suprabion.info

suprabion.info

شرکت داروسازی اکسون فارمد با نام سوپرابیون فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1392 آغاز کرد. مکمل‌های سوپرابیون بصورت پریمیکس از کمپانی DSM سوئیس تهیه شده و در شرکت دارویی کیش مدیفارم واقع در جزیره کیش بسته بندی می شوند.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها باعث سردرد می شود؟

 

 


عوارض جانبی احتمالی مولتی ویتامین ها
بدن برای عملکرد صحیح نیاز به مصرف منظم حداقل 13 ویتامین و 16 ماده معدنی دارد. رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای به دست آوردن این مواد مغذی است. مولتی ویتامین ها، منبع جایگزین خوبی برای کسانی است که نمی توانند نیازهای غذایی خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند. مولتی ویتامین هایی که تا 100٪ از مصرف نیاز روزانه (DRIs) را تامین می کنند، به طور کلی بی خطر و اغلب بدون عوارض جانبی در نظر گرفته می شوند، البته تا زمانی که آنها طبق دستور مصرف شوند. مولتی ویتامین مولتی دیلی سوپرابیون نیز با داشتن ترکیبات مورد نیاز روزانه یکی از مکمل های مولتی ویتامین روزانه مفید است. با این وجود، برخی از افراد ممکن است در هنگام مصرف مولتی ویتامین ها عوارض جانبی کمی داشته باشند. برخی از عوارض جانبی شایع تر از سایرین هستند.

عوارض جانبی رایج
هنگام مصرف مولتی ویتامین، برخی از عوارض جانبی بیشتر از سایرین رخ می دهد. اینها عبارتند از:

یبوست
اسهال
ناراحتی معده
حالت تهوع
این عوارض جانبی مربوط به روده عموما جزئی و اغلب موقتی هستند. با عادت کردن بدن به مصرف مولتی ویتامین، آنها ناپدید می شوند. با این وجود، در صورت تداوم علائم، برای کمک بیشتر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی نادر
عوارض جانبی نادر مولتی ویتامین ها عبارتند از:

سردرد
خونریزی بینی
بیخوابی
نقرس
این موارد معمولاً به ندرت رخ می دهند، به خصوص اگر دوز مواد مغذی موجود در مولتی ویتامین از حد بالای ایمن روزانه (UL) تجاوز نکند. با این حال، افرادی که قرص مولتی ویتامین را با مکمل های دیگر ترکیب می کنند یا مقادیر قابل توجهی از غذاهای غنی شده می خورند ممکن است از UL برای برخی مواد مغذی فراتر رود. این ممکن است خطر عوارض جانبی در آنها را افزایش دهد.

آیا ویتامین ها می توانند باعث سردرد شوند؟
سردردهای بدون دلیل ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد ویتامین ها باشد. علاوه بر مکمل، بسیاری از غذاها با ویتامین های رایج غنی شده اند. تمام غلات، نان ها و پاستاها همگی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. حتی اگر مولتی ویتامین مصرف نکنید، باز هم ممکن است از سردرد ویتامینی ناشی از مصرف بیش از حد غذاهای غنی شده رنج ببرید.

برخی از ویتامین هایی که به عنوان یک عارضه جانبی با سردرد مرتبط هستند عبارتند از:

ویتامین A
ویتامین های گروه B
ویتامین C
ویتامین D
ویتامین E
برخی از مواد معدنی، از جمله مکمل های روی و مکمل های آهن نیز با سردرد به عنوان یک عارضه جانبی مصرف بیش از حد همراه هستند.

رابطه ویتامین A و C و سردرد
مصرف بیش از ویتامین های A و C ممکن است منجر به سردرد شود. اگر رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات مصرف می کنید، احتمالاً قبلاً این نیازها را فقط از طریق غذا برآورده کرده اید. بر اساس USDA، یک فنجان سیب زمینی شیرین حاوی 105 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین A است. به طور مشابه، USDA یک پرتقال با اندازه بزرگ را به عنوان تامین کننده 109 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C می باشد. مکمل این ویتامین ها در کنار غذاهای غنی از ویتامین می تواند به طور بالقوه منجر به عوارض جانبی شود. طبق موسسه ملی بهداشت، حد بالایی قابل تحمل ویتامین A برای بزرگسالان 3000 میکروگرم یا حدود 10000 واحد بین المللی (IU) است. هر چیزی بیشتر از این ممکن است باعث سردرد ویتامینی شود. کلینیک مایو تصریح می کند که مگادوز ویتامین C - بیش از 2000 میلی گرم در روز - همچنین می تواند باعث سردرد و سایر علائم مصرف بیش از حد ویتامین شود.

رابطه ویتامین های B و سردرد
بسیاری از افراد از مولتی ویتامین های حاوی چندین ویتامین B استفاده می کنند. این مکمل به عنوان مکمل B کمپلکس نیز شناخته می شود که معمولاً حاوی هشت ویتامین B در یک وعده است. فواید بسیاری برای سلامتی ویتامین B وجود دارد، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. مصرف بیش از حد ویتامین B3 (نیاسین) معمولا باعث برافروختگی پوست و سردرد می شود. برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین B12 (کوبالامین) ممکن است دوز بالایی به عنوان درمان تجویز شود، اگرچه ممکن است سردرد به عنوان یک عارضه جانبی ایجاد شود. از قضا، کمبود ویتامین B نیز با سردردهای مزمن همراه است. بر اساس مطالعه ژوئن 2018 منتشر شده در علوم عصبی، محققان ارتباطی بین کمبود ویتامین B12 و سردرد تنشی در کودکان پیدا کردند. برای جلوگیری از سردرد ناشی از کمبود ویتامین B، مقدار توصیه شده رژیم غذایی 2.6 میکروگرم باید مصرف گردد.

علائم مصرف بیش از حد ویتامین ها
سردرد فقط یک عارضه جانبی ویتامین A، B و C نیست. مصرف بیش از حد ویتامین، مواد معدنی یا مولتی ویتامین ها ممکن است علائم مصرف بیش از حد ویتامین را ایجاد کند. در موارد شدید، این به عنوان هیپرویتامینوز شناخته می شود و زمانی رخ می دهد که مقادیر غیرطبیعی ویتامین ها در بدن ذخیره می شود و باعث مسمومیت می شود. این به عنوان مصرف بیش از حد ویتامین نیز شناخته می شود.

علائم دیگر عبارتند از:

تحریک چشم و حساسیت به نور
طپش قلب
درد های عضلانی
تغییرات خلق و خوی
خارش یا سوزش پوست
دل درد
حتی پس از تنظیم دوز ویتامین ها یا قطع کامل مصرف، سردرد ممکن است تا زمانی که ویتامین های اضافی از بدن خارج شود ادامه یابد. برای کاهش سردرد، چند راه حل وجود دارد که پیشنهاد می شود امتحان گردد.

کم آبی می تواند علائم شما را بدتر کند. یک مطالعه کوچک در آگوست 2012 بر روی 102 شرکت کننده که در Family Practice منتشر شد، نشان داد که افزایش مصرف آب، بهبود قابل توجهی در بیماران مبتلا به سردرد دارد. محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب بیشتر یک درمان غیرتهاجمی است که برای تسکین سردرد توصیه می شود.

کمبود خواب و اختلالات خواب مکرر نیز می تواند احتمال ابتلا به سردرد را افزایش دهد. از طرف دیگر، خواب بیش از حد ممکن است با علائم سردرد و احساس گیجی همراه باشد. میزان خواب توصیه شده در بزرگسالان بین هفت تا نه ساعت در شب است.

ترک عادت کافئینی ممکن است به بهبود سردرد کمک کند. سعی کنید برای شروع صبح خود، قهوه بدون کافئین یا چای گیاهی را امتحان کنید. ممکن است در ابتدا متوجه سردردهای بیشتری شوید، اما با گذشت زمان، بدن شما برای انرژی به کافئین وابسته نخواهد بود.

ویتامین های مفید برای میگرن و سردرد
وقتی سردرد ناشی از ویتامین ها دارید، ممکن است بخواهید به پزشک مراجعه کرده و مصرف را قطع کنید. با این حال، مواردی وجود دارد که افراد برای میگرن و سردرد ویتامین مصرف می کنند. مکمل های منیزیم و کوآنزیم Q10 اغلب برای کاهش دفعات و شدت سردرد و همچنین پیشگیری از میگرن توصیه می شوند. برخی از افراد میگرن مزمن دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است سردرد را در نتیجه کمبود مواد مغذی تجربه کنند. سردرد و میگرن می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین B12، ویتامین D، منیزیم و آهن باشد.

سوپرابیون،

مکمل سلامتی شماست.

 

suprabion.info
suprabion.info شرکت داروسازی اکسون فارمد با نام سوپرابیون فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1392 آغاز کرد. مکمل‌های سوپرابیون بصورت پریمیکس از کمپانی DSM سوئیس تهیه شده و در شرکت دارویی کیش مدیفارم واقع در جزیره کیش بسته بندی می شوند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋