building-repair

building-repair

گرفتگی لوله فاضلاب

دلایل متداول گرفتگی توالت فرنگی چیست؟

  • گرفتگی توالت با مدفوع
  • روش بازکردن لوله توالت فرنگی
  • گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  • گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • گرفتگی توالت فرنگی با پارچه
  • گرفتگی توالت با مو
  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیا مانند موبایل

 

ترفندهای رفع گرفتگی توالت فرنگی

  • استفاده از پمپ
  • استفاده از دستگاه تراکم هوا
  • استفاده ازفنر لوله بازکنی
  • استفاده از فنر لوله بازکنی خانگی
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی به روش خانگی

 

 

محلول چاه بازکن

برای استفاده از محلول چاه باز کن خانگی از سرکه و جوش شیرین استفاده می کنیم. ترکیب این دو به ما محلولی فوق العاده قوی را می دهد که علاوه بر باز کردن چاه توالت فرنگی، محلول شگفت انگیزی هم در تمیز کردن سطوح می باشد. این محلول وقتی در کاسه توالت ریخته می شود %95 در صد اوقات گرفتگی را برطرف می کند.

برای درست کردن این محلول تنها کاری که باید بکنید، نصف لیوان آب گرم را با سرکه مخلوط کرده و بعد از ریخته شدن جوش شیرین به داخل کاسه توالت آن را هم اضافه کنید.

این محلول درست مانند آتش فشان شروع به جوشیدن خواهد کرد و این ترکیب شیمیایی باعث تمیز شدن کاسه توالت و لوله می شود و عامل گرفتگی را هم از بین می برد.

برای تخلیه و تمیز شدن لوله ها باید به مدت 30 دقیقه صبر کنید و بعد از آن که لوله باز شد خروجی فاضلاب را چک کنید تا مشکلی نداشته باشد.

می توانید از محلول لوله بازی صنعتی نیز استفاده کنید که یک اسید خیلی قوی می باشد و مواد بازی را در خود حل می کند. این روش در گرفتگی لوله با مدفوع بسیار خوب و عمل می کند.

 

ساخت محلول لوله بازکن خانگی

برای ساخت محلولی که کم خطر باشد و بتوان آن را در خانه ساخت می توان از دو ماده سرکه و جوش شیرین بهره برد. این دو، موادی تمیز کننده بوده و از ترکیبشان، ماده ای به وجود می آید که توانایی آن را دارد تا در 90 درصد مواقع مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را رفع بنماید. برای ساخت این محلول باید ابتدا جوش شیرین را درون توالت فرنگی ریخته و سپس یک لیوان آب داغ و نصف لیوان سرکه را اضافه کنید. این محلول به سرعت واکنش داده و بعد از گذشت 30 دقیقه شاهد این خواهیم بود که مجرای مسدود شده، باز شده است.

 

رفع گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی به وسیله پمپ

برای حل این مشکل به کمک پمپ ابتدا آب را درون چاه می‌ریزیم و شروع به پمپ زدن می‌کنیم. فشاری که از سمت پمپ به سیفون وارد می‌شود فاضلاب درون آن را به جلو می‌راند و گرفتگی آن رفع می‌شود.

 

رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی با دستگاه تراکم هوا

اما اگر گرفتگی شدیدتر باشد پمپ کمک چندانی نمی‌کند و باید به سراغ دستگاه تراکم هوا می‌رویم. در دستگاه تراکم هوا می‌توان فشار را تنظیم کرده و تا چند برابر افزایش داد. این دستگاه هوای درون مخزن خود را با فشار زیاد به درون لوله‌ها تخلیه می‌کند و گرفتگی را باز می‌کند.

 

 تلمبه پلاستیکی ( تلمبه دستی)

این تلمبه ها تقریبا در همه خانه ها پیدا می شوند که دم دست و راحت ترین ابزار برای باز کردن لوله های گرفته می باشد ولی تلمبه ای که برای باز کردن لوله چاه ها استفاده می کنید برای توالت فرنگی کارایی ندارد، پس بهتر است تلمبه دستی مخصوص توالت فرنگی را تهیه کنید.

 

چسب نواری یکی دیگر از روش هایی است که با استفاده از آن می توان گرفتگی توالت فرنگی را رفع کرد.

ابتدا تمام  دهانه توالت فرنگی را به صورت افقی با چسب نواری بپوشانید.  سپس از وسط قسمتی که با چسب پوشیده شده، با کف دست با فشاری که باعث کنده شدن چسب نشود آنرا چند بار فشار دهید و بگذارید چسب به حالت قبلی خود برگردد و بعد دوباره این کار را انجام دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه  می توانید چسب را بکنید و تست کنید. این روش همانند تلمبه های پلاستیک و کوچک عمل می کند. هردو با بهره گیری از فشار هوا می توانند گرفتگی را رفع کنند.

 

مرحله اول رفع گرفتگی توالت فرنگی:

گیره جالباسی را به خوبی باز کنید و سر آن را با یک تکه پارچه بپوشانید. سر جالباسی تیز می‌باشد. شما با استفاده از پارچه و مقداری چسب نواری، سر محکمی را می‌توانید برای رفع گرفتگی توالت فرنگی ایجاد کنید.

 

مرحله دوم رفع گرفتگی توالت فرنگی:

انتهای سیم را که با پارچه پوشانده‌اید درون لوله فاضلاب بفرستید و آن را به جداره لوله فاضلاب در جهات مختلف حرکت دهید.

 

مرحله سوم رفع گرفتگی توالت فرنگی:

شیر آب را با فشار زیاد باز کنید و یا فلاش تانک را بزنید. این روش درست مانند استفاده از فنر لوله بازکنی، گرفتگی توالت فرنگی را از بین می‌برد.

 

 فنر دستی

فنر دستی یکی از روش های مناسب برای رفع گرفتگی توالت فرنگی می باشد. فنر دستی دارای یک دستگیره و یک شئ فلزی در سر خود می باشد که در تمام ابزاری ها یافت می شود.

ابتدا به آرامی فنر را به وارد لوله توالت فرنگی می کنید و در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا به محل گرفتگی برسد، چند دقیقه در محل گرفتگی  و در همان جهت عقربه ساعت برچرخانید تا گرفتگی از بین برود. سپس برای خارج کردن فنر آنرا به آرامی در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید.

برای راحتی کارتان می توانید دسته فنر را به دریل وصل کرده و به آرامی بچرخانید، توجه داشته باشید استفاده از سرعت بالای دریل تنها باعث کثیف شدن اطراف و ضربه دیدن توالت فرنگی می شود.

توجه داشته باشید با فشار و هل دادن باعث جلو تر رفتن فنر نمی شود بلکه موجب آسیب دیدن لوله و توالت فرنگی می شود.

building-repair
building-repair

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋