avinminoofar407

avinminoofar407

ساندويچ پانل کند سوز

انواع ساندويچ پانل کند سوز

ساندويچ پانل کند سوز نوعي از ساندويچ پانل است که قابل آتش گرفتن نيست و فقط با تماس مستقيم با آتش دچار اشتعال و آسيب مي شود.

ساندويچ پانل کند سوز را با علامت اختصاري PIR  نشان مي دهند ( پلي آيزوسانيوريت).

 PIR  و PUR  عايق هايي از جنس فوم پلي اورتان هستند.

ميزان عايق بودن PIR  در شرايط يکسان و برابر از PUR  بيشتر است.

تفاوت PIR  و PUR

همانطور که گفته شده PIR  و PUR  عايق هاي حرارتي هستند که در ساختمان ها و ساخت و ساز از آن استفاده مي شود. اين دو ماده داراي ويژگي هاي مشابه هستند اما تفاوت هاي مهمي نيز دارد. که شامل :

· نوع عملکرد : PIR  به عنوان يک ماده عايق حرارتي با عملکرد حرارتي بهتر از PUR  شناخته مي شود. PIR  داراي خواص ضد آتش بهتري است و مقاومت حرارتي بالاتري دارد.

· سرعت مشتعل شدن : PUR  به سرعت آتش مي گيرد و در صورت آتش سوزي گسترش مي يابد. اما PIR  به دليل وجود مواد بازدارنده شعله، در صورت آتش سوزي آن را به خود جذب مي کند و از گسترش آن جلوگيري مي کند.

· نصب و اجرا : PUR  به طور کلي سبکتر و راحتتر نصب و اجرا مي شود. اما PIR  به دليل سختي بيشتر، ممکن است نياز به تجهيزات فني بيشتر و زمان اجراي بيشتري داشته باشد.

· محافظت از محيط زيست : PIR به عنوان يک ماده بازيافت پذير توليد مي شود و مي تواند به حفظ محيط زيست کمک کند. از طرف ديگر PUR  سختتر است و ممکن است بازيافت آن مشکلات بيشتري داشته باشد.

درجه بندي ساندويچ پانل کند سوز

عبارت هاي B1  و B2  به استاندارد هاي آتش سوزي اشاره دارد. اين استاندارد ها بر اساس رفتار مواد در برابر آتش و خواص کند سوزي آن ها مشخص مي شود.

در اين قسمت توضيحاتي در برابر استاندارد هاي B1  و B2  توضيح داده مي شود :

· استاندارد B1  : مواد با استاندارد B1  به اين معنا است که کمترين خطر آتش سوزي را دارند. اين مواد زماني که در معرض آتش سوزي قرار بگيرند، با سرعت خيلي کم سوخته مي شوند و از گسترش آتش جلوگيري مي کند. عايق PIR  داراي اين نوع استاندارد است.

· استاندارد B2 : مواد با استاندارد B2 به معناي آتش سوزي متوسط است. اگر اين مواد در برابر آتش قرار بگيرد با سرعت متوسط سوخته و قابليت گسترش آتش را دارد. عايق PUR  شامل استاندارد B1 و B2 است. ساندويچ پانل کند سوز با استاندارد B2 براي برخي کاربرد ها مناسب است اما براي بعضي از کاربرد هاي خاص ممکن است نياز به استفاده از مواد با استاندارد B1 داشته باشد.

 

کاربرد ساندويچ پانل کند سوز

ساندويچ پانل کند سوز جز اصلي ساختمان هاي صنعتي، تجاري و مسکوني براي ايزوله کردن حرارتي، صوتي و ضد آتش استفاده مي شود. اين نوع ساندويچ پنل کاربرد هاي متفاوتي دارد که به شرح زير است :

· صنايع حمل و نقل : در ساخت و تعمير وسايل نقليه مثل قطار، اتوبوس، مراکز حمل و نقل و ... استفاده مي شود. از ساندويچ پانل کند سوز استفاده مي کنند که تا ايمني و مقاومت حرارتي بهبود يابد.

· ساخت سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي : به دليل ويژگي عايق حرارتي، از اين نوع پانل در ساخت اين سيستم استفاده مي شود.

· فضا هاي گلخانه اي : براي ايجاد سازه هاي گلخانه اي از اين نوع پانل استفاده مي شود که هم عايق حرارتي هست و هم عايقي مناسب در صورت به وجود آمدن آتش سوزي.

· پروژه هاي مهندسي دريا : در صنايع دريايي براي ساخت قسمت هاي مقاوم به حرارت و آتش. معمولا در سکو هاي نفتي و کشتي ها استفاده مي شود.

قيمت ساندويچ پانل کند سوز

ساندويچ پانل هاي کند سوز به دليل مقاومت بالاي خود در برابر حرارت و آتش سوزي از محبوبيت خاصي در سنعت برخوردار است و قيمت آن به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله :

· نوع مواد هسته : نوع مواد استفاده شده در هسته اين پانل نقش مهمي در قيمت آن دارد. مثلا پانل با هسته فوم پلي اورتان PIR و PUR ممکن است قيمت بالاتري داشته باشد.

· ابعاد پانل : طول و عرض پانل هاي کند سوز تاثير در قيمت دارد.

· مواد پوششي : پوشش هاي خارجي فلزي يا مواد ديگر بر قيمت اين پانل تاثير دارد.

· نوع پانل : نوع پانل ها با توجه به ديواري، سقفي، شياردار و ساده بودن بر قيمت تاثير بسزايي دارد.

 

 

avinminoofar407
avinminoofar407

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋