simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

پلاک دندان در ارتودنسی چیست؟

پلاک ارتودنسی یک دستگاه ارتودنسی رایج است که عموما از پلاستیک و فلز ساخته می شود. معمولاً یک صفحه دارای پلاستیک قالبی برای قرار گرفتن در پشت دندان ها و یک سیم فلزی در جلو است. گاهی اوقات به جای سیم، شاخک های فلزی برای نگه داشتن صفحه روی دندان ها وجود دارد. معمولاً از آنها برای موارد زیر استفاده می شود:
وقتی صحبت از گزینه های درمان ارتودنسی به میان می آید، طیف گسترده ای از دستگاه ها وجود دارد. علاوه بر بریس‌های ثابت، وسایلی نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برداشت که معمولاً به آنها «پلاک» می‌گویند.
متخصص ارتودنسی بسته به وضعیت کودک شما بهترین روش درمانی را توصیه می کند. با این حال، دانستن تفاوت‌های بین نحوه عملکرد صفحات و بریس‌ها و اینکه چگونه و چه زمانی می‌توانند برای کودک شما مفید باشند، مفید است.

 

پلاک ارتودنسی چیست؟

در ارتودنسی، پلاک یک وسیله پلاستیکی سخت است که در اطراف دندان های بالا، دندان های پایین یا گاهی اوقات هر دو قرار می گیرد. از سیم‌ها و فنرها برای فشار دادن دندان‌ها در موقعیت خود یا نگه داشتن آن‌ها در هنگام ورود سایر دندان‌های بزرگسال به دهان کودک استفاده می‌کند. سیم‌ها یا فنرها روی دندان‌ها ثابت نیستند، بنابراین برخلاف بریس‌ها می‌توان صفحه را جدا کرد.
از برخی جهات، این موضوع که می توان آن را جدا کرد یک مزیت است، زیرا به این معنی است که کودک شما می تواند پلاک ارتودنسی را بیرون بیاورد تا غذا بخورد و تمیز کند.
با این حال، اگر می‌خواهید بهترین نتایج را به دست آورید، کودک شما باید مطابق توصیه متخصص ارتودنسی به نصب پلاک ارتودنسی متعهد باشد.
پلاک ارتودنسی جهت رشد دندان ها و فک ها را تغییر می دهند، به خصوص در کودکانی که دندان های بالایی آنها بیرون زده است.

 

کاربرد پلاک ارتودنسی

پلاک ارتودنسی کاربردهای مختلفی دارند. از آنها می توان برای درمان آندربایت، اصلاحات کوچک روی دندان ها و برای نگه داشتن دندان ها در جای خود استفاده کرد.

چه زمانی پلاک ها توسط متخصص ارتودنسی توصیه می شود؟

پلاک ارتودنسی معمولا توسط کودکان کوچک تر برای رفع مشکلات جزئی شلوغی یا غذا خوردن استفاده می شود. از طرف دیگر درمان پلاک ارتودنسی توانایی رفع مشکلات ساده و پیچیده را دارد.
بنابراین، اگر کودک شما حدود هشت تا 10 سال سن دارد و به درمان ارتودنسی بسیار ساده نیاز دارد، ممکن است یک پلاک درمانی باشد که متخصص ارتودنسی شما در نظر خواهد گرفت. با این حال، بریس ها حتی برای بیماران جوان اغلب گزینه بهتری هستند، زیرا به طور کلی می توانند مشکلات را بسیار موثرتر برطرف کنند و انواع دندان های کج را صاف کنند. بسته به موقعیت، یک کودک در این سن کم ممکن است فقط نیاز داشته باشد که بخش کوچکی از بریس را روی چند دندان برای حدود شش ماه ببندد.

https://simadentclinic.com/removable-orthodontic/

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋