
مدیرعامل پژو میگوید که این شرکت درحال ترسیم خط مشی آینده خود است.
پژو اعتقاد دارد که دوران پسا شاسیبلندها بهزودی فرا میرسد. این شرکت تصمیم گرفته است با معرفی جانشین پژو ۵۰۸ استیشن، بار دیگر شانس خود را برای موفقیت در کلاسی غیر از کلاس کراساوورها امتحان کند.
پژو ۵۰۸ که در تعداد محدود وارد بازار ایران نیز شد، در قالب سدان و استیشن واگن اندازه متوسط به تولید رسید. این خودرو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار جهانی شد و با فولکس واگن پاسات، اشکودا سوپرب و ولوو V60 به رقابت پرداخت. پژو ۵۰۸ توانست برای دو نسل دوام بیاورد اما کاهش شدید تقاضا باعث سقوط این خودرو شد. فروش ضعیف پژو ۵۰۸ باعث شد تا تولید آن در بهار ۲۰۲۵ متوقف شود. تاکنون نیز تصمیمی برای عرضه جایگزین آن گرفته نشده است.
بااینحال، «آلن فاوی»، مدیرعامل پژو، میگوید که این شرکت درحال ترسیم خط مشی آینده خود است. مدیر پژو اعتقاد دارد در سبد محصولات آینده این شرکت، جایگاهی برای خودرو مشابه با ۵۰۸ استیشن وجود خواهد داشت.

فاوی میگوید: «همه خودروسازان ازجمله ما، درحال عرضه شاسیبلندهای جذاب در اشکال و ابعاد مختلف به بازار هستیم. بااینحال حس میکنیم که در آینده باید چیزی متفاوت وارد بازار شود. همه تولیدکنندگان درحال فکر کردن به این موضوع و برنامهریزی برای آن هستند.»
نشریه بریتانیایی اتوکار از فاوی پرسید که آیا این موضوع به معنای بازگشت پژو به کلاس استیشن است؟ او پاسخ داد: « چرا که نه! ما تولید پژو ۵۰۸ را متوقف کردیم چون تقاضای کافی برای ماندن آن در بازار وجود نداشت. اکنون درحال بررسی این موضوع هستیم که پس از فروکش کردن تب شاسیبلندها، چه خواهد شد. شاید فرمولی پیدا کنیم که برای بخش جدید بازار منطقی باشد.»
پژو از سال ۱۹۵۰ در بازار استیشن واگنها حضور داشته است. بازار استیشنهای سنتی بهدلیل محبوبیت روزافزون شاسیبلندها، روزبهروز کوچکتر شده است. بااینحال ورود بازیگران جدید همچون بی وای دی سیل ۰۶، تویوتا bZ4X تورینگ و سوبارو اوتبک الکتریکی نشان میدهد که این کلاس هنوز نمرده است.
پاسخ ها