suprabion.info

suprabion.info

شرکت داروسازی اکسون فارمد با نام سوپرابیون فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1392 آغاز کرد. مکمل‌های سوپرابیون بصورت پریمیکس از کمپانی DSM سوئیس تهیه شده و در شرکت دارویی کیش مدیفارم واقع در جزیره کیش بسته بندی می شوند.

قرص کلسیم کربنات یا سیترات ؟!

مکمل های کلسیم معمولاً به شکل کربنات کلسیم یا سیترات کلسیم فروخته می شوند. سیترات کلسیم راحت تر از کربنات کلسیم جذب می شود. بدن برای جذب سیترات کلسیم نیازی به اسید معده ندارد، بنابراین برای افرادی که از داروهای سوزش سر دل استفاده می کنند یا مشکلات گوارشی دارند، بهترین گزینه است. سیترات کلسیم به صورت قرص (قرص کلسیم سیترات)، پودر و صمغ وجود دارد.

 

بهترین نوع مکمل کلسیم کدام است ؟
بهتر است ​که انواع مکمل کلسیم را قبل از مصرف بهتر بشناسید. هر کدام از این مکملها ویژگی دارند که ابتدا باید به خوبی بشناسید و سپس با توجه به نیازتان مصرف کنید.مکمل های کلسیم در اشکال مختلفی از جمله قرص‌، کپسول، پودر و لیکویید تولید می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اساسی بین انواع مکمل‌ها، ساختار کلسیم موجود در آنها می باشد. از جهت ملح، کلسیم به چهار نوع سیترات، کربنات، گلوکونات و لاکتات تقسیم می‌شود. تفاوت این املاح در میزان جذب و المنتال آنهاست. (منظور از میزان المنتال هر عنصر، میزان قابل جذب آن در بدن می‌باشد)

انواع ساختار مکمل های کلسیم

کلسیم در دو نوع سیترات و کربنات به عنوان رایج‌ترین شکل مکمل کلسیم در بازار می‌باشد.:

کلسیم کربنات
با وجود دارا بودن مزایایی نظیر؛ ارزان بودن و دارا بودن 40% المنتال کلسیم، دارای عوارضی از جمله؛ نفخ، یبوست، ریسک ایجاد سنگ کلیه و همچنین قابلیت جذب کمی توسط دستگاه گوارش بدن دارد. از طرفی جذب کربنات کلسیم وابسته به محیط اسیدی معده‌ است لذا حتما باید پس از وعده غذایی مصرف شود.

کلسیم سیترات
در مقابل کلسیم سیترات نسبت به ملح کربنات، دارای جذبی بالاتر (22%-27% بالاتر نسبت به کرینات کلسیم)، عارضه‌ی گوارشی پایین‌تر است. همچنین با کاهش ریسک ایجاد سنگ کلیه و عدم نیاز به محیط اسیدی معده برای جذب (یعنی مکمل سیترات کلسیم را در هر زمانی از شبانه‌روز میتوان مصرف کرد)، برای گروه های گسترده‌تری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. مثل افراد سالمند که با افزایش سن ترشح اسید معده کاهش می‌یابد، قرص کلسیم سیترات گزینه مناسبی است. همچنین افراد مصرف کننده داروهای آنتی اسید، افراد با سابقه سنگ کلیه می‌توانند سیترات کلسیم را با خیال راحت برای مصرف روزانه انتخاب کنند.

برای شناخت بیشتر از ملح سیترات و تمام جوانب آن مانند خواص شیمیایی کلسیم سیترات و انواع کاربرد و عوارض آن در صنایع مختلف می توانید در قسمت مقالات سایت سوپرابیون بخوانید.

 

suprabion.info
suprabion.info شرکت داروسازی اکسون فارمد با نام سوپرابیون فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1392 آغاز کرد. مکمل‌های سوپرابیون بصورت پریمیکس از کمپانی DSM سوئیس تهیه شده و در شرکت دارویی کیش مدیفارم واقع در جزیره کیش بسته بندی می شوند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋