تهویه هورسان

تهویه هورسان

وبلاگ شرکت تهویه هورسان
 ۱ نفر را دنبال می کند

چیلر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

معمولا اولین سوالی که به ذهن مخاطبین دنیای تهویه مطبوع میاد این است که آیا اصلا چیلر بدرد ما میخوره یا نه؟ جوابش خیلی راحت، بله بدردتون میخوره. البته که شرایط مختلفی داره ولی قبل از هر چیزی بهتره بدونید که چیلر ها در اکثر فضا ها قابل استفاده هستند به عنوان مثال مکان های تفریحی، مکان های گردشی، تجاری، اداری و حتی مسکونی. پس شما محدودیتی در استفاده این دستگاه در مکان های مختلف ندارید مگر اینکه مشکلات زیرساختی برای راه اندازی دستگاه داشته باشید یا اصلا نیاز به استفاده از چیلر ها نباشید. بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا متوجه شوید اصلا نیازی به سیستم های چیلر دارید یا ندارد.

 

. . .

 

چیلر چیست؟

اگر بخوایم خیلی ساده براتون چیلر ها را تعریف کنیم باید بگیم که چیلر ها جزو دسته دستگاه هایی در دنیای تهویه مطبوع هستند که قابلیت جایگزینی با کولر های آبی و گازی را دارند. در کل این دستگاه وظیفه خنک کردن را بر عهده دارد و همیشه از چیلرها به عنوان سیستم های سرمایشی یاد می شود. فراموش نکنید که چیلر ها کارایی های مختلفی دارند چرا که قابلیت استفاده در خط تولید های بهداشتی، غذایی و ماشین الات را هم دارند.

 

معرفی انواع چیلر:

چیلر ها در اصل به دو دسته بندی اصلی تقسیم می شوند:

* چیلر های تراکمی

* چیلر های جذبی

انواع چیلر قابلیت های خاص خودشان را دارند ولی فراموش نکنید که در اصل انواع چیلر همان وظیفه خنک سازی سایل ها را در این دستگاه دارند. این دسته بندی اصلی دستگاه های چیلر بود اگر بخواهیم چیلر های تراکمی را هم بررسی کنیم آنها نسبت به کندانسور هایشان دسته بندی می شوند. این دو دسته بندی شامل چیلره ای تراکمی هوا خنک و چیلر های تراکمی آب خنک می شود. وظیفه این دو سیستم از نامشان مشخص است و نیازی به توضیح بیشتری ندارد. ولی در ادامه بیشتر در رابطه با انواع چیلر ها صحبت خواهیم کرد.

 

چرا باید از چیلر ها استفاده کنیم؟

خب یکی از دلایلی که می تواند ما را به سمت استفاده از چیلرها ببرد این است که از این سیستم سرمایشی در اکثر فضاهای مورد نظر ما می توان استفاده کرد و این موضوع دست ما را باز میزارد که ما بتوانیم برای پروژه مد نظرمان به چیلرها فکر کنیم. ولی خب دلایل دیگری هم باید داشته باشد. بله همینطور است، چیلر ها هم مثل دیگر سیستم های تهویه مطبوع از مزایای خاص خودشان برخورداد هستند که شما بعد از متوجه شدن آن ها می توانید به راحتی برای خرید چیلر ها اقدام نمایید.

 

 

 

تهویه هورسان
تهویه هورسان وبلاگ شرکت تهویه هورسان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋