socialpejmanpart

socialpejmanpart

علائم خرابی دیسک و صفحه

 

*بوی کلاچ

یکی دیگر از مواردی که جز نشانه های خرابی دیسک و صفحه طبقه بندی می شود مربوط به بوی کلاچ و در واقع بوی صفحه کلاچ است. اگر مدت زمان زیادی را در ترافیک مانده باشید و یا در یک مسیر سربالایی و یا سرپایینی ناچار به حرکت کند بوده باشید، به احتمال زیاد این بوی نامطبوع را از خودروی خودتان و یا دیگر خودروها استشمام کرده اید.

بوی دیسک کلاچ نشان می دهد که کلاچ داغ کرده است و دیگر نمی تواند عملکرد درستی را از خودش نشان دهد. در چنین شرایطی بهترین کار آن است که خودرو را به سمت کنار خیابان هدایت کرده و اجازه دهید تا صفحه کلاچ خنک شود. در غیر این صورت عواقب خطرناکی انتظار شما را خواهد کشید.

*به هم خوردن تنظیم کلاچ

مورد بعدی در خصوص به هم خودرو تنظیم کلاچ است. زمانی که دیسک و صفحه کلاچ خود را عوض می کنید، تعمیرکار این قسمت ها را به خوبی تنظیم می کند تا در هنگام رانندگی در مسیرها و جاده های مختلف مشکلی نداشته باشید.

یکی از نشانه هایی که خرابی دیسک و صفحه را نشان می دهد آن است که تنظیم کلاچ به هم می خورد و همین موضوع می تواند به شما نشان دهد که باید در اولین زمان ممکن نسبت به برطرف سازی این مشکل اقدام کنید. در غیر این صورت نمی توانید به سادگی و به راحتی با خودروی خودتان رانندگی کنید.

*تاب برداشتن صفحه کلاچ

مورد بعدی که می توانیم آن را جز نشانه های خرابی دیسک و صفحه طبقه بندی کنیم در خصوص تاب برداشتن صفحه کلاچ است. تاب برداشتن صفحه کلاچ در هنگام کلاچ گیری خودش را به خوبی نشان می

 

نشانه های مربوط به خرابی دیسک و صفحه یکی از موارد و موضوعاتی است که امروزه برای افراد زیادی مطرح شده و خود را پر رنگ تر از همیشه نشان می دهد. در حقیقت این روزها بیشترین میزان و آمار خرابی های خودروها که به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند مربوط به خرابی دیسک و صفحه ها است که گاهی اوقات به دلایلی همچون رانندگی بد و گاهی اوقات به دلایلی همچون کیفیت بد دیسک و صفحه های استفاده شده مربوط می شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به شما این موضوع را توضیح دهیم که نشانه های خرابی دیسک و صفحه شامل چه مواردی می شود و این نشانه ها در اثر چه عواملی به وجود می آیند. با دانستن این موارد و موضوعات می توانید هرچه بهتر و ساده تر مشکل خودروی خود را پیدا کرده و نسبت به برطرف سازی ان اقدام کنید.

نشانه های مختلفی وجود دارند که به شما موضوع خرابی دیسک و صفحه خودرویتان را نشان می دهند. این نشانه ها به نحوی هستند که اگر آن ها را بشناسید و به دقت به آن ها توجه نشان دهید، پیش از آن که خیلی دیر شود و دیگر نتوانید کاری برای دیسک و صفحه خودرو خود انجام دهید، می توانید جلو بروز خسارت بیشتر را بگیرید. بنابراین به موضوعاتی که در ادامه مطرح می شوند دقت کرده و سعی کنید تا این علائم را به خوبی بشناسید.

*صدای تلق تلق

اولین موردی که می تواند این موضوع را به شما نشان دهد در خصوص صدای تلق تلقی است که می توانید بشنوید. این صدا غالبا در هنگام استفاده از کلاچ شنیده می شود و معمولا نیز به دلیل وجود روغن و یا آلودگی هایی بر روی دیسک کلاچ بروز پیدا می کند. این آلودگی ها و روغن ها سبب ساییدگی ناهموار دیسک و یا همان صفحه کلاچ می شوند. زمانی که صفحه کلاچ به صورت یکدست و کامل دچار ساییدگی نشود، به هنگام کلاچ گیری لیز خورده و همین لغزیدن باعث می شود که صدای تلق تلق به گوش شما برسد.

البته علاوه بر سایش های ناهموار می توان گفت که خرابی های مکانیکی دیگر همچون شکستگی های فنرها، ترک خوردگی هایی که بر روی صفحه کلاچ پیدا می شوند و...نیز می توانند سبب بروز این صداها شوند. در صورتی که این صدا بسیار زیاد شد، بهتر است به طور حتم به یک تعمیرکار مراجعه کرده و از او بخواهید تا خودروی شما را مورد بررسی قرار دهد.

*داغ کردن دیسک و صفحه

این موضوع را در هنگام گیر کردن در ترافیک و یا در جاده ها و خیابان هایی که دائما در حال دنده عوض کردن باشید می توانید هرچه بهتر متوجه شوید. داغ کردن دیسک و صفحه در حقیقت نشانگر آن است که دیسک و صفحه دارای یک مشکل جدی بوده و نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. همین موضوع نشان می دهد که نیاز است تا این قسمت از خودرو مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز دیسک و صفحه آن تعویض گردد.

فروشگاه لوازم یدکی پژمان پارت

socialpejmanpart
socialpejmanpart

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋