برای بهبود هندلینگ خودرو، این مدل ۳۰ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به سایر نسخههای e-208 دارد.
پژو با e-208 GTi وارد بازار خودروهای هاتهچ (هاچبک اسپرت و جذاب) برقی میشود. هاچبک پژو e-208 GTi به موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۹ کیلووات و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر و سیستم دیفرانسیل جلو مجهز است.
پژو e-208 GTi در عرض ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتربرساعت است.
باتری ۵۴ کیلوواتساعتی ساخت CATL برد حرکتی ۳۵۰ کیلومتری را تحت استاندارد WLTP فراهم میکند. سرعت شارژAC این مدل ۷.۴ کیلووات و نرخ شارژر سریع DC آن ۱۰۰ کیلووات است.
پژو 208 GTi الکتریکی به لاستیکهای ۴۰/۲۱۵ میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ روی چرخهای ۱۸ اینچی مجهز است. اندازه دیسکهای ترمز جلو با کالیپرهای چهارپیستونه قرمز به ۳۵۵ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. ترمزهای عقب نسبت به e-208 معمولی تغییری نکردهاند.
برای بهبود هندلینگ خودرو، این مدل ۳۰ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به سایر نسخههای e-208 دارد و فاصله ۲ چرخ آن در جلو ۵۶ میلیمتر و در عقب ۲۷ میلیمتر بیشتر شده است.
تغییرات طراحی بدنه شامل اسپویلر عقب بزرگتر، بخش رنگی در زیر گلگیر و استفاده فراوان از نوارهای قرمز روی جلوپنجره و محافظ قوس چرخها میشود.
در کابین شاهد صندلیهای جلوی چسبندهتر و فرمان کوچک با بالا و پایین تخت هستیم. هایلایتهای قرمز زیادی داخل و خارج وجود دارد، درحالیکه نشانهای برجسته GTi روی چرخهای آلیاژی، رکابهای جانبی، صندلیها و فرمان دیده میشوند.
جیر مصنوعی روی دستگیرهها، فرمان، صندلیها و در کنسول میانی به کار رفته است. روی تقویتکنندههای صندلی و بخشهایی از فرمان از چرم استفاده شده است اما تزیینات شبیه فیبرکربن روی رودریها و داشبورد دیده میشود.
پژو e-208 GTi با فرمان سمت راست برای بریتانیا و ایرلند تولید خواهد شد اما مشخص نیست در استرالیا و سایر کشورهای مشترک المنافع عرضه میشود یا خیر.
ابتدا قرار بود این مدل سال ۲۰۲۴ در استرالیا عرضه شود اما این اتفاق هنوز نیفتاده است. اگرچه e-208 سال ۲۰۲۳ گواهی عرضه در استرالیا را دریافت کرد، واردکننده محلی Inchcape همچنان دراینباره سکوت کرده است.
آخرین مدل GTi حاضر در بازار استرالیا پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۰ بود اما عرضه ۲۰۸ و 208 GTi در این کشور سال ۲۰۱۸ متوقف شد.
پاسخ ها