باید به این تئجه کنید که اصلا شما کدام یک از چیلر های موجود در بازار را باید تهیه و استفاده کنید. خب این موضوع جزو دسته مواردی است که کارفرما به خودی خود نمی تواند آن را به تنهایی انتخاب و یا تصمیم گیری کند. مگر اینکه شخص خرید اولش نباشد و بار ها در پروژه های مختلف اقدام به تهیه چیلر های صنعتی مختلف کرده باشد.

بهتر است این مورد را به دست کارشناسان یا مدیران فروش شرکتی که با آنها قصد همکاری دارید بسپارید تا آنها برای شما بهترین تصمیم را نسبت به پروژه ای که مد نظر دارید انتخاب کنید. چرا که انتخاب از بین انواع چیلر برای شما کار آسانی نیست، کارشناسان با بررسی اینکه آب و هوای منطقه مورد نظر شما به چصورت است و موارد دیگه ای که همگی فنی هستند به شما پیشنهاد استفاده از چیلر را می دهند. فراموش نکنید که شاید اصلا پروژه شما نیاز به دستگاه چیلر نداشته باشد و به سیستم هایی نظیر وی ار اف یا فن کویل نیاز داشته باشد. بخاطر همین است که برای شما مقاله نکات قبل از خرید چیلر را در مجله هورسان منتشر کردیم.

 

نکته اول: هزینه های چیلر:

قبل از اینکه نکته های جذاب در رابطه با چیلر ها نسبت به هزینه ها را بگم باید بدانید که هر سیستم تهویه مطبوعی که تهیه کنید هزینه نگهداری دارد، امکان دارد دستگاهی نسبت دستگاه دیگر کمتر باشد اما این نیست که سیستمی تهیه کنید که هزینه نگهداری یا سرویس دوره ای نداشته باشد. چیلر های هواخنک اگر برای پروژه شما مناسب باشند این خوبی را دارند که هزینه پایین تری نسبت به دیگر مدل های چیلر دارند. چیلر های هوا خنک تنها هزینه ای که دارند هزینه سرویس کویل ها را به همراه دارند که آن هم سالانه است.

 

نکته دوم: آب و هوای مکان مورد نظر برای خرید چیلر:

بالاتر در ابتدای مقاله گفتیم که انتخاب نوع چیلر را به دست مشاورین و یا کارشناسان بسپارید چرا که یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع انتخاب چیلر نسبت به آب و هوای منطقه ای است که شما قصد جایگذاری چیلر را دارید. به عنوان مثال ما نباید در مکان مورد نظرمون با آب و هوای مرطوب از چیلر های تبخیری استفاده کنیم چرا که با توجه به این که رطوبت خیلی بالایی در این منطقه ها وجود دارد باعث می شود خنک سازی به خوبی انجام نشود و این باعث ایجاد یک تجربه بد برای شما از سیستم های چیلر می شود. حالا در نظر داشته باشید که در تمامی مناطق مختلف این موضوعات وجود دارد.

 

نکته سوم: مصرف آب در انواع چیلر:

این نکته در نکاتی که باید قبل از خرید چیلر در نظر بگیرید جزو نکاتی است که کاملا فنی است. برای همین خیلی ساده و روان به شما توضیح خواهم داد. برای استفاده از چیلر اگر از فضایی استفاده کنیم که راه دسترسی به آب راحت نباشد به مشکل برمی خوریم. در این طور فضا ها نیاز به استفاده از چیلر هایی داریم که در بخش کندانسور نیاز به مصرف آبی ندارند. اینجا مجدد به این نتیجه درسیدیم که باید با مشورت کارشناسان اقدام به خرید چیلر کنیم.

 

نکته چهارم: مصرف برق در چیلر:

چیلر ها به این شکل هستند که هر چی توان آن ها بیشتر باشد مصرف برق بیشتری هم دارند از طرفی خیلی نمی توانیم مصرف برق آن ها را بهینه کنیم. چیلر های آبی به دلیل اینکه در کندانسور های خوب فن ندارند مصرف برق تا حدودی کاهش پیدا می کند. اما در کل مصرف برق در چیلر ها می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. به عنوان مثال اگر پروژه شما نیاز به چیلر هوایی داشته باشید بدون شک مصرف برق بالایی هم دارد چرا که نیاز به استفاده تعدادی فن دارد که این فن ها نیاز به مصرف برق بالایی دارند.

 

نتیجه گیری:

در تمامی بخش هایی که در رابطه با نکات قبل از خرید چیلر صحبت کردیم یک وجه اشتراک داشتیم این بود که برای انتخاب چیلر از مشاورین کمک بگیریم. خیلی خوب است که ما به عنوان خریدار اطلاعات خیلی زیادی داشته باشیم از تمامی بخش های چیلر، اما اینکه بخوایم بدون مشورت سیستم را تهیه کنیم اشتباهی بزرگ است چرا که ما موارد مختلف در مکان های مختلف را نمی دانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مجله هورسان سر بزنید و مقالات مختلفی را در رابطه با خرید سیستم های تهویه مطبوع مطالعه کنید.

تهویه هورسان
تهویه هورسان وبلاگ شرکت تهویه هورسان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋