iran panel

iran panel

بهترین جایگزین برای مصالح سنتی؛ آشنایی با ساندویچ پانل و انواع آن

اگر شما هم در کار ساخت و ساز فعالیت داشته باشید احتمالاً از مصالح سنتی که وقت گیر هستند و زحمات بسیار زیادی برای شما دارند خسته شده اید. شما باید به دنبال جایگزین های مناسبی برای این مصاحل سنتی باشید. یکی از بهترین مصالحی که برای جایگزینی مصالح سنتی به ویژه در سقف، نما و اتاق های یخچالی می توانید مورد نظر قرار دهید ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل به مصالح ساختمانی گفته می شود که پیش ساخته هستند و از دو لایه سفت و سخت تشکیل شده‌اند. از جمله مواد مهمی که در تولید ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد پلی اورتان، سنگهای مصنوعی و پلی استایرن می‌باشد. آشنایی با انواع مختلف این محصولات کمک می کند تا هم دید بهتری نسبت به ساندویچ ‌پانل داشته باشید و هم در صورتی که تمایل به خرید این محصولات پیدا کنید، در نظر داشته باشید که کدام نوع آن مناسب کار شما است. در ادامه سعی می کنیم با مهمترین انواع ساندویچ پانل آشنا شویم و نکات مختلف پیرامون آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

ساندویچ پانل سقفی

احتمالاً به خوبی می‌دانید در گذشته از تیغه های آجری برای سقف ساختمان ها استفاده می شده است. اما امروزه جایگزین مناسب تیغه های آجری ساندویچ پانل سقفی است که با نام پانل کامپوزیت آلومینیوم هم شناخته می‌شود. البته این محصول ابتدا بیشتر برای وسایل نقلیه مثل قطار مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه با توجه به انعطاف پذیری بالایی که ساندویچ پانل سقفی دارد، استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی نیز گسترده شده است. ساندویچ پانل سقفی در ابعاد مختلفی تولید می شود. این پانل ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی معمولاً مقاومت خوبی دارند و قابل شستشو هم هستند. یکی از ویژگی های جالب پانل سقفی این است که عایق صدا و انرژی بوده و در هنگام نصب و اجرای آن نیز شما سختی زیادی تحمل نخواهد کرد.

 

ساندویچ پانل دیواری

یکی دیگر از انواع مهم ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل دیواری است. این نوع ساندویچ پانل معمولاً ساده و سریع نصب میشود و به شدت مقرون به صرفه است. از جمله مهمترین ساختمانهایی که ساندویچ پانل دیواری در آنها کاربرد زیادی دارد می توانیم به سالن های ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ، سردخانه های مخصوص میوه و سبزیجات و کارخانجات اشاره کنیم. در واقع ساندویچ پانل دیواری بیشتر برای محیط های تجاری و صنعتی کاربرد دارد تا اینکه در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد چراکه مباحث ایمنی مثل ضد حریق بودن در آن بیشتر رعایت شده است. از جمله مهمترین موادی که در ساخت ساندویچ پانل دیواری مورد استفاده قرار می گیرد می توانیم به پشم سنگ و پلی اورتان در روکش ورق فولادی گالوانیزه اشاره کنیم.

 

 

منبع : https://sandwichpanel.ir/types-of-sandwich-panels

iran panel
iran panel

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋