sogand

sogand

صنعت، بازرگانی
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کاربرد لیگنو سولفونات کلسیم در صنایع ساختمان

لیگنو سولفونات کلسیم پودری زرد رنگ و خوش بو است که دارای  خواص پلیمری بوده و از لیگنین تشکیل شده است. این ماده طبیعی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که سبب شده است تا از آن در شاخه های مختلف صنایع استفاده گردد.

 

لیگنو سولفونات کلسیم در بتن

یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین کاربردهای لیگنوسولفونات کلسیم، تهیه سیمان و بتن است. این ماده نوعی روان کننده بتن بسیار موثر است و با قرار گرفتن در هر محیط، فضاهای خالی را به سرعت پر میکند. این امر در تهیه سیمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترکیب بتن بدون به کار بردن لیگنوسولفونات کلسیم، بسیار سفت و غیرقابل استفاده است. چراکه ذرات ریز و چسبنده این ماده، با قدرت بسیار بالا یکدیگر را جذب نموده و حتی در صورت افزودن آب به ترکیب فوق، از میزان استحکام و مقاومت آن کم نخواهد شد، بلکه قطرات آب در میان اجزای خمیر گرفتار میشوند و علی رغم مصرف بسیار زیاد آب، کاری از پیش نمیرود. در نتیجه کاربرد سیمان بسیار دشوار میشود و شکل دادن به خمیر، غیرممکن خواهد بود.

در اینجا میتوان با استفاده لیگنوسولفونات کلسیوم، بر این امر غلبه نمود. ماده مورد نظر از خاصیت پرکنندگی برخوردار است و با قرار گرفتن در میان ذرات سیمان، از چسبیدن آن ها به یکدیگر جلوگیری میکند. در نتیجه از سفتی و استحکام ترکیب کاسته شده و کاربرد آن نیز ساده تر میگردد.

به همین خاطر است که از حدود صد سال پیش تا کنون، با تهیه لیگنو سولفونات کلسیم و افزودن آن به عنوان نوعی روان کننده به ترکیب بتن، آن را با بسیاری دیگر از روان کننده های قدیمی جایگزین نموده اند. تجربه نشان میدهد که در میان تمام گزینه ها، لیگنوسولفونات کلسیم همچنان از عملکرد و تأثیر بیشتری برخوردار است.

 

 

 

 

امروزه صنعت ساختمان سازی تا حد زیادی نیازمند تهیه و کاربرد فراوان لیگنو سولفونات کلسیم است و با توجه به پیشرفت های این صنعت، نیاز فوق روز به روز فزونی میگیرد.

بر گرفته از وبسایت شیمی بازار

sogand
sogand صنعت، بازرگانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋