سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

BMW X5 بیست و پنج ساله شد. انتشار نسخه بیست و پنجمین سالگرد با امکانات آفرود

بی ام و X5  بیست و پنج ساله شد؛ عرضه نسخه 25 سالگی با امکانات آفرود

بی ام و X5 طی ۲۵ سال گذشته ثابت کرده است که یکی از مهم‌ترین مدل‌ها در خط تولید خودروساز باواریایی به حساب می‌آید.

بی ام و X5 طی ۲۵ سال گذشته ثابت کرده است که یکی از مهم‌ترین مدل‌ها در خط تولید خودروساز باواریایی است. به همین دلیل، شرکت آلمانی به مناسبت جشن تولد ۲۵ سالگی این مدل محبوب، X5 Silver Anniversary Edition را معرفی کرده است. این خودرو براساس X5 xDrive40i 2025 ساخته شده است، اما از قابلیت‌های آفرود جذابی برخوردار خواهد بود.

نگاهی به نسخه 25 سالگی بی ام و X5

اگرچه در نام این مدل عبارت «نقره‌ای» وجود دارد، اما این نسخه ویژه عناصر نقره‌ای کمی دارد. اول اینکه بی ام و رنگ آن را خاکستری کرده است. در تیپ Extended Shadowline، که شامل تزئینات تیره‌تر در اطراف پنجره‌ها، باربندها، هواکش‌های روی گلگیر و جلوپنجره کلیوی نورانی است، رنگ نقره‌ای کمتری وجود دارد.

کابین را می‌توان با تودوزی مشکی، کنیاک، کافی، یا سیلوراستون سفارش داد. همچنین صندلی‌های اسپرت و تزئینات فیبرکربنی مخصوص X5 M Competition و X5 M60i در کابین به چشم می‌خورند.

بی ‌ام‌ و این خودرو را به‌‌عنوان یک مدل اسپرت یا M اسپرت در نظر نمی‌گیرد. رینگ‌های دورنگ 20 اینچی M با پره‌های ستاره‌ای از پکیج M اسپرت و سپرهای آلومینیومی از پکیج اسپرت قرض گرفته شده‌اند.

کابین خودرو

X5 Silver Anniversary Edition به‌صورت استاندارد به پکیج xOffroad بی ام و مجهز است. این پکیج آفرود، مانند سیستم واکنش‌پذیری لندروور، یک سیستم مدیریت هوشمند چهارچرخ محرک را اضافه می‌کند که می‌تواند در انواع جاده‌ها از طریق یک کنترل پنل هدایت شود. این سیستم چندین عملکرد ازجمله نقاط تعویض دنده، نگاشت دریچه گاز و کنترل کشش را برای سطوح مختلف بهینه می‌کند.  

پکیج xOffroad به‌صورت استاندارد در هیچ مدل دیگری از خط تولید X5 ارائه نمی‌شود، که با توجه به شرایط استفاده از این مدل توسط اکثر مشتریان کاملاً منطقی است.

بی ام و X5

این مدل علاوه‌بر سیستم مدیریت چهارچرخ محرک، از سیستم تعلیق بادی در دو محور، دیفرانسیل عقب قفل‌شونده مکانیکی و صفحات محافظ زیربدنه برخوردار است. خودروساز باواریایی همچنین لاستیک‌های General Grabber All-Terrain را با تخفیف ویژه برای این مدل در نمایندگی‌ها ارائه می‌دهد.

بی ام و X5 Silver Anniversary Edition با قیمت 79,900 دلار به اضافه 1175 دلار هزینه تحویل عرضه می‌شود. بی ام و می‌گوید که از ابتدای ماه اوت حدود 1000 نسخه از این مدل تولید خواهد شد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋