sorena azizi

sorena azizi

کاربرد های فیلتر پرس در صنایع

صنایع مختلفی از فیلتر پرس برای جداسازی فاز جامد از مایع استفاده می کنند چرا که این دستگاه مقرون به صرفه، دارای راهبری آسان و جایگزین مناسب برای حوضچه های دوغاب می باشد.
با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد فیلتر پرس این دستگاه سالیانه میلیون ها ریال در هزینه های دفع و جابجایی مایعات سنگین صرفه جویی می کند.

 


صنایع مختلفی که از فیلتر پرس استفاده کرده اند شامل


صنعت مصالح سازی
سنگ بری
تولید و خرد کن بتن
تونل زنی
شیشه
سرامیک
داروسازی
تصفیه فاضلاب
صنعت غذا و نوشیدنی 
و غیره
در واقع در هر صنعتی که با پساب سنگین یا دوغاب سر و کار داشته باشد فیلتر پرس بهترین راه حل رفع مشکلات است. با کمک این دستگاه به طور کارآمدی مواد جامد از دوغاب جدا شده و هزینه های حمل و نقل مواد غیر ضروری به طور کامل حذف می شود.


دستگاه فیلتر پرس در صنعت مصالح شن و ماسه


در این صنایع سیلت به عنوان ماده جانبی در حوض ته نشینی رسوب میکنند. در نتیجه ذرات سنگین در کف حوضچه تشکیل لجن می دهند. حذف این مواد بسیار هزینه بر است چرا که به ماشین آلات سنگین و نیروی کار زیاد نیاز دارد. اما با کمک فیلتر پرس می توان کیک با رطوبت کم تر از 20 درصد تولید کرد، هزینه ی دفع را کاهش داد و هزینه بهره برداری کاهش می یاید چرا که به نیروی انسانی نیاز ندارد و اتوماتیک است.


دستگاه فیلتر پرس در صنعت سنگ بری


در فرایند های سنگ تراشی و خردکردن بتن، آب کاربرد های فراوانی دارد. از صیقل دادن به سنگ ها تا خنک کردن سیستم. فیلتر پرس می تواند با تصفیه این آب سنگین دوباره آن را برای استفاده تصفیه کند. ایجاد کیک با رطوبت کم، بازگرداندن آب تا 99 درصد و اشغال حداقل فضا از مزیت های استفاده از دستگاه فیلتر پرس می باشد.


تونل سازی و فیلتر پرس


در مرحله تونل زنی و اجرای کار های زیر زمینی آب زیادی صرف خنک کردن تجهیزات و شستن وسایل می شود. پس از استفاده از آب، پساب جمع آوری شده را می توان با کمک فیلتر پرس تصفیه کرد. به این ترتیب کیکی ایجاد می شود که به راحتی قابل دفع است و آب تصفیه شده قابلیت استفاده مجدد را دارد. در جام جهانی 2022 قطر نیز از فیلتر پرس برای تصفیه دوغاب تونل زنی استفاده شد.

فیلتر پرس در صنعت شیشه و سرامیک


در این صنایع حذف جامدات باقی مانده درون آب فرایند بسیار اهمیت دارد. دوغاب که شامل آب و جامدات است وارد فیلتر پرس شده و به این ترتیب فاز مایع و جامد از هم جدا می شوند.


نتیجه گیری


تمامی شرکت هایی که از فیلتر پرس استفاده می کنند آن را به عنوان یک بخش مهم از واحد عملیاتی خود به حساب می آورند. با نصب فیلتر پرس هزینه، زمان و نگرانی های مرتبط با کنترل دوغاب برطرف می شود.

گروه صنعتی آب سازه با دانش فنی تیم خود انواع فیلتر پرس چمبر و ممبرانی را با توجه به نیاز مشتریان خود ارائه می دهد.

 

 

 

sorena azizi
sorena azizi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋